ביבי: מה מדמיינים שם בצד השני? שהם יפרקו את הליכוד

בטקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה עם פעילי הליכוד אמר נתניהו: "המזרח התיכון משתנה במהירות, איראן מתייצבת מולנו בכל החזיתות, בקרוב נצטרף לקבל החלטות קשות מאוד'' • "איך נעמוד בכל האתגרים הללו? בממשלה צרה שיושבת על ראש של סיכה?"
אריה ריבקינד
כ"ז אלול התשע"ט / 26.09.2019 21:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בטקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה עם פעילי הליכוד ואמר כי ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים קשים ועל כן נדרש להקים ממשלת אחדות רחבה.

“יש לנו עם מדהים, ממשלה חזקה, צבא חזק, כנסת תוססת, בית משפט עצמאי שישאר כזה. הדמוקרטיה הישראלית חזקה כמו שאין מקום כזה בכל מקום בעולם. אני גאה במדינה שלנו. אנחנו גאים בכם”, אמר נתניהו בפתח דבריו.

לדבריו, אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות.

“זה לא סוד שאנחנו רצינו ממשלת ימין. למעלה ממיליון אזרחים הצביעו מחל, אני מודה לכל אחת ואחד מהם. למעלה משני מיליון אזרחים תמכו בי כראש ממשלה. זה יותר מכל מועמד אחר. עם כל ההישגים הללו, מותר להגיד את האמת, זה לא מספיק להרכיב ממשלה. מנגד, גם לצד השני אין ממשלה. גם הוא לא קיבל את מה שהוא רצה. לכן האפשרות היחידה היא ממשלת אחדות רחבה – מה שהנשיא קרא לעשייתה אתמול”.

נתניהו תקף את מפלגת ‘כחול לבן’ וטען כי אנשיה מנסים לפלג את הליכוד.

”בצד השני יש כל מיני דמיונות. הייתי אומר כל מיני הזיות. בהתחלה הם חשבו שהם יפרקו את השותפות של המחנה הלאומי בינינו לבין השותפים שלנו. זה לא קרה, יש לנו שותפים חזקים, ואחרי שקיבלנו עוד מנדט ברוך ה’ – זה גם לא יכול לקרות מתמטית. השותפות בינינו לבין השותפים שלנו איתנה כתמיד.

”אז מה מדמיינים שם בצד השני? מה מדמיינים עכשיו? עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד. אני שואל אתכם – אתם תתנו להם לפרק את הליכוד? אתם תתנו להם להדיח את יושב ראש הליכוד? (הקהל: “לא”).

”בני גנץ – תשמע טוב את הקולות האלה. אני רוצה שתבין משהו על הציבור הזה שיושב כאן ביחד: אנחנו הולכים יחד לא יום-יומיים, אנחנו הולכים יחד באש ובמים. אני אגלה לכם עוד משהו. אנחנו לא רוצים ללכת באש ובמים, אנחנו רוצים ללכת על קרקע בטוחה. אנחנו רוצים ללכת על הקרקע הבטוחה של ממשלה לאומית מאוחדת ורחבה”.

לדברי נתניהו, ישראל בעת הזאת זקוקה לממשלה רחבה כי היא עומדת בפני אתגרים גדולים. “קרה פה משהו בשבועות האחרונים. זה מזרח תיכון אחר. קורה פה משהו. איראן מתייצבת נגדנו בכל החזיתות. אני מאוד מעריך את הלחץ הכלכלי שמפעיל ידידינו הנשיא טראמפ על איראן. אבל במזרח התיכון יש רק כוח אחד שמתייצב צבאית נגד איראן וזה אנחנו – מדינת ישראל. אנחנו עומדים בפני אתגרים קשים ונצטרך כנראה בקרוב מאוד לקבל החלטות קשות מאוד.

“אני יודע מה צפוי לנו. איך נעמוד בכל האתגרים הללו? בממשלה צרה שיושבת על ראש של סיכה? או בממשלה רחבה שנשענת על שני חלקי העם? בחירות מיותרות שישתקו את המדינה לעוד שישה חודשים או בצעד מהיר ונכון של הרכבת ממשלה רחבה. התשובה ברורה”.

ראש הממשלה קרא ליו”ר כחול לבן לזנוח את עצת יועציו ולהקים ממשלת אחדות. ”אני ויתרתי ולא מעט. הסכמנו לדון לפני מתווה הנשיא. ועכשיו אני אומר – בני, עכשיו הכדור בידיים שלך. אני יודע שיש לך כל מיני יועצים שמייעצים לך כך ואחרת, אבל לפעמים הדבר הנכון הוא הדבר הפשוט. קום, עשה מעשה, גלה מנהיגות – בוא לאחדות.

“תודה רבה לכם על האחדות שלכם והתמיכה שלכם. תודה על האהבה שלכם. תודה לכם. שנה טובה לכם ושנה טובה לעם ישראל”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות