בני גנץ דחה את המתווה: נגד חרדים ו’קיצונים’ I הליכוד: שוב נכנע ללפיד

יו"ר כחול לבן דוחה את מתווה ממשלת האחדות: "קיבלתי היום הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה. נמתין לקבלת המנדט מהנשיא ונתחיל במשא ומתן רציני להקמת ממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים" • הליכוד: נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן - והפך לסרבן סדרתי המונע ממשלת אחדות
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התש"פ / 17.10.2019 17:00

יו״ר מפלגת כחול לבן ח״כ בני גנץ דחה אחר הצהרים (חמישי) את המתווה להקמת ממשלת אחדות שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו.

״קיבלתי היום הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה. נמתין לקבלת המנדט מהנשיא ונתחיל במשא ומתן רציני להקמת ממשלת אחדות ליברלית שתוביל לשינוי ותחזיר את התקווה לאזרחי ישראל״, אמר גנץ.

הצעה חדשה של ביבי לגנץ: סטטוס קוו בדת, ביטול וטו חרדי על לפיד

במפלגתו אמרו: ”התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות.

”גם היום הוא לא מוכן לבוא למשא ומתן ישיר, וגם היום הוא אינו מוכן להכיר בכך שרוב אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים. זו הסיבה שכחול לבן היא הסיעה הגדולה בכנסת”.

עוד נמסר מכחול לבן: ”הדבר הנכון למדינת ישראל הוא ממשלת אחדות רחבה וליברלית, עם קווי יסוד ברורים ביחס לנושאי ביטחון, טוהר המידות, דת ומדינה וכלכלה. אנו קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולאפשר ליו”ר כחול לבן להוביל הקמת ממשלה שתתקן את הבעיות הביטחוניות והכלכליות שיצרה הממשלה הנוכחית, ולבוא למשא ומתן ישיר בלב פתוח ובנפש חפצה במקום למשוך זמן”.

בליכוד הגיבו להחלטת ‘כחול לבן’ לדחות את המתווה: ”גנץ נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן – והפך לסרבן סדרתי המונע הקמת ממשלת אחדות לאומית.

“גנץ סירב למתווה הנשיא, סירב להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, סירב למפגש בין צוותי המו״מ, וכעת מסרב למתווה הפשרה של ראש הממשלה”.

בליכוד הוסיפו: ”לפיד-ליברמן וגנץ מובילים לממשלת מיעוט שנשענת על המפלגות הערביות וכשלא יצליחו גם בזה – הם ידרדרו את המדינה לבחירות חדשות”.

נתניהו שוחח עם גנץ

מוקדם יותר פרסם ראש הממשלה את המתווה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו.

מהליכוד נמסר: “ממשלה זו תהיה מבוססת על הסכמה לאומית רחבה ביותר כדי לאפשר התמודדות עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים הדחופים המתגברים סביבנו. לצורך הקמת ממשלה זו מובן שכל הצדדים יידרשו לויתורים כדי להגיע להסכמות”.

במקביל שוחח נתניהו עם גנץ וקרא לו להקים יחד ממשלת אחדות רחבה. “התקשרתי עכשיו לחבר הכנסת בני גנץ והצעתי בפניו מתווה פשרה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו הממשלה היחידה שאפשר להקים עכשיו וזו הממשלה היחידה שחובה להקים עכשיו. כל אזרחי ישראל מסתכלים סביב ורואים איך המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו – משתנה לרעה”, סיפר נתניהו.

לדבריו, “מי שצריך לדעת יודע שגם האתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים, והם לא מחכים לנו. לכן אני קורא לבני גנץ לגלות אחריות לאומית ולהיכנס איתי מייד למשא ומתן, להקים איתי את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה”.

עיקרי המתווה:

1. ביטחון: הקבינט הפריטטי יעביר החלטה תוך שישה שבועות על תוכנית רב-שנתית עדכנית לביטחון ישראל, כולל החלטה להעברה מיידית של תקציב השנה הראשונה עוד לפני העברת תקציב המדינה. החלטה זו נחוצה באופן דחוף למערכת הביטחון מול אתגרים ביטחוניים גוברים.

2. כלכלי: הממשלה תאשר יעד גירעון מוסכם ושינוי סדר עדיפות תקציבי לאור הצרכים הביטחוניים הדחופים. תקציב המדינה יועבר לא יאוחר משלושה חודשים ממועד הקמת הממשלה.

3. חברתי: הממשלה תגבש הסכמה על צרכים חברתיים חיוניים שיתוקצבו בתקציב המדינה.

4. דת ומדינה: הסטטוס קוו יישמר לשנה הראשונה. מיד עם הקמת הממשלה יוקם צוות שיגבש הסכמות בנושא. בנפרד, מיד עם הקמתה, הממשלה תביא את חוק הגיוס המתוקן (מתווה אטיאס) להצבעה ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא.

5. מדיני: נתניהו וגנץ יביאו בפני הממשלה עמדה משותפת ביחס לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, כאשר תוצג, וביחס להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

ראש הממשלה נתניהו הדגיש בפני יושב ראש כחול לבן גנץ: “האחריות הלאומית מחייבת הכרעה מיידית על מתווה זה. כל דחייה מיותרת תביא לכך שנגיע לאותה נקודה בעוד כחודשיים, עם כל המשמעויות שיתלוו לכך”

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אגואסטים
    17/10/2019 18:58
    אר
  1. אתם רוצים אחדות עם כל התנאים שלכם בלבד חרדים שלא מכירים ולא תורמים למדינה וגנץ יוותר על הכל שכחתם שבכל זאת הוא קיבל יותר קולות

  2. אמרו אלו שלא הגיעו לתמוך
    17/10/2019 21:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בראש הממשלה
    ובכך למי נכנעתם ?

  4. בציבור היהודי דוקא יש רוב לממשלה מסורתית .
    17/10/2019 22:28
    משה
  5. השמאל חוזר כל הזמן על השקר הזה. בציבור היהודי יש רוב לממשלה מסורתית שמרנית 55 בלוק הימין מול 52 של השמאל האנטי יהודי(33+6+5+8

  6. גנץ
    18/10/2019 05:38
    אילן אליהו
  7. יאיר לפיד מכוון אותך איש ללא עמוד שידרה שלא עשה צבא , להיות ג’ובניק מבחינתי זאת רק תרומה להיות לוחם זאת מתנה למדינה ורק אחד שהיה לוחם יכול לשבת בממשלה כי הוא באמת אוהב את המדינה , אתה אחד כזה גנץ , אבל מי שמכוון אותך ומושך בחוטים הוא איש פחדן שהיה בקיריה שונא דת שונא ישראל רוצה כאן מדינה יוונית אתה לא תהיה ראש ממשלה לא יתנו לך מלמעלה בוודאות אתם אוכלים שרצים לא יכולים לנהל מדינה יהודית

  8. בחירות עכשיו
    18/10/2019 09:42
    אביבוביץ'
  9. גנץ וליברמן הורסים את מדינת ישראל

  10. אם
    18/10/2019 11:27
    רפאל
  11. אם אתה היית רמטכ”ל איך אתה מצליח להיכנע לכתב במחנה? תתבייש בני. תראה אומץ.

  12. גנץ
    19/10/2019 14:50
    יודע
  13. הוא פשוט פוחד לקחת אחריות בגלל בעיות הזכרון שלו כל רופא יבחין לפי מה שראו בסרטונים איזה בעיה יש לו שאפילו את שם מפלגתו הוא לא זכר !

  14. גנץ
    19/10/2019 14:53
    יודע
  15. הוא פשוט פוחד לקחת אחריות בגלל בעיות הזכרון שלו כל רופא יבחין לפי הסרטונים איזו בעיה יש לו שאפילו את שם המפלגה שלו הוא לא זכר .