ראשי בלוק הימין חתמו על התחייבות חדשה. ושקד?

ראשי 'בלוק הימין' חתמו על התחייבות שלא יצטרפו לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ בתמיכת הרשימה המשותפת, בשום שלב • בנט ושקד לא חתמו על המסמך החדש, אבל בנט צייץ מחו"ל: "שיהיה ברור: לא נצטרף אליה בשום מצב"
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התש"פ / 16.10.2019 20:50

ראשי סיעות המחנה הלאומי, למעט נפתלי בנט מהימין החדש השוהה בארה”ב ואיילת שקד, חתמו היום (רביעי) על נוסח התחייבות שלא להצטרף לממשלת מיעוט שיקים בני גנץ ותיתמך בקולות הח”כים הערבים מהרשימה המשותפת.

“אנו החתומים מטה, ראשי מפלגות ש״ס, יהדות התורה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי מתחייבים בזאת: אם חלילה תושבע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת או חלק ממנה, אנו לא נצטרף לממשלה זו בשום שלב, נצביע נגדה בכל הצבעה ונפעל בכל דרך להפלתה”, לשון ההתחייבות.

עוד נאמר בהצהרה: “נצטרף רק לממשלה בראשות נתניהו הכוללת את כל החתומים מטה, בין אם במסגרת ממשלת ימין ובין אם במסגרת ממשלת אחדות לאומית רחבה עם רוטציה”.

גורמים בליכוד אומרים: “התחייבות זו מייצרת מצב שאם גנץ יקים ממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות ובהימנעות של ליברמן, היא לא תוכל להתרחב ולכן תיפול תוך זמן קצר”.

בליכוד הוסיפו: “הממשלה האפשרית היחידה הייתה ונשארה ממשלת אחדות לאומית רחבה על פי מתווה הנשיא. ראש הממשלה חוזר וקורא ליו״ר כחול לבן, ח״כ בני גנץ, להגיע להסכמה מיידית כדי להקים ממשלה זו”.

יצוין, כי ראשי מפלגת ‘הימין החדש’ נפתלי בנט ואיילת שקד נמנעו מלחתום על ההתחייבות של בלוק הימין שלא לתמוך בממשלת מיעוט של השמאל בתמיכת המפלגות הערביות.

בליכוד אמרו היום כי בנט לא חתם משום שהוא שוהה בימים אלה בארה”ב.

בנט עצמו פירסם “הודעה”, בחשבון הטוויטר שלו בה נאמר: “אם תוקם ממשלת מיעוט, בקולות הרשימה המשותפת האנטי ציונית, בתמיכת כחול לבן, ובהימנעות של ליברמן, שיהיה ברור: לא נצטרף אליה בשום מצב. היא פסולה מיסודה. ממשלה זו תשרוד מספר שבועות, אך אות הקלון של מקימיה (גנץ, ליברמן, בוגי, הנדל, האוזר) יתקבע לצמיתות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות