חוב של 135 מיליון שקל: חברת הבנייה שבונה לחרדים בקשיים

לפי 'כלכליסט, החברה שהוקמה לפני 20 שנה על ידי הקבלן ישעיהו אלה, נקלעה לקשיים וצברה חובות בסך 135 מיליון שקל • החברה בונה ובנתה לציבור החרדי: בנתה את פרויקט 'תנובה' בירושלים, ובימים אלה בונה פרויקטים למגורים למגזר חרדי ברמת בית שמש, בעיר אלעד ובביתר עלית
שייע קליין
י"א תשרי התש"פ / 10.10.2019 15:25

חברת הבנייה שייקה אלה, שהוקמה לפני 20 שנה על ידי הקבלן ישעיהו אלה, נקלעה לקשיים וצברה חובות בסך 135 מיליון שקל, כך מדווח היום (חמישי) אתר ‘כלכליסט’.

מדובר בחברה שבונה ובנתה לציבור החרדי, כאשר בימים אלה היא בונה פרויקט מגורים למגזר חרדי ברמת בית שמש, באלעד וביתר עלית.

כמו כן, החברה שבנתה את פרויקט ‘תנובה’ בירושלים.

החברה פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים והגישה בקשת הקפאת הליכים לשם שיקומה הכלכלי – והשופט אביגדור דורות הורה לקיים היום  דיון באשר לעתידה של החברה.

במסגרת הבקשה נטען, באמצעות עורכי הדין  יאיר כהן ואסף שפירא ממשרד שפירא-כהן מירושלים: “החברה נקלעה למצב של חדלות פירעון, עם זאת תטען החברה כי היא ריווחית ובעלת פוטנציאל רווח ניכר וכי מצב חדלות הפירעון בו היא מצויה נובע ממחנק אשראי קשה.

“מקורו בכך שהמערכת הבנקאית כמעט ואינה מאפשרת לחברה ליטול אשראי למימון פעילותה השוטפת. חובות החברה נכון למועד בקשה זו, מסתכמים בסך של כ-135 מיליון שקל.

“מתוך סכום זה חבה החברה סך של כ-67 מיליון שקל לנושים מובטחים, סך של כ-10 מיליון שקל לנושים בדין קדימה וסך של כ-58 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים”.

לפי ‘כלכליסט’, בבקשה נטען כי החברה משרתת יזמים מהגדולים במשק, ובין היתר בנתה אגפים בבניין הכנסת וכן בנתה ובונה אלפי יחדות דיור ושטחי מסחר, בעיקר בירושלים.

מהבקשה עולה כי בימים אלו מבצעת החברה פרויקטים באלעד, תל אביב, ביתר עילית, ירושלים ועוד.

סך כל צבר הפרוייקטים המבוצע על ידי החברה עומד על 675 מיליון שקל, מתוכו נותרו לביצוע עבודות בהיקף של 310 מיליון שקל. בנוסף, החברה בונה עבור עצמה פרויקטים בבית שמש, אלפי מנשה ועוד.

החברה טוענת כי “אם לא יינתן צו כמבוקש תאבד באופן וודאי את האפשרות לשקם את החברה או לצרף אליה משקיע. בכך תקופח פרנסתם של עשרות עובדי החברה ויפגעו נושיה”.

החברה טוענת כי בגין שני פרוייקטים שסיימה לבנות בשנת 2017 לא קיבלה תשלומים סופיים בסך של כ-16 מיליון שקל, בגינם מתנהלים הליכים משפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות