מנדלבליט: השימוע לא נועד לשכנע את הציבור I נתניהו: “משפט שדה”

היועץ המשפטי לממשלה סירב לבקשת ראש הממשלה להעביר בשידור חי את השימוע: "הבקשה חסרת תקדים ונעדרת ביסוס משפטי" • "מוטב היה אם במקום לעלות בקשות סרק שאתם יודעים שלא יתקבלו - הייתם מעבירים עיקרי טיעונים" • ומה השיב נתניהו?
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ט / 26.09.2019 19:58

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי)  לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסרב לבקשתו להעביר בשידור חי את השימוע הצפוי להתחיל בשבוע הבא.

“הבקשה חסרת תקדים ונעדרת ביסוס משפטי”, כתב מנדלבליט. ”שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא התקיים מעולם באופן פומבי. מוטב היה אם במקום לעלות בקשות סרק שאתם יודעים שלא יתקבלו – הייתם מעבירים עיקרי טיעונים.

“כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים, ומפחיתה מהחשיבות הרבה שהיועץ המשפטי לממשלה מייחס לו”.

במכתב מטעם היועמ”ש נכתב עוד: “תכליתו של הליך השימוע היא מתן הזדמנות לחשוד המבקש זאת להציג את טענותיו בפני רשויות אכיפת החוק, ולשכנע את הגורם המוסמך כי אין הצדקה להגיש כתב אישום בעניינו. השימוע לא נועד לשכנע את הציבור”.

נתניהו דורש ממנדלבליט: לפתוח את השימוע שלי לשידור חי • צפו

בתגובה להודעת היועץ, נמסר מטעמו של ראש הממשלה:

“החלטת היועץ מאכזבת. היועמ״ש אמר שהשימוע לא נועד לשכנע את הציבור, אבל בארבע השנים האחרונות החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו לוו במאות הדלפות פליליות מהחקירות, עוינות ומוטות שכוונו דווקא לאוזני הציבור, במטרה לייצר סחף תקשורתי נגד ראש הממשלה.

למרות התלונות שהוגשו, איש בפרקליטות לא בדק אפילו הדלפה אחת מתוך מאות, דבר שהיה מביא להפסקתן המיידי.

מאחר שלא ננקטה שום פעולה חקירתית נגד ההדלפות הן צפויות להימשך לאורך השימוע יחד עם התדרוכים המגמתיים לתקשורת שמלווים אותן.

כל זה מייצר משפט שדה לראש הממשלה שהוא בלתי נסבל בדמוקרטיה, ולכן היה ראוי לתקן את המצב ע״י פתיחת הדלתות של השימוע לציבור הרחב, וכדי שהציבור ייחשף לכל העובדות ולא רק להדלפות המגמתיות.

הטענה שמדובר בצעד חסר תקדים אינה רלוונטית. גם הנשיא רבלין וגם השופט מלצר פתחו באופן חסר תקדים דיונים שהיו חסויים עד כה לציבור כדי להבטיח שקיפות והוגנות.

מה שהוא באמת חסר תקדים הוא הלינץ׳ התקשורתי שנערך ערב ערב בתקשורת באמצעות הדלפות מגמתיות נגד ראש הממשלה, ואת זה אפשר לתקן רק על ידי שקיפות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חסרת ביסוס משפטי?
    27/09/2019 15:19
    אחמד בן מוחמד
  1. שיתבייש. מנדלבליט עם תרוצים כאלה עלובים. העם דורש שקיפות ולראות את ה”שימוע” שהעמלק רוצה להעליל על נתן יה י.

  2. אם השימוע לא נועד לשכנע את הציבור אז למה שנתיים אתם מפיצים חומרי חקירה
    28/09/2019 19:06
    גל
  3. ופרטים מתוך החקירות כנגד ראש הממשלה ובכך אתם מסיטים את דעת הציבור כנגד ראש הממשלה?

  4. טענות חסרות תקדים
    28/09/2019 21:20
    נועם
  5. גם הטענות נגד נתניהו הם חסרות תקדים.לא יתכן שכל יום כל יום,עושים לנו שטיפות מח על נתניהו.עוול גדול עושים לבן האדם.שפטו אותו,רצחו אותו,תלו אותו,ועל מההההה?????פשוט לא להאמין.אני מקווה שהיועץ יחליט נכון.היו הרבה ראשי ממשלה לפני נתניהו.הימים הנוראים מתקרבים,יום הדין של כל אחד ואחד,יום הדין של עם ישראל,על כף המאזניים.מקווה שיעשה צדק.והיועץ לא ישמע בקול הרוחשים ובוחשים להפיל את ראש הממשלה.כי כל הבחירות היו רק לא נתניהו.שנאה וקנאה,רעל וארס,כלפי מנהיג משכמו ומעלה.