שפטל: בן גביר מטומטם. כל הזמן שאלתי, מאיפה תביא עוד 70,000?

עו"ד שפטל סיכם ב'גלי ישראל' את התובנותיו שלו מהבחירות: הולכים למועד ג', לעוצמה יהודית אסור בשום אופן לרוץ לבד, המחנה הלאומי נחלש • "אם לא יצליחו להקים קואליציה תוך שלושה חודשים מהבחירות - הולכים לבחירות נוספות"
חרדים 10
י"ח אלול התשע"ט / 18.09.2019 11:29

עו”ד יורם שפטל שיתף הבוקר (רביעי) ב’גלי ישראל’ את שלושת התובנות שלו, לאחר פרסום התוצאות המסתמנות בבחירות – ואמר ‘ימינה’ ואיתמר בן גביר – שניהם  “מטומטמים”.

“אם ליברמן לא חוזר לכור מחצבתו אנחנו ב-95% הולכים למועד ג'”, אמר שפטל. “זאת מהסיבה הבאה: אין שום סיכוי בעולם, של אלפית האחוז, שהליכוד ישליך את נתניהו ממנו, זה רעיון שלא עומד על הפרק. אני אומר את זה בביטחון מוחלט וטוטאלי.

הוא הוסיף: “אני גם מאמין שכחול לבן לא ייכנס לקואליציה תחת נתניהו עם הליכוד. הליכוד בלי ליברמן לא יכול להרכיב ממשלה וגנץ לא יכול להרכיב ממשלה בשום מקרה, משום שהוא באמת היה מקים ממשלה עם איימן עודה אבל אין לו אופציה כזאת, משום שליברמן לעולם לא ייתן יד לקואליציה כזאת. המסקנה האחת ואין בלתה, אם ליברמן נשאר בעמדתו – אנחנו הולכים למועד ג’.

“תובנה שנייה, כמו שאני אמרתי לאיתמר בן גביר בערוץ 20 עשר פעמים בחודשיים האחרונים, הבסיס שלו הוא 70,000 קולות וגם הוא בעצמו אמר כל הזמן שהוא הביא 70,000 קולות לאיחוד מפלגות הימין בבחירות האחרונות. אני כל הזמן שאלתי אותו מאיפה תביא עוד 70,000 קולות?

“האמת שגם אני טעיתי, כי גם אני חשבתי שהוא יכול להביא עוד 30 ואולי 40,000 קולות, בחיים לא 70, אבל חשבתי שהוא יביא אולי 30-40. יש לו שבעים אלף קולות נקודה. הוא לא יכול לפרוץ את זה, הם שווים שני מושבים בכנסת”.

לדבריו, “ימינה מטומטמים שלא הציעו לו מקום חמש או שש והוא מטומטם שהוא לא לקח את המקום השמונה שהציעו לו. התוצאה היא שהוא בחוץ ולמחנה הלאומי יש מושב או שני מושבים פחות בכנסת, זה החכמה הגדולה של עצמה יהודית, הא ותו לא.

“אני מאוד מקווה שבסיבוב ג’, והולך להיות סיבוב ג’, בימין אסור באיסור חמור לעוצמה יהודית לרוץ לבד, לעומת זאת חיבור שלהם וכל חיבור שהם מתחברים הם מביאים שני מושבים לכנסת”.

עו”ד שפטל הוסיף: “התובנה השלישית היא שהימין, המחנה הלאומי, קצת יותר חלש בציבור הישראלי. עדיין יש לו רוב ברור מוחלט בציבור היהודי אבל הוא קצת יותר חלש ממה שהיה נראה בשנים האחרונות”.

הוא הסביר מדוע זה כך: “אני חושב שחלק ניכר מהציבור בבחירות האלה לא ראה בעין יפה את המהלך שעשה נתניהו, קרי לפזר את הכנסת. נתניהו, וגם את זה אני אמרתי, לא היה צריך להיבהל מהאפשרות שיטילו אחרי הבחירות הקודמות את הרכבת הממשלה על גנץ, הוא בחיים לא יכול היה להרכיב ממשלה, זה לא עומד על הפרק.

“מאחר ולא יקימו קואליציה, החוק מפזר את הכנסת אחרי שלושה חודשים בלי שום אצבע. אם לא יצליחו להקים קואליציה תוך שלושה חודשים מהבחירות – הולכים לבחירות נוספות”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מטומטם זה מי שמציל נאצים מחבל תליה
    18/09/2019 15:28
    שם
  1. לא נשכח את משפט דימיניוק

  2. ואחד פקה פקה
    18/09/2019 16:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הכל אשמים, רק אל תגידו לו שטעה ופגע במחנה הימין כשהתעקש לא לפרוש עם רשימתו מהכנסת.

  4. ממשלה
    18/09/2019 19:07
    אור
  5. באמת אין שום ממשלה שתקום בראשות גנץ ועוד עים הרשימה המשותפת עים אימן עודה ועופר סעיף הם ישת ו את גנץ כמו לבן לארוחת בוקר וירקו אותו בצהורים אני רק רוצה להגיד לכולם שתפקיד ראש הממשלה הוא תפקיד קשה מאוד בגלל שביבי רק בן אדם גדול מהחיים הוא עומד בו. אני רוצה להזכירכם שברק נהיה ראש ממשלה הוא התחיל עים ממשלה של 73 מנדטים בתקופה יותר קלה מהיום הוא לא השלים שמה וחצי והיא התרסקה יחד איתו עים ממשלה כזאת שגנץ רוצה להרכיב אים הוא יחזיק חודשים באפס מעשה זה טוב

  6. הימין
    18/09/2019 21:17
    רוני
  7. שפטל למה שלא תוסיף לסיבות החלשות הימין את הסיבה העיקרית והיא המיאוס שיש הציבור מהתנהלות נתניהו וחבר מרעיו?

  8. שמעתי פעם אחת בחיי 2 דקות מתכנית של שפטל
    18/09/2019 23:23
    נרקיס
  9. אחרי שכינה את המאזין שעלה לשידור מטומטם וטען שאין לו שכל – כיביתי את הרדידות הזאת. לא מבין למה נותנים במה לאדם הגס רוח הזה.

  10. אחוז החסימה ושפטל
    19/09/2019 06:53
    החרדי מגבעתיים
  11. בטו-בשבט שתל מויישיק שתיל בחצר בית הספר יחד עם כל חבריו לכתה. ליד כל ילד רשמו את שם השותל.
    מכיוון שמויישיק היה הילד האחרון ששתל יצא שהשתיל של מויישיק היה בשורה הקיצונית הימנית. מכיוון שהילדים היו משחקים בחצר היו תמיד רואים את השתיל של מויישיק. חבר של מויישיק שהשתיל שלו היה בקצה השמאלי של השורה היה מלא קנאה על כך שאת השתיל שלו לא רואים,
    הלך ועיקם את השתיל הרך של מויישיק. למחרת החברים של מויישיק ראו את השתיל העקום והחלו לצחוק על מויישיק, איזה מטומטם אתה אינך יודע לשתול ישר והגדיל לעשות חברו הטוב ונשען על השתיל ועיקם אותו עוד קצת.
    אירוע זה חזר על עצמו מדי יום ביומו וכל יום חבר אחר מעקם את השתיל, אחד בידיו, שני ברגליו שלישי בכדור.
    במהלך השנה היה אירוע משותף עם ההורים שבו הציג מנהל בית הספר להורים את הגנה היפה. כל הילדים שמחו
    מלבד הילדים ששתלו את את השתילים בפנה הימנית הסמוכה לשתיל של מויישיק. ילדים אלה כעסו על כך שמויישיק קלקל להם את ההצגה מול הוריהם.
    ביבי, בנט, שקד, רבני חבד, הכתב סגל…..ומר שפטל אתם הילדים שעקמו את השתיל בצד הימני של החצר. מויישיק שתל ישר, אתם הגורמים בדיבורים, הפחדות, איומים לכך שהבוחרים שלא עמדו בלחץ ברחו למחוזות אחרים. רק הגרעין הקשה של עוצמה עמד מול הלחץ שלכם.

  12. שוב...ושוב...ושוב
    19/09/2019 13:22
    יוסי
  13. תהיו בטוחים שאם יהיה סיבוב שלישי, בן גביר ירוץ שוב.