קרב על רחוב ‘הקבלן’: בני משפחתו נגד התכנית לשנות על שם מרן זצ”ל

בני משפחת הקבלן הירושלמי יצחק עבוד הלוי ז"ל זועמים על כוונת העירייה לשנות את שם הרחוב שנקרא על שמו - ולקרוא אותו על שם הגר"ע יוסף זצ"ל • ומה טוענים בעירייה?
חרדים 10
ח' תשרי התש"פ / 07.10.2019 09:30

ועדת השמות של עיריית ירושלים קיבלה לפני מספר שבועות החלטה לבחון את שינוי שמו של רחוב  ‘הקבלן’ בשכונת הר נוף בירושלים – לשמו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, שהתגורר ברחוב שנים רבות.

אולם הבוקר (שני) דווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כי בני משפחתו של יצחק עבוד הלוי ז”ל, הקבלן הירושלמי המפורסם שנפטר בראשית שנות ה-80 ועל שמו נקרא הרחוב – זועמים על ההחלטה.

הלוי היה בעל חברת בנייה שהתמחתה בציפוי של מבנים באבן הירושלמית. בין המבנים הבולטים בעיר אותם ציפה באבן נמנים: בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם, וחלקים מרחבת הכותל והכנסת.

נכדתו, יפעת לוי, הסבירה: “נודע לנו על הכוונה להחליף את שם הרחוב במקרה, בלי שאף אחד בעירייה עידכן אותנו. מפריע לי שעסקנים של ש”ס פנו לעירייה וביצעו מחטף כדי להחליף את שם הרחוב. יש לנו כבוד לרב עובדיה יוסף, אבל לא על חשבון סבא שלי. לא נראה לי שהרב עובדיה יוסף היה רוצה שייקחו את הכבוד שנתנו לאדם על מפעל חיים”.

בהמשך הסבירה לוי כי המשפחה מתנגדת גם לאפשרות ששמו של הסב יונצח ברחוב אחר: “זה רחוב מפורסם, אנשים מכירים את הרחוב וכבר שלושים שנה הוא מפורסם וידוע, לומר שייתנו לנו במקום אחר זה עלבון ובושה. איזה מין דבר זה שהולכים ומוחקים בן אדם ואף אחד לא מיידע אותנו? זה צורם, גם המעשה עצמו וגם הדרך”.

מעיריית ירושלים נמסר ל’ידיעות אחרונות’: “שינוי שם הרחוב טופל על פי הנוהל העירוני, ובכלל זה ניסיונות חוזרים ונשנים לאיתור מקיף ומאמץ כן לאיתור מגישי הבקשה המקורית.

“למרות זאת לא אותרו מגישי הבקשה לקריאת שם הרחוב על שם הקבלן. על פי המקובל, עם קבלת ההחלטה בוועדת השמות, היא פורסמה בכל אמצעי התקשורת, ובכלל זה בעיתונות הארצית והמקומית, בתקשורת החרדית, באתר העירייה, בשלטים לאורך הרחוב, בתיבות הדואר של תושבי הרחוב, וכן במינהל הקהילתי בהר נוף. זאת כדי לאפשר ערעור על ההחלטה.

“עם תום המועד לקבלת ההתנגדויות הן תיבחנה, אם יוגשו כנדרש, על ידי ועדת השמות העירונית ותתקבל החלטה בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משפחת הקבלן צודקת, אסור לדרוס את זכרו אפילו למען הרב עובדיה
    07/10/2019 23:56
    יאיר
  1. בטוח דעת הרב עובדיה עצמו איננה נוחה ממהלך גס רוח ודורסני שכזה. יש מספיק רחובות נטרליים או מחלפים או רכבות או מוסדות שייקראו עש הרב. הקבלן קיבל שם בגין בניית ירושלים בעת החדשה ויש לשמור לו את הכבוד.