פייסבוק חסמו לנתניהו את הבוט צ’אט בדף שלו – וכך הוא הגיב

הבוט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה הושעה לאחר שהפיץ תוצאות של סקרים בניגוד לחוק • פייסבוק: נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה • נתניהו גם התראיין לתחנות רדיו למרות האיסור
אריה ריבקינד ונח גולד
י"ז אלול התשע"ט / 17.09.2019 16:16

פייסבוק חסמה בצהריים (שלישי) את פעילות הבוט בעמוד הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהופצו בו תוצאות של סקרים – בניגוד לחוק.

פעילות הבוט בדף הפייסבוק של נתניהו הושעתה בתחילת השבוע לאחר שנאמר בו ”הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים”. בליכוד הסבירו אז שהייתה זו טעות של עובד במטה.

מפייסבוק נמסר: “אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. לכן, השעינו את פעילות הבוט לאור הפרה של החוק המקומי עד לסגירת הקלפיות”.

‏נתניהו בתגובה בשידור חירום בפייסבוק: “סגרו לנו את הצ’ט-בוט! זה לא ייאמן! זה לא מידתי, זה לא צודק וזה רק לנו. שייתנו לנו קנס, שייעשו משהו מידתי. אני לא מאמין שעושים דבר כזה! לקחו פטיש של 100 קילו והורידו אותו על הזבוב, כי זה הזבוב של הליכוד”.

בנוסף, נתניהו התראיין אמש והבוקר לתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’ ו’קול חי’, בניגוד לחוק הקובע: “משעה 19:00 בערב ביום שלפני יום הבחירות ובכל יום הבחירות לא תהיה תעמולת בחירות על-ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה”.

נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, ‏ח”כ דוד ביטן, מסר התחייבות ליו”ר הועדה, השופט חנן מלצר, לפיה ראש הממשלה מתחייב לעצור את סבב הראיונות בתחנות האזוריות.

מלצר הזהיר את ביטן כי נתניהו עלול לספוג קנס בשל ביזוי החלטות הוועדה.

בעקבות כך, יו”ר ועדת הבחירות המרכזית אישר לפייסבוק לחדש את פעילות הצ’ט בוט של הליכוד, זאת בכפוף להתחייבות שנתן לו ח”כ דוד ביטן לפיה יפסיקו להפיץ בו סקרים, או פרסומים הנחזים להיות סקרים, וכן בכפוף להתחייבות שנתניהו יפסיק להתראיין לרדיו ולטלוויזיה עד לסגירת הקלפיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות