בית כנסת בקונטיקט פונה: התקבל איום על פצצה שהוסתרה בבניין

שתי שיחות טלפון שהגיעו לידי משטרת העיר ברידג'פורט התריעו על פצצה בבנין בית הכנסת 'בני ישראל' המקומי • הבנין פונה אך לא נמצאה כל פצצה • החשוד שהעביר את הידיעה אותר ונחקר במשטרה • מאז הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג נעצרו 12 בני אדם התומכים ב'עליונות לבנה'
קובי פינדרוס
כ"ז תשרי התש"פ / 26.10.2019 19:25

משטרת העיר ברידג’פורט שבמדינת קונטיקט שבארה”ב קיבלה אתמול (שישי) שתי שיחות טלפון ובהן איום, לפיו יש פצצה בבית הכנסת ‘בני ישראל’ המקומי. כך דווח בחדשות 13.

בעקבות ההתראה, הבניין פונה, ובסריקות של המבנה לא נמצא דבר.

החשוד שהעביר את הידיעה, אותר ונחקר על ידי בלשי המשטרה.

בחשבון הטוויטר של המשטרה המקומית נמסר, כי יישאר תגבור כוחות בזירה וברחבי העיר ליתר ביטחון.

התקרית אירעה מספר ימים אחרי שפורסם דוח הליגה נגד השמצה, ממנו עולה כי לפחות 12 בני אדם התומכים ב’עליונות לבנה’ נעצרו בארה”ב מאז הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג בשנה שעברה – בחשד לתכנון, איום או ביצוע של מעשה אנטישמי.

עוד עולה מהדוח, כי מספר התקריות האנטישמיות במדינה נשאר גבוה, שכן נספרו 780 אירועים בחצי השנה הראשונה ב-2019, לעומת 785 מקרים באותה תקופה בשנת 2018.

הארגון היהודי-אמריקני לזכויות אזרח דיווח, כי נספרו לפחות 50 מקרים שבהם תומכי עליונות לבנה הואשמו בפגיעה ברכוש של מוסדות יהודיים מאז אירוע הירי האנטישמי בפיטסבורג. 12 מבין מקרי הוונדליזם כללו סמלי עליונות לבנה, ו-35 מהם שבהם הופצה תעמולה גזענית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות