זה הסכום שהרב ברלנד יפקיד בבית משפט, כדי שיוכל לצאת לאומן לר”ה

מנהיג קהילת 'שובו בנים' קיבל מבית המשפט המחוזי בירושלים  אישור יציאה מהארץ לזמן מוגבל, כדי שיוכל להשתטח על ציונו של רבי נחמן בראש השנה • הפקיד ערובה כספית גדולה וצירף ערבים להבטחת שובו ארצה והתייצבותו למשפט שאמור להיפתח בנובמבר
חיים טוויל
י"ט אלול התשע"ט / 19.09.2019 15:19

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד, שהורשע במעשים חמורים בנשים ובתקיפה, קיבל מבית המשפט המחוזי בירושלים  אישור יציאה מהארץ לזמן מוגבל, כדי שיוכל להמריא אל קברו של רבי נחמן באומן –  לקראת ראש השנה.

הרב ברלנד קיבל את האישור לצאת בין התאריכים 25/9/19 ל-6/10/19, לאחר שהפקיד ערובה כספית גדולה וצירף ערבים להבטחת שובו ארצה והתייצבותו למשפט בהליך אזרחי, האמור להיפתח בחודש נובמבר הקרוב.

במסגרת ההליך עומד ותלוי נגד מנהיג ‘שובו בנים’ צו עיכוב יציאה מן הארץ.

כזכור, לפני כשנתיים הוגשה כנגדו תביעה אזרחית על סך 3 מליון דולר לפיצויים עבור הפגיעות והתקיפה שבהם הודה הרב ברלנד והורשע, במסגרת עסקת טיעון בהליך הפלילי.

בכל השנים בהן נמלט בעולם מרשויות החוק בישראל, כמו גם בעת מאסרו, נבצר ממנו להגיע לאומן בראש השנה.

כתב חרדים 10 מציין, כי מתנגדיו של הרב ברלנד הקימו באומן קלויז נפרד ענק להתקבצות חסידי ברסלב, בראשות עשרות זקני ונכבדי ברסלב, לתפילות ראש השנה באומן, בכדי שלא להשתתף בתפילה יחד עם הרב ברלנד בקלויז הוותיק.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית משפט פח. כל העונשים האלה נופלים על החסידים העניים והמסכנים. ולהם אין זכות להתגונן.
    20/09/2019 15:06
    חרפה
  1. הם אלה שנושאים בעיקר הסבל מכל הרדיפה המשוגעת הזו. משפחות מרובות ילדים וקשות יום בחובות עצומים מהשנים שהיה צריך לנסוע לחוץ לארץ כדי להיות עם הרב. ילדים שמסתובבים ברחובות אחרי שנים בלי מסגרת. מי בפרקליטות ובמשפחת חשין יתן את הדין על המעשים האלה. הרי לחסידים אין אפילו זכות עמידה והתגוננות בבית המשפט שמעניש אותם על לא עוול בכפם.

    • יאיא   23/09/2019 14:38

      אני מנסה להבין
      לפי דבריך מנסים לרדוף את ברלד?

    • נפתלי   02/10/2019 17:04

      הוא הרודף אותם, הוא המכריח אותם להתמגנט אליו לכל מקום, הוא זה שבגלל מנהגיו המוזרים זורקים את הנוער מישיבות והם נאלצים להסתובב ברחובות, הוא ולא אחר! אחד יחיד ומיוחד הערימת כבוד ותאוות הזה! שורה ארוכה של רבנים כבר הביעו את דעתם עליו (בין השאר ר’ מאיר אליהו, ר’ שמואל אליהו, ר’ אמנון יצחק, כל רבני ברסלב בלי יוצא מן הכלל, כולל הרב שכטר חבר הבד”צ, והרב קניג ז”ל שדיבר חריפות נגדו), והזהירו להתרחק ממנו כמטחווי קשת. חוץ ממשפחת קנייבסקי, שמשום מה יש להם קבלה מהסטייפלער שהוא ‘צדיק’, אבל הסטייפלער הלך לעולמו כשהפושע רק פתח את ישיבתו ברובע המוסלמי בירושלים. ומי יכול לספר לנו עליו יותר מאשתו תהילה, ובנו נחמן? והדברים ידועים, ומי שעוד לא ידוע לו – שיתוודע לפני שיהיה לו מאוחר מדי, וילדיו או קרוביו חלילה יפלו ברשת קסמיו של אחד ה’מכשפים’ הגדולים בדורות האחרונים.

  2. חרדים לכבוד הרבנים שלכם ולכן משמיצים את הרב ברלנד
    23/09/2019 15:25
    עלק "חרדים10"
  3. אתם יודעים שהכל עלילה ורק בגלל שיקולי כבוד ופחד שיגלו שהרב הוא צדיק הדור יותר מהרבנים שלכם- אתם משתפים פעולה ומכפישים את הרב.
    עד היום הוא לא הודה שפגע במישהי, תחפשו את ה”הודאה שלו” הוא מקבל ולוקח עליו את העלילה והסכים אף להכנס לכלא רק כדי שהמתלוננות שווא לא יתביישו.

    • נפתלי   02/10/2019 17:07

      מתוך עשרות נפגעות שאויימו שלא לפנות למשטרה, בחירוף נפש פנו ארבע, ובעסקת הטיעון נשארו שתיים עם עדויות משפטיות מוצקות!
      ברשת יש לפחות 2 סרטונים שהוא נוגע בנשים בניגוד להשקפת העולם הדתית, ובפרט החרדית, הבסיסית ביותר. צריך עוד?!
      בקיצור, מי שלא יודע פרטים על נושא מסויים, אולי יותר טוב ומועיל לו ולעולם שיישב בצד בהשקט והסכת, ולא יטעה ויתעה את הציבור, מה אתה אומר?