גנץ התקשר לראשי הסיעות ונתקל בבלוק הימין: “לא ניפגש איתך”

בני גנץ, שרוצה להקים ממשלת אחדות חילונית, הבטיח בבית הנשיא "נדבר עם החרדים" - אבל שמע מליצמן: "לא מעוניינים" • גם יתר ראשי סיעות 'בלוק הימין' הסבירו לו: מי שישוחח עם צוותו יהיה צוות המו"מ של הליכוד המייצג את כל הבלוק • בנט: חיוני שקודם כל תיפגש עם ראש הממשלה
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התש"פ / 23.10.2019 22:38

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, שהבטיח בתחילת נאומו בבית הנשיא להקים ממשלת אחדות חילונית רחבה, ואחר כך פנה לחרדים ואמר: “עימם עלינו לשבת ולדבר כאחים” – התקשר הערב (רביעי), בזה אחר זה, אל ראשי סיעות הימין והציע להם להיפגש איתו.

אלא שמכולם הוא קיבל תשובה דומה: דבר איתנו באמצעות צוות המו”מ של ‘בלוק הימין’.

הראשון אליו התקשר גנץ היה סגן השר יעקב ליצמן שהשיב לו בנחרצות כי הוא אינו מעוניין להיפגש עמו, משום שהליכוד מייצג את מפלגת יהדות התורה, כחלק מ’בלוק הימין’.

דקות אחר כך ניסה גנץ את מזלו אצל יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני – וזכה ממנו לאותה תגובה.

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, איחל לח״כ גנץ בהצלחה בניסיון להקים ממשלת אחדות רחבה. השר דרעי ציין כי ש״ס היא חלק מגוש מפלגות הימין ותנועתו הסמיכה היום את נציגי הליכוד לנהל את המו״מ עם כחול לבן.

השר דרעי אמר עוד כי ממשלת אחדות רחבה על פי מתווה הנשיא היא הדרך היחידה להקמת ממשלה יציבה שתפעל לפיוס לאומי ואיחוד העם.

יו”ר הימין החדש, איילת שקד, אמרה לגנץ : “ננהל איתך משא ומתן רק דרך צוות בלוק הימין”. היא הוסיפה, לפי הודעת כחול לבן, כי תהיה מוכנה לשוחח איתו בהמשך, לאחר שיתבררו תוצאות המפגש בין צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד שנקבע ליום ראשון.

גם יו״ר הימין החדש, ח״כ נפתלי בנט אמר לגנץ כי חיוני שקודם כל ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שכן זו האפשרות היחידה להקמת ממשלה.

הוא ציין כי חשוב לבוא למו״מ בלב פתוח ולא לפסול את נתניהו, החרדים או המתיישבים. בנט הבהיר שהוא חלק מגוש הימין ומחויב לגוש. השניים סיכמו כי יעמדו בקשר לאחר פגישת גנץ-נתניהו.

יו”ר כחול-לבן ח”כ בני גנץ התקשר גם ליו”ר הבית היהודי ושר החינוך רפי פרץ. השר פרץ הבהיר בשיחה כי יקיים פגישת מו״מ עימו רק כנציג גוש ה-55 של המחנה הלאומי.

גנץ שוחח בסבב הטלפונים גם עם יו״ר מפלגת העבודה ח”כ עמיר פרץ. השניים סיכמו להיפגש בהקדם. בנוסף הושגה הסכמה למפגש של צוותי המשא ומתן מטעם המפלגות.

הוא שוחח גם עם יו״ר המחנה הדמוקרטי, ח”כ ניצן הורביץ. השניים סיכמו להיפגש בקרוב.

גם אצל איימן עודה ואחמד טיבי מצא גנץ אוזן קשבת יותר – והם קבעו להיפגש.

קודם לכן שוחח יו״ר כחול לבן עם יו״ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות חילונית  רחבה.

השניים סיכמו להיפגש בהקדם – מחר או ביום ראשון.

בינתיים קבע צוות המשא ומתן של כחול לבן להיפגש ביום ראשון בצהריים עם צוות המשא ומתן של הליכוד.

באותו יום תתקיים פגישה גם עם צוותי ישראל ביתנו.

ביום שלישי ייפגש הצוות של כחול לבן עם נציגי העבודה והמחנה הדמוקרטי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק ביבי
    24/10/2019 15:48
    מתתיהו
  1. וכל השאר שונאי ישראל

  2. כוחינו באחדותינו גנץ לפח שמאל כישלון
    25/10/2019 00:28
    עודד
  3. גנץ יכשל בהרכבת ממשלה אין אחד בעם שרוצה הקמת ממשלת שמאל בגיבוי הערבים ! דם בנינו לא הפקר ! השמאל כמובן יפמפמו לנו שהאשם הוא בראש ממשלתינו אבל העם כבר לא קונה יותר את המניפולציות של השמאל ! הם יכולים לצרוח עד מחר שהימין אשם בבחירות אבל זה כבר לא משפיע על העם בבחירות הקרובות הימין יקח בגדול כי כל הצעירים שהאמינו שהם מצביעים למרכז מתכווצת להם הבטן לראות את חיזוריו של גנץ לערבים גנבו להם את הקול לשמאל הקיצוני ולערבים מהללי טרוריסטים למען בטחון המדינה הימין לשלטון ושהשמאל ישתעשע לו בזכויות אזרח באופוזציה (שלפחות את זה יעשה סוף כל סוף כמו שצריך) שיתחילו לדאוג להוציא את נעמה מהכלא הרוסי נראה אותם מפעילים את החברים שלהם בעולם ! כרגע הם מוכיחים לנו שהם משתמשים בזכויות אזרח כקרדום לחפור בו כדי לכבוש את השלטון ותו לו!