איזה מפלגות הכי קשות לפיצוח עבור הסוקרים והאם לביבי יש סיכוי

יואב קרקובסקי, הפרשן הפוליטי של 'כאן חדשות', סבור שהסקרים שלפני הבחירות, אלה שמסוף השבוע הזה אסורים בפרסום, לא דוגמים נכונה כמה מפלגות • המסקנה שלו: הסיכוי שבנימין נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה הבאה הולכים ומתגברים
חרדים 10
ט"ו אלול התשע"ט / 15.09.2019 10:57

רגע האמת מתקרב: האם המדגמים הפעם ידייקו? ומה באמת עולה מהסקרים עד כה?

הפרשן הפוליטי של ‘כאן חדשות’, יואב קרקובסקי, מסביר בטור שפרסם מדוע נתניהו, ככל הנראה, עבר את הרף הנדרש כדי להקים קואליציה ללא אביגדור ליברמן – למרות שהנתון הזה לא הופיע בסקרים שפורסמו לפני הבחירות.

“המבחן הגדול ביותר ביום שלישי בשעה 22:00 הוא של שלושה מכוני סקרים שאמורים לספק תוצאה שתהיה הכי דומה לתוצאות האמת”, כותב קרקובסקי. “בבחירות בחודש אפריל, כמו גם ב-2015, התקשו שלושת ערוצי הטלוויזיה לנבא במדויק את תוצאות הבחירות. הציבור בישראל ממתין, מחכה ומצפה ליום שלישי בשעה 22:00, אבל זה אותו ציבור שעשה לעצמו ספורט לאומי ‘לעבוד על הסוקרים’ ו’לשקר לדוגמים'”.

הפרשן מזהיר: “מראש צריכים לקחת את נתוני השעה 22:00 בערב עם קורט מלח, להיזהר להסתמך עליהם. בשתי המפלגות, הליכוד וכחול לבן, הסתמכו על תוצאות המדגמים הללו לפתוח בחגיגות ניצחון, שבשתיהן היו מוקדמות מדי. נאום הניצחון של בני גנץ, נראה פתטי כבר באותו ערב, אבל נאום הניצחון של בנימין נתניהו היה מפדח לא פחות נוכח חוסר היכולת שלו להקים ממשלה. שני נאומי ניצחון של שניים שהפסידו את הבחירות”.

לדבריו, “הסקרים שלפני הבחירות, אלה שמסוף השבוע הזה אסורים בפרסום, לא דוגמים נכונה כמה מפלגות. בהתאם להנחה הזו, אני מניח פה את ההערכה שהסיכוי שבנימין נתניהו יוכל להרכיב את הממשלה הבאה הולכים ומתגברים. ש”ס ויהדות התורה, כמו גם המפלגות הערביות, הן קשות לפיצוח עבור הסוקרים. הסקרים לפני הבחירות האחרונות באפריל סימנו את ש”ס קרוב מאוד לאחוז החסימה. כדי להתמודד עם פקטור אי הדיוקים בסקרים, כדאי לבדוק מה קרה רק השנה בקלפיות בשתי מערכות הבחירות שכבר עברנו, הבחירות המוניציפליות בנובמבר 2018, ובבחירות אפריל 2019.

“בבחירות המוניציפליות ניתן היה לספור בכל הארץ יותר מ-250 אלף פתקי ש”ס, מה שמעניק למפלגה לפחות שמונה מנדטים בכנסת. בבחירות אפריל אחרי שהורידו את ש”ס לעבר הארבעה מנדטים, היא גרפה בדיוק את שמונת המנדטים שהצביעו לה בבחירות המקומיות.

“גם בסקרים של השבועות האחרונים, סוקרים את ש”ס מתחת לשמונה מנדטים. מאחר והסיכוי שאחוז ההצבעה יהיה גבוה משמעותית מבחירות אפריל הוא אפסי, הסיכוי שש”ס תאבד מכוחה נמוך גם הוא – היא צפויה לקבל שמונה ואולי אפילו יותר מנדטים.

“מכאן שמחנה התומכים בנתניהו גדול יותר מהמספרים המוכרים לנו כעת, ככל הנראה, הוא כבר עבר את הרף הנדרש כדי להקים קואליציה ללא אביגדור ליברמן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לסגור ןמיידית
    15/09/2019 17:00
    חיימון
  1. גם לסלק את הצפעונים מקן התרעות של גליי צה”ל,וגם לסגור את כאן 11,
    התחנה המיותרת והבלתי מתחדשת,שרק הפרזיטים שבה יונקים מתקציב המדינה,ללא שום יעילות או הצדקה לכך

  2. לסגור במיידית
    15/09/2019 17:02
    חיימון
  3. לסגור במיידית את התחנה של הפרזיטים הסחטנים שאינם מוסיפים מאומה לתישקורת,אינם מתחדשים,וכל מטרתם לשרוד בעמדותיהם המסרותיות.