בני גנץ נאם, לא אמר שלא יישב עם נתניהו – ולא הזכיר ממשלה חילונית

יו"ר כחול לבן נאם בפני הפעילים: "'שוחחתי הלילה עם עמיתיי, עמיר פרץ וניצן הורביץ המגעים הפוליטיים החלו, אשוחח גם עם ליברמן"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ט / 18.09.2019 02:55

ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה יעלון הגיעו הלילה (רביעי) למטה המפלגה בנמל תל אביב – ונשאו נאומים.

גנץ הכריז: “נמתין לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב – עמדנו בה בדרך שלנו. כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי הישראלי”.

יו”ר כחול לבן הודה לבני משפחתו – והמשיך: ‘כאמור, אנחנו נמתין כעת בסבלנות לתוצאות האמת. עם זאת אפשר לומר לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו לעומתו הוכחנו שהרעיון שנקרא ‘כחול-לבן’ – מיזם שאותו הקמנו לפני קצת יותר מחצי שנה – הצליח, בגדול והוא כאן כדי להישאר.

”לפי התוצאות שבידינו כרגע, נראה שבפעם השנייה אזרחיות ואזרחי ישראל נתנו בנו אמון. למעלה ממיליון אזרחים, שהחליטו לומר: לא להסתה ולפילוג, וכן לאחדות. לא לשחיתות וכן לניקיון כפיים. לא לניסיונות לרסק את הדמוקרטיה הישראלית, וכן לממלכתיות ושמירה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. הבטחנו לאורך כל הקמפיין, ואני מתחייב ביתר שאת שמבחינתי, הערב, ולא משנה איך הוא ימשיך, מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית”.

גנץ הוסיף: ”לישראל ישנם אתגרים ביטחוניים אדירים, ומי כמונו – עם יותר ממאה שנות שירות במצטבר – יודעים איך להתמודד איתם. אבל לא פחות מהביטחון, מדאיג אותי השסע בחברה הישראלית. הסדקים הפנימיים בינינו, הפכו במערכת הבחירות הזו לקרעים המאיימים לפרק אותנו מבפנים.

”עלינו, כהנהגה, לפעול לאלתר כדי לאחות אותם. החברה הישראלית חזקה, חיונית ובוטחת בעצמה. יחד עם זו היא פצועה והגיעה השעה לרפא אותה. נחפש ונמצא את מרחב ההסכמה של אזרחי ישראל ונישא תפילה משותפת: תפילה לשלומה של המדינה ושלומם של כל אזרחיה”.

יו”ר כחול לבן סיפר כי המגעים הפוליטיים החלו. ”שוחחתי הלילה עם עמיתיי, עמיר פרץ וניצן הורביץ, וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכוון לשוחח בימים הקרובים גם עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים. אני מתכוון לדבר עם כולם.

”החל מהלילה אנו פועלים להקמת ממשלת אחדות רחבה – שתבטא את רצון רוב העם והחברה. ממשלה שתציב את סדרי העדיפויות – כפי שאנחנו חושבים שהם צריכים להיות! בימים ובשבועות הקרובים נפעל בחרדת קודש, מתוך רצון להחזיר את החברה הישראלית למסלול ולמלא אחר רצון העם”.

גנץ לא הזכיר בנאומו את שתי הבטחות הבחירות: לא אשב עם נתניהו – וממשלה חילונית.

גבי אשכנזי אמר בנאומו כי המפלגה למודת ניסיון והיא ממתינה לתוצאות האמת. “המשימה עוד לא הסתיימה, המון אנשים עוד פועלים בשטח, עסוקים בספירה כדי לוודא שתוצאות האמת יגיעו לאן שצריך. אנחנו למודי ניסיון, באנו להודות ונמתין עד שתגענה תוצאות האמת”.

משה (בוגי) יעלון אמר: “כבר עכשיו ברור – העם אמר את דברו בצורה ברורה. למרות הקמפיין השקרי הוא אמר לא לפוליטיקה של שקר, לשיסוי, קיטוב ושנאה, לא לשחיתות, לא לקיצוניות, לא לפגיעה ביסודות הדמוקרטיים. אני מקווה שעם כל המורכבות של המצב הפוליטי נדע להביא את הבשורה לעם ישראל. בשורה של שינוי ושל תקווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות