אישום: ‘מוכר למשטרה’ זרק רימון הלם לעבר בית הרב אליעזר ברלנד

פרקליטות המדינה טוענת כי ויכוח בין צעיר מוכר למשטרה לבין מאבטח בבית מנהיג 'שובו בנים' הסלים לאלימות ואיומים - ולבסוף לזריקת רימון הלם • חשדות על סכסוכי כנופיות לא הבשילו לאישומים
חרדים 10
י"ח תשרי התש"פ / 17.10.2019 17:15

מכתב אישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים ולה כי אהרון קוסובסקי, צעיר בן 20 המוכר למשטרה, השליך רימון הלם לעבר ביתו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד בירושלים.

לפי דיווח של מיכאל פרוסמושקין באתר ‘פוסטה’ הרקע לזריקת הרימון הוא  תקרית בין הנאשם לבין מאבטחו של מנהיג ‘שובו בנים’.

לפי הדיווח, לאחר מעצרו של קוסובסקי, הוא נחשד גם בפציעתו של עבריין במסגרת סכסוך בין כנופיות ירושלמיות, אולם חשד זה לא הבשיל לכדי אישום.

לפי כתב האישום, שהוגש בתום חקירת ימ”ר ירושלים, בבוקר ה-1 בספטמבר הגיע הנאשם לביתו של הרב ברלנד ברחוב החומה השלישית – ונכנס במטרה לחפש מפתחות לרכב שהושארו עבורו במקום.

מאבטח בבית ביקש ממנו לצאת ולהמתין מחוץ לבית, עד שיבדוק האם אכן הושארו עבורו המפתחות. תוך כדי כך, הניח המאבטח יד על כתפו של קוסובסקי וליווה אותו אל מחוץ לבית.

מכתב האישום עולה, כי קוסובסקי אמר למאבטח להוריד ממנו את ידיו, ואז החלו דחיפות הדדיות.

המאבטח, כך נטען, הוציא את קוסובסקי מהבית, הפיל אותו ארצה וחזר לכיוון בית הרב ברלנד. התביעה טוענת, כי בתגובה שלף קוסובסקי מיכל גז מדמיע והתיז על פני המאבטח, שמיהר להיכנס לתוך הבית על מנת לשטוף את פניו השורפות.

בשלב זה קוסובסקי עזב את המקום.

הפרקליטות מוסיפה וטוענת, כי פחות מחצי שעה לאחר מכן שב קוסובסקי למקום רכוב על אופניים, לבוש בקפוצ’ון שכיסה את ראשו וכפפות לידיו. לפי האישום, הוא הסתובב על אופניו מספר פעמים מול הכניסה לבית, ולאחר מספר דקות נעמד מול השער, הוציא מכיסו חפץ כלשהו, הציג אותו בפני העומדים בשער הבית – והחזירו לכיס.

מכתב האישום עולה, כי זמן קצר לאחר מכן ניגש קוסובסקי לרכבו של הרב ברלנד, שם ישב נהגו יחד עם אחר. הוא הוציא מכיסו חפץ גלילי עטוף בשקית שקופה, טען כי מדובר ברימון – והוסיף: “יהיה כאן בלאגן”, ו”אני אזרוק את זה”.

שעה חלפה, ולטענת הפרקליטות, קוסובסקי שב לבית ברחוב החומה השלישית עם לום ברזל, קרא למאבטח לצאת החוצה, ואיים: “אני אהרוג אותך עכשיו, אני אביא אקדח, אירה בך ואהרוג אותך”.

לפי האישום, המאבטח שהבין שבידיו של קוסובסקי רימון, נכנס פנימה על מנת להתקשר למשטרה.

נטען, כי חמש דקות לאחר מכן, במקביל לשיחת עם מוקד 100, קוסובסקי זרק רימון הלם לעבר הבית. הרימון נחת והתפוצץ על גגון סמוך לשער הבית, שעה שעמדו במקום מאבטח אחר ומספר נערים.

כתוצאה מהפיצוץ נגרמה בהלה והנוכחים נמלטו מהמקום.

קוסובסקי היה דרוש לחקירה ונעצר רק בחלוף כחודש. מעצרו הוארך מעת לעת עד שאתמול הוגש נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום המייחס לו נשיאת נשק, מעשי פזיזות ורשלנות, תקיפה, איומים, והחזקת סכין בעת מעצרו.

התשתית הראייתית שגיבשו חוקרי ימ”ר ירושלים נגד קוסובסקי מתבססת על צילומי אבטחה, ועדויות המאבטח ועדים נוספים שזיהו אותו.

במהלך ימי המעצר, המשטרה ייחסה לקוסובסקי סדרת אירועים נוספים, בכללם תקיפה, איומים וירי.

במהלך הדיונים להארכת מעצרו נטען, כי מספר אירועים אלימים התרחשו על רקע סכסוכים בין שתי כנופיות משכונת רמות בירושלים, הן אחת כלפי השניייה והן כלפי אחרים שלא קשורים לכנופיות. קוסובסקי, כך נטען, משתייך לאחת החבורות ולכן נחשד בכמה מהאירועים.

בין היתר, החוקרים ייחסו לקוסובסקי כי בשליחות עבריין ירושלמי בכיר ומוכר הוא ירה לעבר עבריין צעיר בן 24 שהשתחרר לפני מספר חודשים ממאסר, וגרם לפציעתו. זאת על רקע אותו סכסוך בין שתי החבורות.

אבל, כאמור, בתום החקירה התגבשה תשתית ראייתית רק באירוע השלכת הרימון.

מלבד כתב האישום הוגשה נגד קוסובסקי בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים, ממנה עולה כי באמתחתו הרשעות בעבירות אלימות בגינן ריצה 18 חודשי מאסר. כמו כן תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי, והוא ממתין לגזר דין בתיק אלימות נוסף.

סנגורו של קוסובסקי, עו”ד חן הולנדר, מסר בתגובה לאתר ‘פוסטה’: “חרף חקירה שהחלה בקול תרועה רמה, על חשדות לביצוע עבירות רבות ונוספות, הוגש לבסוף כתב אישום ובו טענה לאירוע אחד שמוכחש לחלוטין על ידי מרשי. אנו תקווה שחשיפת חומרי החקירה כעת, לאחר הגשת כתב האישום, יבהירו את התמונה לגבי היעדר מעורבות מרשי באירוע המדובר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות