ביבי דרש ממנדלבליט: לפתוח השימוע שלי לשידור חי • צפו

ראש הממשלה פרסם סרטון בו הוא מבקש מהיועץ לקיים את השימוע שלו בשבוע הבא בשידור חי: "הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים" • "הרי בלאו הכי יהיו הדלפות. למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים?"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ט / 26.09.2019 13:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בצהריים (חמישי) קריאה חריגה ליועץ המשפטי לממשלה: לאפשר שידור חי של הליך השימוע בעניינו שייפתח בשבוע הבא.

בסרטון שפרסם נתניהו הוא אומר: “בשבוע הבא יפתח השימוע בענייני. אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכל. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה – ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. לכן אני מבקש מהיועץ המשפטי לפתוח את השימוע לשידור חי”.

נתניהו ציין: “אני חושב שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור”.

ראש הממשלה תקף: “אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות, אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן, למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכל שיצא, לא רק שאין לי מה להסתיר – אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי, שידור חי של השימוע, כך נבטיח צדק ואמת”.

ראש הממשלה צייץ מאוחר יותר, בתגובה לכתבי משפט שהביעו התנגדות: “אותם אנשים שכבר שלוש שנים משדרים ערב-ערב קטעי עדויות שמודלפות מהחקירות, פתאום נזכרים שאסור שעדים ישמעו עדויות.

“העדים כבר שמעו את כל מה שהמדליפים רצו שישמעו. ואם מניעת השמעת עדויות כל כך כך חשובה, למה לא פתחו אפילו חקירה אחת על מאות העדויות שהודלפו, דבר שהיה עוצר מייד את שיטפון ההדלפות ומונע חשיפת עדויות.

“איך ייתכן ששימוע כל כך משמעותי שמשפיע על עתיד המדינה יישאר חסוי? די לצביעות, כן לשקיפות!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו
    26/09/2019 18:04
    שמעוו
  1. מלך נעשה לו עוול והכל בשחיתות והסתות הגיע נזמן שהציבור ישמע וחא מהתשקורת