שקד: “נתניהו יצטרך לפרוש – אך ורק אם יינתן בעניינו פסק דין חלוט”

יו"ר הימין החדש, איילת שקד: "כחול לבן רוצים לעשות התנקשות בדמוקרטיה ולהעביר את הכוח מהעם ליועץ המשפטי לממשלה, ואני לא אתן את ידי לכך" • שללה את הרעיון להותיר את המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה בתקופה בה יחוקקו חוקים שאינם לרוחם
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 11:21

יו”ר ‘הימין החדש’, חברת הכנסת איילת שקד, התייחסת הבוקר (ראשון) בראיון לכאן רשת ב’ למו”מ הפוליטי והבהירה כי מי שינהל את המו”מ מול אנשי ‘כחול לבן’ הם אנשי הצוות המשותף ל’בלוק הימין’.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ אמרה שקד: “כשגנץ התקשר אלי אחרי שהוא קיבל את המנדט אמרתי לו שייפגש קודם עם ראש הממשלה ואחר כך אפשר בהחלט לשבת ולדבר”.

את הדיווחים על הכוונה ב’כחול לבן’ לוותר על בכורת הרוטציה רואה שקד כצעד חיובי, המלמד על התקדמות במגעים.

שקד שללה את הרעיון להותיר את המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה בתקופה בה יחוקקו חוקים שאינם לרוחם ומאוחר יותר לכלול אותם בקואליציה. לדבריה מדובר במשחקים שיש להסיר אותם מעל סדר היום הפוליטי.

“על מי הם עובדים? אפשר מראש לשבת ולדבר על קווי יסוד ולשקול מה הולכים אחד לקראת השני ולהקים ממשלה ביחד”, אמרה שקד.

שקד נשאלה אם תסכים להצעה שבכחול לבן מאיימים לקדם, לפיה ישונה החוק ויקבע כי ראש ממשלה לא יוכל לכהן כבר מהשלב בו הוגש נגדו כתב אישום.

שקד דחתה את הדברים וקבעה: “אני חושבת שאסור בשום אופן לשנות את החוק הקיים. על פי החוק הקיים ראש ממשלה צריך לפרוש רק לאחר פסק דין חלוט ויש בזה המון היגיון. השינוי שכחול לבן רוצים לעשות זה התנקשות בדמוקרטיה.

“הם רוצים לקחת את הכוח מנבחרי הציבור ולהעביר את הכוח ליועץ המשפטי לממשלה, כי הוא זה שקובע אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה או לא. אני לא אתן את ידי לשינוי חקיקה כזה, אני חושבת ששינוי חקיקה כזה לא נכון בדמוקרטיה.

שקד ציינה: “לפי הרציונל של החוק הקיים, אדם אחד והוא היועמ”ש לא יקבע איזה שלטון יהיה במדינת ישראל אלא תהיה עליו ביקורת שיפוטית קרי משפט. לכן בלי קשר בכלל לנתניהו באופן עקרוני אני מתנגדת למה שכחול לבן רוצים לעשות ובעניין הזה אני לא חושבת שצריך ללכת לקראתם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אזרח
    28/10/2019 00:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מסכנה, עדיין לא גדלה עמוד שדרה.

  2. שקד מתכוננת
    28/10/2019 01:32
    אני
  3. להצטרף לליכוד.היא יודעת שאם יהיו בחירות,אין לה שמץ של סיכוי,ובעצם זו משאת נפשה,ההצטרפות לליכוד.