“אל-בגדאדי נמלט בוכה וצורח וגרר 3 מהילדים שלו. מת כמו כלב”

נשיא ארה"ב הכריז רשמית על מותו של אבו בכר אל-בגדדי: "הבאנו צדק עם הטרוריסט מספר 1" • הצהיר: "צפיתי ברוב המבצע, הוא פוצץ את עצמו לאחר שברח למנהרה כשהוא בוכה וצורח" • "האיש שהיה כל כך מפחיד - מת כשהוא מפוחד, כשהוא בפאניקה. היה איש חולה ונאלח - ומת כפחדן"
נתן פרל
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 15:52

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ אישר אחר הצהרים (ראשון, שעון ישראל) כי כוחות קומנדו אמריקניים חיסלו הלילה במבצע מיוחד בסוריה  את מנהיג ארגון הטרור הרצחני דאע”ש, אבו בכר אל בגדדי.

בהצהרה מיוחדת בבית הלבן אמר הנשיא טראמפ: “אמש ארה”ב הביאה צדק עם הטרוריסט מספר 1. אבו בכר- אל בגדדי מת. הוא היה מייסד דאע”ש, האיש הברוטלי והאכזרי בעולם. ארה”ב חיפשה אותו שנים, מציאתו הייתה משימה לאומית ראשונה בחשיבותה לממשל שלי. מבצע מיוחד של כוח מיוחד של ארה”ב בפשיטה לילית בצפון סוריה השיג את המטרה”.

הנשיא טראמפ סיפר: “צפיתי ברוב המבצע. נחתנו עם 8 מסוקים, כוח גדול מאוד של לוחמים נהדרים שיצאו מהם חדרו לבניין. צפיתי בזה יחד עם הגנרל ועם סגן הנשיא פנס בחדר המצב, זה היה כמו לראות סרט. הטכנולוגיה שם היא נפלאה.

“אל בגדדי נורה כשהוא נמלט בוכה וצורח וגרר שלושה מהילדים הקטנים שלו איתו למחבוא במנהרה ללא מוצא. כשהכלבים שלנו רדפו אחריו, הוא הפעיל חגורת נפץ והרג את עצמו ואת שלושת הילדים, כשהמנהרה קרסה עליהם”.

הוא הוסיף וסיפר: “גופתו של אל-בגדאדי הושחתה בפיצוץ והמנהרה קרסה עליה. ביצענו בדיקות שתוצאותיהן אישרו כי הוא מת. הכוחות המיוחדים ביצעו פעולה מסוכנת בשעת לילה והצליחו במשימתם, היינו במתחם בערך שעתיים ואחרי שהמבצע הסתיים לקחנו חומרים מסווגים רבים שקשורים לדאע”ש ולתוכניות שלו לעתיד. דברים שרצינו הרבה זמן”.

הוא הדגיש: “נמשיך לרדוף את דאע”ש, המפלצות הללו לא יוכלו להימלט מהגורל שלהם. האיש שהיה כל כך מפחיד – מת כשהוא מפוחד, כשהוא בפאניקה. אל-בגדאדי היה איש חולה ונאלח והוא מת כפחדן. הוא היה היורש של בן לאדן והוא מת כמו כלב. מותו מדגיש את המאבק הבלתי פוסק של ארה”ב בטרור ובדאע”ש. הזרוע שלנו ארוכה מאוד, חיסלנו אותו ואת החליפות שלו, הם לא יימלטו מאיתנו ומהשיפוט של אלוהים”.

ברשת ‘פוקס’ פורסם כי בין 70-50 חיילים ושישה מסוקים השתתפו במבצע.

בכדי לזהות את מנהיג דאעש נערכה בדיקה ביומטרית וזיהוי תווי פנים, לאחר שראשו נותר שלם, למרות הפיצוץ.

ערוץ אל-ערביה דיווח מוקדם יותר שגיסו של מנהיג דאעש, מוחמד עלי סאג’ת, שנעצר לפני חודשיים על ידי המודיעין העיראקי הוא זה שחשף את מקום המחבוא של אל-בגדאדי בסוריה, לצד מקומות מסתור נוספים.

בין השאר נחשף גם המקום שבו צולם נאומו האחרון באפריל.

בכיר במודיעין העיראקי אומר כי הם ידעו על מיקומו של אל-בגדאדי אחרי שעצרו אזרח עיראקי ואזרחית עיראקית, מהמעגל הקרוב אליו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות