הליכוד: אין בסיס לתקווה שלכם לפוטש או פירוק ‘בלוק הימין’

השר ישראל כ"ץ נגד כחול לבן: "אין ממשלה בלי ליכוד ואין ליכוד בלי נתניהו" • הליכוד: ללא הסכמה על מתווה הנשיא - נתניהו יחזיר המנדט • 63%: מוכנים שמפלגתם תתפשר על הבטחות הבחירות ושתקום ממשלה • כחול לבן: בליכוד אמרו שכבר יש הסכמים קואליציוניים סגורים עם 'בלוק הימין'
חרדים 10
כ"ט אלול התשע"ט / 28.09.2019 21:50

ב-9:30 בבוקר יתכנסו שוב צוותי המו”מ של כחול לבן והליכוד: בליכוד רוצים לשמוע מכחול לבן ‘כן או לא’ על ‘מתווה הנבצרות’ שהציג הנשיא ריבלין, והתשובה של כחול לבן צפויה להיות “לא”.

אם הפגישה תיכשל נתניהו צפוי להחזיר לנשיא ריבלין את המנדט כבר מחר או מיד אחרי החג.

הליכוד הודיע הערב (מוצאי שבת) רשמית כי אם מפלגת כחול לבן לא תקבל את מתווה הנשיא – ראש הממשלה צפוי להחזיר את המנדט.

“צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר”, נאמר בהודעת הליכוד.

בהודעה נאמר עוד: “אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה – רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית – וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר, אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך”.

בליכוד הדגישו: “אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך, בשלושת השבועות האחרונים, אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות.

“גם לאחר החזרת המנדט, במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות”.

לפי דיווח ב’כאן’, גורמים בליכוד מייעצים לראש הממשלה בנימין נתניהו לא למהר להחזיר את המנדט שקיבל מנשיא המדינה, על מנת שבציבור יתקבל הרושם שראש הממשלה עשה את מירב המאמצים כדי להרכיב ממשלת אחדות.

בכחול לבן אמרו כי בליכוד טענו במהלך השיחות המו”מ שקיימו עמם, כי כבר יש להם הסכמים קואליציוניים סגורים עם השותפות מ’בלוק הימין’ –  וכי זו כבר עובדה מוגמרת.

בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 אמר ח”כ אבי ניסנקורן, כי יאיר לפיד לא טרפד את הסכמת המפלגה ל’מתווה הנשיא’.

“יש הצעה של הנשיא – אנחנו מזהים אותה כתוכנית הישרדות לנתניהו וזהו, היא לא לטובת עם ישראל וזה לא מתיישב עם ההתחייבויות שלנו וההבטחות שלנו לפני הבחירות”, הסביר.

ניסנקורן הוסיף: “אנחנו משוכנעים שנתניהו רוצה בחירות, הוא לא הפנים את תוצאות הבחירות. אנחנו לא רוצים בחירות שלישיות, אני חושבים שהפתרון הנכון הוא אחדות בראשות בני גנץ בלי האדם שעומדים נגדו כתבי אישום”.

הוא הבהיר: “אנחנו נבקש את המנדט ונעבוד קשה עם כולם כדי להקים ממשלה יציבה ל-4.5 שנים. נשב עם כל מפלגה על בסיס קווי היסוד שלנו. לא פוסלים מפלגות”.

גם שר החוץ ישראל כ”ץ התראיין ל’פגוש את העיתונות’ – ואמר: “אין ממשלה בלי ליכוד ואין ליכוד בלי נתניהו, ולכן מי שבא ומנסה לייתר את הליכוד ואת נתניהו, לא רוצה ממשלה. הוא רוצה דברים אחרים”.

לטענתו, הצעת ריבלין היא “הדבר הריאלי היחיד שיכול למנוע בחירות”.

בתוך כך, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מגיע איתות מעניין דווקא מישראל ביתנו: במפלגה של אביגדור ליברמן אומרים כי אם יוזמנו על ידי הליכוד, הם יגיעו לשיחות משא ומתן.  בשלב זה, אומרים בישראל ביתנו, מטעם הליכוד טרם פנו אלינו.

רוב הציבור  מתנגד לבחירות חוזרות

מסקר חדשות 12 ומכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע שנערך ביום שישי ושודר ב’אולפן שישי, עולה כי רק 23% מהציבור – פחות מרבע – מעוניין בבחירות חוזרות.

הרוב המכריע – 63%, מוכן שהמפלגה שלו תתפשר על הבטחות הבחירות, על מנת שבסופו של דבר תצליח לקום ממשלה.

אם בכל זאת נצטרך לחזור לקלפי – כשליש מהציבור (33%) סבור שזה יהיה באשמת ראש הממשלה נתניהו, ורק 20% מפנים אצבע מאשימה כלפי בני גנץ. רבע מהציבור – 25% בדיוק – בטוחים ששני ראשי המפלגות הגדולות יהיו אשמים במצב באותה המידה.

לשאלה הבסיסית “מי לדעתך ניצח בבחירות”, השיבו 32% כי גנץ הוא המנצח הגדול של הסבב הנוכחי. רק 19% בחרו בנתניהו, בעוד שהרוב המוחץ – 49%, סבור שאף אחד מבין השניים לא יצא ממערכת הבחירות האחרונה כשידו על העליונה.

בשאלה מי צריך להיות ראשון ברוטציה על תפקיד ראש הממשלה הקרב בין ראשי כחול לבן וליכוד צמוד למדי: 40% סבורים שנתניהו, ו-38% תומכים בגנץ. 22% מהנשאלים השיבו כי הם “לא יודעים”.

אז מה יקרה אם בכל זאת לא נצליח לצאת מהפלונטר הפוליטי ונלך לקלפי בפעם השלישית?

רק 11% מבין המשיבים על הסקר אמרו שבפעם הבאה הם מתכוונים לשנות את הצבעתם, בעוד ש-64% מתכננים להצביע באופן זהה. 11% השיבו שהפעם הם לא ייצאו להצביע כלל במחאה על התוצאות המורכבות של מערכת הבחירות החולפת.

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 26-9-2019 בין השעות 10:00 עד 18:00
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 505
מספר המתבקשים להשתתף: 3,322
טעות הדגימה המירבית: 4.4%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסנקורן. מרמה
    29/09/2019 01:17
    המצליפה
  1. ניסנקורן. אתה משקר בטלווזיה
    כחה אתה מרמה את ציבור הבוחרים
    העם לא נתן לכם מנדט ואתם
    לא ניצחתם. זה שתגיד 1000 פעם
    ניצחנו. זה לא אומר שניצחתם
    זה אומר דבר אחד. שאתם לא מבינים
    כלום במערכת בחירות. גוש הממליצים קובע. כן נסניקורן. תלמד קודם לפני שתשקר