‘אריות הים’ חיסלו את אל-בגדאדי: שתי נשותיו נהרגו, גופתו נלקחה

בדיקת דנ"א הוכיחה שמנהיג דאעש חוסל בפשיטה בסוריה • הערוץ הלבנוני 'אל-מיאדין', המזוהה עם המשטר הסורי: המבצע המיוחד נמשך יותר משלוש שעות • מפקד הכוחות הסורים הדמוקרטים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מבצע מוצלח והיסטורי"
נתן פרל
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 10:50

בכירים בפנטגון מסרו הבוקר (ראשון) כי יחידת הקומנדו ‘אריות הים’ היא זו שביצעה את התקיפה בה חוסל מנהיג דאעש אבו באכר אל-בגדאדי.

בכיר בפנטגון אמר לערוץ ‘אל-חורה’, כי בדיקות ה-DNA אישרו שאל-בגדדי חוסל.

הבכיר הוסיף כי המבצע בעיירה בארישא שבפרברי אידליב בוצע על ידי יחידת הקומנדו האמריקנית, שהוצנחה במקום, בעזרת ה-CIA ששיתף פעולה עם “מנגנון ביטחוני מקומי”.

תיעוד מהמבצע צפוי להתפרסם מאוחר יותר היום.

הערוץ הלבנוני ‘אל-מיאדין’, המזוהה עם המשטר הסורי, דיווח שהמבצע המיוחד נמשך יותר משלוש שעות.

לפי כתבת של הערוץ בדמשק, שמונה מסוקים נכנסו למרחב האווירי הסורי משטח טורקיה, אחרי שהמריאו מהבסיס הטורקי אינג’ירליק. לפי הדיווח, חמושים פתחו באש מסיבית על המסוקים שנחתו במקום. אחרי שהסתיימה הפעולה מהקרקע, הותקפו מהאוויר שני בתים באותו אזור.

עדי ראייה סיפרו לרשת ‘אל-מיאדין’ שהכוחות האמריקניים לקחו איתם אחת מהגופות בתום המבצע.

מפקד הכוחות הסורים הדמוקרטים, מזלום אבדי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “מבצע מוצלח והיסטורי – תוצאה של מאמצי המודיעין המשותפים עם ארה”ב”.

מוקדם יותר היום דווח כי אל-בגדאדי נהרג בזמן שניסה להפעיל מטען נפץ שנשא על גופו.

לפי ערוץ NBC, התקיפה כללה ירי מהאוויר, באמצעות מסוקים, מטוסי קרב ומל”טים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דיווח על תשעה הרוגים בתקיפה האמריקנית באזור העיירה בארישא. לפי הדיווח, שתי נשותיו של מנהיג דאעש נהרגו עימו, בעוד הילדים לא נפגעו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות