“יש לי ביד פצצה”: סנגורו של רומן זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

עו"ד ירום הלוי, הגיש בקשה למשפט חוזר: יש ראיות חדשות שמלמדות שהוא לא יכול להיות הרוצח. יש עשרות ראיות • יצחק אילן, חבר בצוות ההגנה: "שוטרים מושחתים תפרו לו תיק" • אחותו של זדורוב: "יש לנו ראיות חזקות, ראיות שלא יכולות שלא לזכות את רומן"
חיים טוויל
כ"ד תשרי התש"פ / 23.10.2019 11:45

פרשת תאיר ראדה ע”ה: עו”ד ירום הלוי הגיש לבית המשפט העליון בקשה רשמית לפתיחת משפט חוזר לרומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה ז”ל, היושב בכלא כבר 13 שנים.

הלוי, סניגורו של זדורוב, מציג ראיות שלטענתו יוכיחו כי א”ק היא זו שרצחה את תאיר בבית הספר ‘נופי גולן’ בקצרין בדצמבר 2006.

“זאת בקשה עם הרבה מאוד ראיות חזקות וחדשות”, אמר עו”ד הלוי.

משפט חוזר הנו הליך נדיר ביותר. מקום המדינה ועד היום התקיימו בסך הכל כ-30 משפטים חוזרים, מתוכם מעט מאוד במשפטי רצח.

“נופל דבר היום ובאמת תפנימו את זה, אני שם את כל כובד משקלי, אוי ואבוי לנו אם לא יהיה משפט חוזר”, אמר הבוקר ירום הלוי לכאן רשת ב. בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ הוסיף: “יש ראיות חדשות למכביר עם סימן קריאה. אני אחראי על זה עם כל המוניטין שלי. הן מתחלקות לשתיים. חצי מלמד באותות ובמופתים שרומן לא יכול להיות הרוצח. החצי השני זה א”ק, ואני אומר עם כל האחריות שלי – וכל המדינה תראה את זה כשאני אגיש היום בצהריים את הבקשה למשפט חוזר – א”ק היא הרוצחת. אני עומד מאחורי זה. יש עשרות ראיות”.

על הבקשה למשפט חוזר אמר: “מצד אחד יש לי בקשה פצצה, תיארתי אותה כאם כל הפצצות, כפצצה חודרת בונקרים בעומק קילומטרים וזה נכון, אני לא טועה, מצד שני אני מחויב בצניעות, אני מגיש בקשה לעליון, אף אחד לא חייב לי כלום וגם לא לרומן כלום. ומכאן ההתנגשות”.

יצחק אילן, חבר בצוות ההגנה של זדורוב, אמר בריאיון בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב: “אני שמעתי הרבה הודאות שווא, והודאת שווא כל כך ברורה, כל כך בהירה, כמו זו – מעולם לא שמעתי. זדורוב נתן הודאת שווא ב־100%. הוא לא רצח את תאיר ראדה, ואנחנו יודעים גם מי רצח אותה”.

עוד הוסיף: “זדורוב נתן עדות בשפה הרוסית, היא נרשמת בשפה הרוסית ותורגמה לעברית. מי מתרגם את העדות לעברית? השוטר, שכותב את העדות ברוסית. האם התרגום צריך להיות תואם למקור? בוודאי ובוודאי. מי בודק את זה? אף אחד. לא רק שהתרגום לא מתאים, התרגום מוטעה בכוונת תחילה ומטעה את כל מי שקורא אותו בעברית”.

אילן טוען כי החוקר תרגם הודעה שגויה כדי להפליל את זדורוב: “תאיר ראדה נחתכה ביד שמאל, חתך עמוק. השוטר אומר לו – ‘איפה חתכת אותה במפרק כף היד?’, זדורוב משיב: ‘לא במפרק כף היד, חתכתי על גב היד’. מה השוטר כותב ברוסית? שהוא חתך אותה במפרק כף היד. כשהוא מעיד אחרת, הפוך מזה. כשאני קראתי את זה השערות שלי סמרו”.

אילן מאשים את חוקרי המשטרה בתיק הזה בשחיתות: “יש חוקרים מושחתים ואני מכיר לפחות שלושה מהם שתפרו לו תיק. הם יודעים שזדורוב חף מפשע. זו האשמה חמורה, אני עומד מאחורי האשמה הזאת”.

“אני יודעת מה יש לנו ביד”

אחותו של רומן זדורוב, קסניה אברס, סיפרה בחדשות הבוקר בקשת 12 על התחושות לקראת ההליך הדרמטי.

“לא ישנתי כל הלילה, היה לי מאוד קשה להירדם”, סיפרה. “אני לחוצה ומפחדת, ועם זאת אני מקווה שיהיה צדק והשופטים, כשיראו את הראיות החדשות ויראו שבאמת רומן לא היה שם והוא חף מפשע, סוף סוף יעשו צדק לשם שינוי”.

בנוגע למשמעותן וחוזקן של הראיות החדשות שטוען עו”ד הלוי כי יש בידיו – אמרה: “אני יודעת מה יש לנו ביד. מה שאני יכולה להגיד זה שיש לנו ראיות חזקות, ראיות שלא יכולות שלא לזכות את רומן. עם זאת, יש לי חשש שהמערכת תפעיל המון מאמצים כדי להשאיר את רומן בכלא”.

היא הוסיפה: “אני חושבת שבגלל שהייתה חקירה משטרתית מאוד לקויה, יכלו למצוא את זה באותו יום ופשוט עשו עבודה לא טובה”.

אברס סיפרה שאחיה אופטימי מאוד לקראת ההליך. “אני אומרת לו ‘אני איתך, כל המדינה איתך’, מעבירה לו את מה שכותבים בפייסבוק, שאנשים מאוד תומכים. זה מאוד חשוב לי להעביר את זה כי הוא לא חשוף לזה כמוני. הוא מחכה בסבלנות, אין לו יותר מדי ברירה. הוא יודע שעורך הדין עושה עבודה מאוד טובה ומקווה שכל העניין הזה ייגמר כמה שיותר מהר”.

כשנשאלה קסניה האם המשפחה סבורה שהיא יודעת מי הרוצח, ענתה קסניה שכן, כשהכוונה היא לצעירה המכונה א”ק. “מה הם בדקו? המינימום – הם השוו DNA שלה? שיעשו את זה ונמשיך לדבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות