ביבי וגנץ הודיעו: ראשי צוותי המו”מ של שתי המפלגות יפגשו כבר היום

בפגישה שקיים הנשיא ריבלין עם נתניהו וגנץ סוכם על תחילת מגעים בין המפלגות: השר יריב לוין ייפגש מחר עם מקבילו יורם טורבוביץ' • ריבלין, שהותיר את השניים לדון בפרטיות, הזמין את ביבי וגנץ לפגישה נוספת ביום רביעי • הנשיא: "צעדנו הערב צעד משמעותי, זוהי לא העת לחרמות"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשע"ט / 23.09.2019 22:36

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הערב (שני) בבית הנשיא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו”ר כחול לבן בני גנץ, בניסיון להוביל את השניים להקמת ממשלת אחדות.

בתום החלק הראשון של הפגישה עזב הנשיא את החדר והותיר את שני ראשי המפלגות לשיחה בארבע עיניים.

הפגישה ארכה יותר משעתיים ובמהלכה נדונו תרחישים שונים שיאפשרו להקים ממשלת אחדות.

בתום המפגש שקיימו עם נשיא המדינה פרסמו נתניהו וגנץ הודעה משותפת”

“בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו.

“ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו”.

בעקבות ההודעה פרסמו שתי המפלגות כי ראש צוות המו״מ של הליכוד, השר יריב לוין, יפגש מחר עם ראש צוות המו״מ של כחול-לבן, עו”ד יורם טורבוביץ’.

הנשיא ריבלין אמר בהודעה שפרסם בתום הפגישה: “צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים”.

בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

הנשיא הדגיש כי בעיניו “המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו”.

“העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות. ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה, הוסיף ריבלין.

בבית הנשיא ציינו כי בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה.

דובר הליכוד הודיע לאחר הפגישה: ראש הממשלה נתניהו עידכן כעת טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: ״אני מחוייב למה שהבטחתי לכם״.

יו”ר כחול לבן בני גנץ, כתב לחברי הסיעה לאחר הפגישה:  “חבריי הח”כים. כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו.

“בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו.

“הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות