חקירה: בכירי מטה הבחירות של הליכוד הטרידו את פילבר?

המשטרה פתחה בחקירה על הטרדתו לכאורה של עד מדינה בתיק 4000, שלמה פילבר • בין הנחקרים: יועצי התקשורת יונתן אוריך ועופר גולן • החשד: אנשי הקמפיין מיקמו לכאורה משאית עם רמקולים סמוך לביתו של פילבר בגבעת שמואל ממנה קראו כלפיו קריאות • החשודים מכחישים
חיים טוויל
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 19:03

המשטרה פתחה בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של מפלגת הליכוד בחשד שהטרידו את עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, מי שכיהן כמנכ”ל משרד התקשורת לשעבר .

לפי הדיווח בחדשות 13, בין הנחקרים במשטרה היו דובר הליכוד יונתן אוריך ויועץ התקשורת עופר גולן.

החקירה, שהחלה בימים האחרונים, מתנהלת ביחידה לפשיעה כלכלית בלה”ב 443 בליווי ובפיקוח של היועץ המשפטי לממשלה ושל גורמים בפרקליטות.

בחדשות הערב בכאן 11 דווח, כי בזמן חקירת הבכירים במטה הבחירות, נלקחו מהם הטלפונים הניידים. החקירה נמשכה שעות ארוכות.

לפי החשד, לפני כחודשיים הגיעו כמה פעילים סמוך לביתו של פילבר בגבעת שמואל, וכרזו ברמקולים שהוצבו על משאית קריאות לעבר ביתו – בשל העדות שמסר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בכאן רשת ב’ דווח, כי החקירה החלה בעקבות סרטון שהופץ ברשת בימי הקמפיין. במשטרה חושדים כי אנשי הקמפיין הם שמיקמו לכאורה את הרכב סמוך לביתו של פילבר.

האנשים המופיעים בסרטון צועקים: “מומו פילבר – מה הם עשו לך ששיקרת על ראש הממשלה. מה הבטיחו לך. תשמע מה שאתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך”.

כל החשודים מכחישים. עופר גולן סירב להגיב.

נתניהו הגיב על חקירת הבכירים במטה הליכוד: ”הרדיפה לא נפסקת, שערורייה’. ראש הממשלה טען עוד, כי החקירות הן ניסיון להשפיע על דעת הקהל.

גורם בלשכת ראש ממשלה אמר, כי  החקירה של שני המקורבים של נתניהו הוא “ניסיון חבלה בעבודת ראש הממשלה”. השניים הם הידיים והרגליים הפוליטיים של נתניהו ומעורבים בכל הליך ובכל מהלך שלו. “מדובר בניסיון להרחיק את הצוות הקרוב של נתניהו ממנו”.

עורך הדין עמית חדד, המייצג את גולן, אומר כי מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות כלל. “גולן לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר ואין ספק שבסופו של דבר התיק נגדו ייסגר”.

מהמשטרה נמסר: “בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433,  ובהמשך לפניות כתבים ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם נאשר כי בימים האחרונים פתחה היחידה החוקרת בחקירה בחשד להטרדת עד. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות”.

וידאו: באדיבות ‘כאן חדשות’

פילבר חתם על הסכם עד מדינה בחודש פברואר האחרון, במסגרת חקירת פרשת “בזק” (4000).

יממה לפני החתימה אמר פילבר כי מישהו ”סימן אותו” כדי לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

ב־19 בפברואר 2018, יממה לפני שפילבר חתם עם המשטרה על הסכם עד מדינה בתיק, הוא נעצר ונחקר במשטרה. החקירה ככל הנראה עסקה במעשים שבגינם החליט לחתום על ההסכם.

על פי דיווח ב’ישראל היום’, במהלך החקירה נשאל פילבר על ידי אחד החוקרים: “איך כל הדברים האלה נתפסים לבן אדם אחד?”

פילבר השיב: “לא בגללי”. החוקר התפלא: “לא בגללך?”, ופילבר ענה: “לא, לא, לא” – והסביר מה לדעתו מתרחש.

“יש 300… 500 חוקרים בישראל, שכולם נמצאים עכשיו באיזו מין תחרות, מרוץ למיליון, מי יביא את הראש של נתניהו. אז מה צריך? את אחד האנשים הקרובים אליו. אז מסמנים אותי, ומנסים לחפש אותי ולהפוך אותי…”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכת ברק בני ברק
    27/10/2019 20:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הכינו הגנרטור בבית הגר”ח חורף בריא ושלו

  2. עלבונה של שבת המלכה
    27/10/2019 20:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סעודת דוד המלך לאור נרות בני ברק