זה העונש שנגזר על העיתונאי שדרס למוות את הפסנתרן החרדי בחג סוכות

העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, שנהג בשכרות ודרס למוות ביום טוב של חג סוכות את הפסנתרן החרדי חיים טוקצ'ינסקי ז"ל - נדון לשבע שנות מאסר
חיים טוויל
כ"ב אלול התשע"ט / 22.09.2019 15:17

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שבע שנות מאסר בפועל על העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, שנהג בשכרות ודרס למוות את הפסנתרן החרדי חיים טוקצ’ינסקי ז”ל ביום טוב של חג סוכות לפני כשנה.

חיים ז”ל, בן 31, חזר מתפילות החג בכותל במהלך הלילה ונדרס כאשר חצה במעבר חציה. הנאשם לא עצר את רכבו לאחר הפגיעה, לא הזעיק את כוחות ההצלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפגיעה הקשה, חיים ז”ל נפצע אנושות בראשו ומת במקום.

במסגרת הסדר טיעון שהושג בין הפרקליטות לבין פרקליטיו של העיתונאי הספרדי, הוא הורשע בעבירה של הריגה בקלות דעת.

בנוסף, נגזר על לה גווארדיה בבית המשפט מאסר על תנאי של 12 חודשים, פסילת רשיון נהיגה ל-15 שנים, פיצויים לאימו של המנוח בסכום של 50 אלף שקלים, ופיצויים לאחיותיו של המנוח בסכום כולל של 100 אלף שקל.

עד המאסר ישהה דה לה גווארדיה במעצר בית עם אזיק אלקטרוני, והוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ.

עו”ד אפרת פילזר ביזמן, מפרקליטות מחוז ירושלים: “בערב חג סוכות, בשל התנהגותו הפושעת של הנאשם הלך לעולמו ברגעים אחדים אדם צעיר שכל עתידו לפניו. שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה, אשר נותרה עם חוסר וחלל שלא ניתן למלא ועם תחושת אובדן קשה אשר תישאר בליבם לעד. נבקש ביום הזה לחזק את ידי המשפחה ולקוות כי עונש המאסר הממושך שנגזר היום על הנאשם, יהווה ולו תרומה מסוימת בעצירת התופעה המגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים ולאחר מכן אף בוחרים לברוח מהמקום מבלי להושיט עזרה לנפגעים”.

הפסנתרן חיים טוקצ’ינסקי אותו דרס לה גווארדיה נחשב למוסיקאי מחונן ופנסתרן שעתידו היה לפניו.

ד”ר מיכאל וולפה שלימד את טוקצ’ינסקי באקדמיה בירושלים, אמר: ”קהילת המוסיקאים בארץ איבדה את אחד מבניה המופלאים והמבטיחים”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין כפרה על הריגת אדם אבל כך נוהגים עם כולם?
    26/09/2019 13:57
    חגית הרשטיק אש
  1. אני שואלת את עצמי האם יש קשר לאיזכורו כפסנתרן לרמת העונש שהדורס קיבל? האם אלו העונשים שכולם מקבלים במקרים דומים? אני ממש רוצה תשובה.

  2. כן, חגית
    10/01/2022 01:26
    יהודית
  3. ענישה היא אותה ענישה. מדובר על כך שמלבד המשפחה יש כאן אובדן גם לקהילת המוזיקאים בארץ.