“הפנים בערו”: האישה שאושפזה לאחר אכילת טונה בארומה שוחררה

שירי פורר בת ה-41, שאמש אושפזה בבית החולים איכילוב, שוחררה לביתה • פורר תקפה את רשת 'ארומה': "מזועזת מהתגובה שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית" • הסניף בדרך בגין נסגר
חיים טוויל
י"ז תשרי התש"פ / 16.10.2019 11:46

שירי פורר בת ה-41, אמא לשניים, היא האישה שאושפזה אמש (שלישי) במצב קשה מאוד בבית החולים ‘איכילוב’ בתל אביב, לאחר שסבלה מהרעלה כאשר אכלה מסלט טונה שהזמינה ברשת ‘ארומה תל אביב’.

במהלך הלילה היא התאוששה ושוחררה לביתה.

הבוקר היא שחזרה: “אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה.

”מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר״ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבלונס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב.

”לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית”.

פורר הודתה לצוותי בית החולים איכילוב: ”הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה”.

יחד עם פורר אושפז גבר כבן 34, שאושפז במצב קל לאחר שסבל מדפיקות לב מואצות וכאבי ראש.

בתוך כך, נציגי משרד הבריאות פשטו הבוקר על הסניף בדרך בגין  של ארומה תל אביב בעקבות אשפוזם של שני הסועדים – ואספו ממצאים. רשת ארומה תל אביב החליטה על החלפת כלל מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת.

בשעה 12:00 יתקיים שימוע בלשכת הבריאות ת״א במעמד נציגי הרשת ונציגי משרד הבריאות. דגימות נלקחו מדג הטונה שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן נאסר שימוש של משלוח דג חדש של טונה על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות מעבדה.

מרשת ארומה תל אביב נמסר הבוקר: “רשת ארומה תל אביב מבקשת לעדכן את הציבור על החלטתה לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת. לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה.

“כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו. בנוסף, החליטה הנהלת הרשת לסגור, עד הודעה חדשה, את הסניף ממנו נרכשו המוצרים. כפי שהודענו אמש – לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה , נפרסמם בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים, לא ייפתח מחדש.

“אנו שבים ומדגישים כי לא התפשרנו ולא נתפשר לעולם על איכות וטריות המזון הנמכר בסניפי הרשת. מזון טרי ואיכותי הוא הבסיס לאמון לקוחותינו ואנו מתייחסים לאמון זה ברצינות רבה מאוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות