ביבי התקשר לגנץ; ייפגשו ביום ד’ • ליברמן: שימו את האגו בצד

בתום ישיבת מו"מ שארכה כשעתיים, האשימו המפלגות אחת את השנייה בקשיים • בעקבות המבוי הסתום, נתניהו עשה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך: התקשר לגנץ הנמצא בלונדון וקבע עמו פגישה לרביעי בערב • ליברמן: תקימו ממשלה ואחר כך יכולים לפתוח דלת למפלגות אחרות שיצטרפו
אריה ריבקינד
כ"ט אלול התשע"ט / 29.09.2019 14:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בצהריים (ראשון) ליו”ר כחול לבן ח״כ בני גנץ, הנמצא בלונדון, כדי להביא לפריצת דרך במשא ומתן לממשלת אחדות – לפני החזרת המנדט לנשיא.

לפי הודעת הליכוד, “בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו עושה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך במו״מ לממשלת אחדות, לפני החזרת המנדט לנשיא.

“ראש הממשלה נתניהו התקשר לח״כ בני גנץ שנמצא בלונדון. ראש הממשלה נתניהו הציע שהשניים ייפגשו מייד עם שובו של ח״כ בני גנץ לארץ ביום רביעי וראש הממשלה אף הציע לבוא לביתו של ח״כ גנץ”.

לפי הודעת הליכוד, “השניים סיכמו שצוותי המו״מ ייפגשו ביום רביעי בבוקר, וראש הממשלה נתניהו ייפגש עם ח״כ בני גנץ ככל הנראה לפנות ערב. בתום שיחתם איחלו השניים שנה טובה זה לזה ולכל אזרחי ישראל”.

מכחול לבן נמסר: “בעקבות שיחה שהתקיימה בין יו”ר כחול לבן לבין יו”ר הליכוד וראש הממשלה, אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית.

“זוהי מטרתנו ונעשה הכל בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו. רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת”.

מוקדם יותר היום קרא יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, לראשי הליכוד וכחול לבן – נתניהו וגנץ, להניח בצד את האינטרסים האישיים ולהקים ממשלת אחדות במהירות.

”לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אני קורא לכם, גלו אחריות, שימו את האגו והאינטרסים האישיים בצד ותקימו ממשלה שתתחיל לטפל בבעיות ובאתגרים הניצבים בפנינו. לאחר מכן אתם יכולים לפתוח דלת למפלגות אחרות שיצטרפו, על בסיס קווי היסוד של הממשלה שתכוננו. לזה הציבור מייחל ומצפה”, אמר ליברמן.

הבוקר נפגשו צוותי המו”מ של הליכוד וכחול לבן, אולם לא נרשמה התקדמות במשא ומתן.

גורם בליכוד האשים: ”יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ – ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות”.

בכחול לבוא טענו: ”בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. ‏מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ – אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממילא לא יצא מזה כלום ! אין מנוס מבחירות חוזרות.וגנץ יהיה בחוץ.
    01/10/2019 06:05
    גלית
  1. נתניהו יעבור בשלום את הבעיות המשפטיות. הוא יתגבר על הכל. ולגבי בני גנץ, וכחול לבן. לא יצא מזה כלום ! אין מנוס מבחירות חוזרות.ואי אפשר להוריד את נתניהו. כל הוא ישאר עוד הרבה זמן ראש ממשלת ישראל.

  2. ליברמן צודק
    01/10/2019 12:33
    צהוב בנשמה
  3. שנליכוד יוריד את הגיבנת של שס ויהדות התורה וביחד עם כחול לבן יש להם יחד 65 מנדטים להקמת ממשלה ומי שיסכים לקוי היסוד מוזמן להצטרףז ולחזק אותה, פעם ראשונה ליברמן אומר משהו ועומד במילה

  4. ביבי -מספיק לרדוף אחר גנץ
    01/10/2019 12:58
    די להתרפס
  5. ביבי ,יש לך 2 מיליון ויותר תומכים
    בחצי מיליון יותר מהבלגנצים האלה כל הרביעיה
    די לרדוף אחריהם
    לך לבחירות תקבל 3 מיליון תומכים
    למדנו את הלקח כבר לא נהיה שאננים
    כבר לא נאפשר טלפון לאיימן עודה
    לא ניתן לבטל את חוק קמיניץ ולא מיתן לבטל בניה בלתי חוקית.במגזר הערבי
    ביבי טעינו –שילמנו מחיר יקר על הטעות
    אנחנו רוצים לתקן -!!!תן לנו בחירות תן לנו לתקן

  6. לא רוצים אחדות
    01/10/2019 13:01
    גנץ לך הביתה
  7. רוצים רק ממשלת ימין רק ליכוד רק ביבי