‘הבכי ומספד נבעו מעומק הלבבות’: נתניהו באיגרת ניחומים למשפחת קרליץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר איגרת ניחומים לראש עיריית בני ברק לשעבר, מרדכי קרליץ - על פטירתו של אביו הרב ניסים קרליץ • "מבקש לחזק אותך ואת סובביך, ביודעי שתפעלו לשמר את מורשתו הרוחנית של אביכם"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התש"פ / 27.10.2019 00:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב (מוצ”ש) איגרת ניחומים למרדכי קרליץ, ראש עירית בני ברק לשעבר, על פטירת אביו הגר”נ קרליץ זצ”ל.

“אני דואב עמוקות איתך ועם משפחתך הנכבדה על פטירת אביכם, גאון התורה הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ”ל. זוהי אבידה גדולה לעם היהודי כולו. לבי איתכם בשעת כאבכם, ואני מוסר לכם את מלוא תנחומיי”, כתב ראש הממשלה בפתח מכתבו.

בדבריו הרחיב אודות גדולתו של אביו בתורה: “הרב קרליץ שקד יום ולילה על תלמודו, ובכך המשיך את גדלותו בתורה ובהלכה של אבותיו. מעמדו כאחד מענקי הפסיקה ההלכתית בדורנו הושג בזכות הבקיאות העצומה שרכש בש”ס ובספרות הפוסקים – בעמל בלתי פוסק שנה אחר שנה.

“בצד עמידתו של הרב קרליץ בראש כולל ‘חזון איש’ וכהונתו כרבה של שכונת רמת אהרון בבני ברק, הוא הקים בית דין צדק – בני ברק לדיני ממונות, אישות וגרות על פי משפט התורה. כנשיא ועד הישיבות, וכחבר מועצת גדולי התורה הוא תרם רבות לפריחת עולם התורה במדינת ישראל”.

נתניהו הוסיף: “ראיתי את תמונת הרבבות שליוו את הרב קרליץ בדרכו האחרונה. הבכי והמספד נבעו מעומק הלבבות הם שיקפו את הכרת התודה של כל שדרות הציבור החרדי על פועלו של הרב לזיכוי הרבים – בדרך ארץ, במסירות אין קץ, באהבת ישראל אמיתית”.

בהמשך פנה אישית לבנו מרדכי קרליץ: “הרב מרדכי יקירי, אני מבקש לחזק אותך ואת סובביך, ביודעי שתפעלו לשמר את מורשתו הרוחנית של אביכם בעבור הדורות הבאים.

“בהזמנות זו, יישר כוחך על מאמציך לביסוס עולם התורה, לפיתוח העיר בני ברק ולהרחבת הפעילות של קרן ההסעות למען ילדי ישראל. מי ייתן שעשייתך הברוכה תהיה לעילוי נשמתו המאירה של הרב קרליץ זצ”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות