הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע I ‘השחית בהתנהלותו מקום עבודתו’

בית המשפט המחוזי הפך את החלטת בית משפט השלום והרשיע את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של הפרת אמונים והטרדה • פרקליטות המדינה: "יש לקוות כי הכרעת הדין בערעור תוטמע אצל מפקדים – בכירים וזוטרים כאחד – כדי למנוע הישנותו של ניצול אסור"
חיים טוויל
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 14:46

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה והרשיע את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה חמור והטרדה.

הערעור הוגש לאחר שבית משפט השלום הרשיע את ניסו שחם בעבירה של מעשה חמור בלבד בגין מעשיו בפרשה השישית שבכתב האישום, וזיכה אותו מיתר העבירות שיוחסו לו במסגרת שמונה פרשות שונות.

המדינה הגישה ערעור על הזיכוי, וניסו שחם מצידו הגיש ערעור על הרשעתו בעבירה האחת של מעשה חמור.

בית המשפט קבע, כי ניצב בדימוס ניסו שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד.

עו”ד נעמי גרנות, פרקליטות המדינה: “בית המשפט המחוזי קבל את ערעור המדינה, וקבע קביעה נורמטיבית, לפיה, קצין בכיר – המקיים קשרים עם שוטרות הכפופות לו, תוך ידיעה שהוא עלול לקבל, קל וחומר תוך קבלת החלטות בענייניהן – מבצע עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים, הפוגעת פגיעה קשה ומהותית באמון הציבור במשטרה, ובמערכת אכיפת החוק כולה”.

היא הוסיפה כי ללא קשר לשאלה אם הוא עבר עבירה של מעשה חמור  במסגרת קשרים אלו אם לאו – מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים במקום העבודה, גורם בהכרח לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות, בשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן ובחירותן לבחור את בחירותיהן באופן אוטונומי.

“יש לקוות כי הכרעת הדין בערעור תוטמע אצל מפקדים – בכירים וזוטרים כאחד – כדי למנוע הישנותו של ניצול אסור של תפקידם ומעמדם, ואף תהווה אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שיוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל”.

הערעור הוגש על ידי עורכות הדין נעמי גרנות ונילי פינקלשטיין מפרקליטות המדינה, ונוהל בבית המשפט השלום על ידי עו”ד רונן יצחק, ליאת יונניאן ורות יצחק-שרוני מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

סנגורו של ניסו שחם, עו”ד בעז בן צור, תקף את הכרעת השופטים: “פסק הדין מתעלם באופן ברור מהליך שלם שהתנהל בבית משפט השלום, שבו העידו שוטרות בצורה מאוד ברורה על מצב הדברים כפי שהיה בפועל. פסק הדין התעלם מהעדויות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסו הפושע
    24/09/2019 18:05
    ישועות
  1. ניסו הקדוש ברוך הוא נפרע מכולם והפעם הוא סגר איתך את החשבון .ברוך הוא וברוך שמו.