סמוטריץ מסביר למה ממשלת שמאל עם הערבים זה “רעיון לא רע בכלל”

שר התחבורה לא מתרגש מהאפשרות שאביגדור ליברמן יתמוך בממשלת מיעוט של כחול לבן עם הח"כים הערבים: "ממשלה כזו לא תחזיק מעמד ולאחריה הימין ינצח בענק"
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התש"פ / 16.10.2019 12:34

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ לא מבין את דרישת הליכוד לקבל התחייבות מאביגדור ליברמן, לפיה הוא לא יתמוך בממשלת שמאל של ‘כחול לבן’ שתישען מבחוץ על קולות הח”כים של הרשימה המשותפת.

‘בחשבון הטוויטר שלו כתב סמוטריץ’: ‘לא מבין את החברים שלי שמנסים להוציא מליברמן בכח התחייבות שלא להיות גשר לממשלת מיעוט של השמאל והערבים. זה דווקא רעיון לא רע בכלל”.

הוא הסביר: ”ממשלה כזו לא תחזיק מעמד יותר מידי זמן ולאחריה הימין ינצח בבחירות בענק. תוך כמה חודשים תהיה בישראל ממשלת ימין שתשקף את הרוב הימני שיש בחברה הישראלית.

”הרצון של הרוב המוצק הזה עוות בשתי מערכות הבחירות האחרונות בגלל גניבת הדעת של ליברמן וקנאתו האישית בנתניהו. מהלך כזה יחשוף את פרצופו האמיתי של ליברמן ויגדיר אותו עמוק בשמאל. יכול בהחלט להיות שזה הפתרון הכי טוב למשבר שאנחנו מצויים בו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכמים תרדו מעמוד חשמל – פתרון מחוץ לקופסה - ממשלה בלי קווי יסוד
    16/10/2019 14:41
    בלתי מפלגתי
  1. הממשלה שתקום צריכה להתבסס על אלה שתומכים בנתניהו (55 ח”כ) ועל אלה התומכים בגנץ (44 ח”כ) ס”ה 99 ח”כ בלי קווי יסוד, שממילא הם רק הצהרת כוונות. החלטות בממשלה ובכנסת בכל נושא יתקבלו ברוב קולות. תיאסר משמעת קואליציונית או סיעתית. כל אחד יצביע לפי הכרתו ומצפונו בכל נושא ויפורסמו אופן הצבעה של כל אחד בכל נושא. בנימין נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה ובני גנץ כשר החוץ. אחרי שנתיים הם יתחלפו בתפקידים.

    היועץ המשפטי לממשלה ידחה החלטתו בעניין תיקי נתניהו ויפרסמם בנובמבר 2021. אם יחלט אז להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו, כאשר הוא ישמש שר החוץ, הוא יהיה חייב, לפי החוק והתקדימים, להתפטר.

    אין סכנה שממשלה כזו לא תשלים ימיה, בגלל חוק-יסוד: הממשלה קובע כי הבעת אי-אמון בממשלה תיעשה בהחלטת הכנסת, ברוב חבריה, להביע אמון בממשלה אחרת, שהודיעה על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים. הממשלה החדשה תיכון לאחר שהכנסת הביעה בה אמון.

    על שתי המפלגות הגדולות לפעול להנהיג בישראל: א) משטר נשיאותי לפיו הנשיא מכהן קדנציה אחת בלבד עם סמכויות למנות שרים. ב) בחירות דמוקרטיות שהציבור בכללותו בוחר מפלגה ואת נציגיה ביום הבחירות הכללי.

  2. ההבדלים של סמוטריץ׳
    18/10/2019 12:35
    דודו
  3. לדעתי אדון סמוטריץ׳ אתה לא יותר טוב מהערבים ביחס למדינת ישראל לדעתי אתה מזיק למדינה יותר מכל ערביי ישראל, התקווה שתידעך הפעם ולא תהיה בממשלה ובבחרות הבאות אתה נמס ולא יבחרו בך ולא תהיה חבר כנסת. אמן