ארדואן השווה את ישראל לנאצים – ונתניהו תקף: “תפסיק לשקר”

נשיא טורקיה ארדואן השווה בין שואת יהודי אירופה ל"טבח", כלשונו, ברצועת עזה וקומם עליו את רה"מ ושר החוץ • "מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני – שלא יטיף לישראל" • כץ: "התבטאות אנטישמית"
דוד ליבוביץ
כ"ד אלול התשע"ט / 24.09.2019 20:20

“ארדואן, תפסיק לשקר”, כך אמר היום [שלישי] ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שנשיא טורקיה ארדואן ערך השוואה בין שואת יהודי אירופה ל”טבח”, כלשונו, ברצועת עזה.

“מי שלא מפסיק לשקר על ישראל, מי שטובח בכורדים בארצו שלו, מי שמכחיש את הטבח הנורא בעם הארמני – שלא יטיף לישראל. ארדואן, תפסיק לשקר”.

לגינוי החריף לנשיא טורקיה על דבריו הצטרף גם שר החוץ ישראל כ”ץ, אשר כינה את דבריו של ארדואל “התבטאות אנטישמית”.

“אני מגנה בחריפות את התבטאותו האנטישמית של ארדואן שמשווה בין שואת היהודים בידי הנאצים למעשי ישראל בעזה”, מסר השר כ”ץ.

לדבריו, “מי שמפר באופן שיטתי זכויות אדם, רודף באכזריות את הכורדים ותומך בארגון הטרור חמאס הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לישראל. ארדואן תתבייש”.

מלבד ההשוואה המקוממת התייחס ארדואן בדבריו גם לסוגיה של ירושלים ואמר, “כי שום כוח או איום לא יוכלו להניא את ארצו מהגנה ושמירה על זכויות פלסטין וירושלים, סוגיית ירושלים אינה נוגעת רק למוסלמים בפלסטין, אלא היא הכבוד של 1.7 מיליארד בעולם האיסלאמי”.

דבריו של ארדואן פורסמו על ידי סוכנות החדשות הטורקית אנטוליה שתיעדה את פגישתו של המנהיג הטורקי עם אזרחים טורקים ומוסלמים במדינת ניו יורק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות