55 ממליצים לביבי, 54 לגנץ: השניים ייפגשו כבר הערב בלשכת הנשיא

בפגישה הערב בבית הנשיא צפוי ריבלין לברר האם נתניהו וגנץ מוכנים לשקול משא ומתן לממשלת אחדות • לפי מספר הממליצים, ככל הנראה נשיא המדינה יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 13:29

עם מסירת המלצתה של רשימת המחנה הדמוקרטי לנשיא המדינה, הסתיים בצהריים (שני) סבב ההתייעצויות שקיים נשיא המדינה, על פי החוק, עם סיעות הכנסת.

בסיכום ההמלצות מתברר כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו המליצו 55 חברי כנסת ואילו על ח”כ בני גנץ המליצו 54 חברי כנסת.

עם תום סבב ההתייעצויות זימנה לשכת נשיא המדינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו”ר סיעת כחול לבן בני גנץ לפגישה עם הנשיא – בלשכתו בשעה 18:30 בערב.

ראש הממשלה נתניהו  אישר את השתתפותו בפגישה אצל נשיא המדינה. גם ח”כ בני גנץ אישר מאוחר יותר ללשכת נשיא המדינה את השתתפותו בפגישה.

לנוכח המצב המספרי יטיל ככל הנראה נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו, אך ההחלטה הרשמית תימסר רק מחרתיים, לאחר שיפורסמו תוצאות הבחירות הרשמיות.

בפגישה הערב בבית הנשיא צפוי ריבלין לברר האם נתניהו וגנץ מוכנים לשקול משא ומתן לממשלת אחדות. אם השניים ישיבו בשלילה, יצטרך ריבלין ככל הנראה להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב.

אם השניים יהיו מוכנים להידבר ביניהם עשוי הנשיא להעניק להם ארכה למשא ומתן ביניהם עד ליום רביעי הבא, לאחר ראש השנה.

ההערכה היא כי בפגישה הערב לא ימסרו נתניהו וגנץ תשובות סופיות על ההצעות שיציג בפניהם.

ח״כ אביגדור ליברמן, נפגש היום עם ח”כ בני גנץ. אחר כך כתב  בחשבון הטוויטר שלו: ״זה עתה סיימתי פגישה עם יו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ, החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך״.

הודעה דומה פרסם גם בני גנץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות