הצעת פשרה? החרדים ייכנסו אחרי שיועברו החוקים נגדם

על פי ההצעה המתגבשת בכחול לבן, הקמת הקואליציה תיעשה בשתי פעימות: אחת בלי החרדים, ובמהלכה יועברו חוקים שהם לא 'סדין אדום' מבחינתם - כמו חוק הגיוס וחוק המרכולים • בשניה יצטרפו החרדים - ומאותו שלב לא יקודמו יותר נושאי דת ומדינה נוספים
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 10:12

גורמים בכירים בכחול לבן יוזמים הצעת פשרה חדשה, לקראת פתיחת השיחות עם הליכוד. כך דווח הבוקר (ראשון) בכאן חדשות.

על פי ההצעה, בשלב הראשון תוקם קואליציה ללא המפלגות החרדיות. זאת, כדי שבחודשים הראשונים שלאחר הקמת הקואליציה אפשר יהיה להביא לאישור הכנסת כמה נושאים שקשורים לדת ומדינה.

אחד מהחוקים שיועלו להצבעה יהיה חוק הגיוס. ביטול חוק המרכולים הוא נושא נוסף שצפוי לעלות להצבעה ואולי חוק נוסף שנוגע גם הוא לענייני דת ומדינה.

במצב כזה, יוכלו בכחול לבן להציג כמה הישגים משמעותיים בנושאי דת ומדינה, מה שיאפשר להם לוותר לנתניהו בשאלה מי ראשון ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

על פי ההצעה המתגבשת, לאחר כמה חודשים, כשאותם נושאים שקשורים לדת ומדינה יאושרו בכנסת, אפשר יהיה לצרף לקואליציה גם את המפלגות החרדיות – כשהדבר אף יתואם מראש איתן – ומאותו שלב להסכים שלא מקדמים נושאי דת ומדינה נוספים.

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן דחה הבוקר את האפשרות שסיעתו תקים ממשלת מיעוט בתמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב אמר טרופר: “לא רואה את זה קורה. אני מתעקש לא לשחק במשחק הספינים של נתניהו שמתכונן כבר לבחירות השלישיות ושוב מנסה להדביק את כל השיח הזה של שנאה”.

הוא ציין כי כחול לבן אמרה תמיד שתקים ממשלת אחדות שהכניסה אליה היא של מפלגות שמקבלות את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

לקראת פגישת גנץ-נתניהו היום אמר טרופר כי כדי שמשהו ישתנה “צריך שהליכוד ישנה את הקו שלו. כרגע הוא התבצר, בנה בעיקר בלוקים ובבלוקים בונים חומות לא ממשלות”.

הוא הוסיף כי זה לא סוד גדול שיש פלונטר פוליטי ושאין למפלגתו פתרון קסם. “מה שיש לנו זה מאמץ אמיתי וכן לפתור את העניין הזה”.

מפלגות הליכוד וכחול לבן פרסמו הערב (מוצ”ש) הודעה משותפת לפיה היום – בשעה 17.30 – תתקיים פגישה בין ראש הממשלה בנימין  נתניהו ויו”ר כחול לבן בני גנץ בלשכת ראש הממשלה בקריה בת״א.

הפגישה סגורה לסיקור תקשורתי.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, צייץ: “מעניין המיקום של הפגישה. גנץ בא לנתניהו כאות כבוד? או שנפגשים בקריה כדי לדון בעניינים הבטחוניים הדרמטיים (באמת) שעל הפרק?”

בני גנץ ואיווט ליברמן יפגשו בכנסת ביום שני הקרוב.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גאונים
    27/10/2019 11:52
    נחמן
  1. פתרתם את הפלונטר. החרדים כמובן “יסרבו”, וההצעה תיתן לליברמן הכשר להצטרף לגוש הימין באותם תנאים.
    החרדים וליברמן יקבלו קרדיט בדעת הקהל ככאלה שמנעו בחירות ברגע האחרון.

  2. כופרים ארורים
    27/10/2019 11:59
    בורים ועמי הארצות
  3. החרדים הכנסו אחרי שהחוקים יעברו נגדם??? שוטים ארורים החוקים שלכם נגד בורא עולם.החרדים לא המציאו תהלכות ואתם מתגרים במלכו של עולם. אם עד עכשיו דאגתם מהאטמוספירות ומהאוייבים ששכנים לנו אז החדש לכם. אתם האוייבים. מהריסייך ומחריביך ממך יצאו. אתם הסכנה הקיומית….

  4. אתם יהודים? או יהודים אנטישמים בושה וחרפה
    27/10/2019 12:46
    שרון
  5. גויים לא היו עושים כך

  6. כחול לבן זה שמאל.. ושמאל ואמת לא הולכים ביחד
    27/10/2019 13:30
    יובל
  7. תרגיל שקוף להקים ממשלה ואחר כך כבר ידאגו להשאיר את החרדים בחוץ!
    ועל הדרך לפרק את הגוש ולסכסך בין אוהבי א”י בתוכם

  8. בני גנץ - תינוק שנישבה הרוצה להמליך את שוביו
    27/10/2019 16:33
    חנוך
  9. למדנו שיש אופן שממזר יוכל לטהר ולהביא לכך שצאצאיו יהיו כשרים. האם נציגי החרדים בפוליטיקה של הישראלים שרובם תינוקות שנשבו, יכתירו בידיהם את הליברליזם החילוני=הזר והמנוכר ליהדות=לתורה? אתם חרדים לדבר ד’? אתם חייבים למחות נגד החטאת הכלל בארץ, ולא למחוא כפיים ולעודדם. העולה על רוחכם? הרי לא תהיה!!! טוב יותר שהגזירות יבואו בעזרת הערבים ואתם לא תתנו יד תינוקות שנשבו, לצרפינו לעיר הנידחת, ר’ ‘ל.

  10. גנצלך
    27/10/2019 17:43
    גו עמר
  11. למה לא גם תכניסו כמה חזירים לעסקה

  12. לא הבנתי
    27/10/2019 22:34
    נטע
  13. מה אמורים להרוויח מהמהלך המטופש הזה???