“הערבים רוצים להשמיד”? זה מה שפייסבוק עשתה לבוט של נתניהו

ההודעה האוטומטית בעמוד האישי של נתניהו הרתיחה את פייסבוק - שהגיבה: "מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לשיח שנאה. השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות"
נוחי גולד
י"ב אלול התשע"ט / 12.09.2019 10:42

הנהלת הרשת החברתית ‘פייסבוק’ השעתה את פעילות הצ’ט-בוט של הליכוד למשך יממה, זאת בעקבות הודעה במסנג’ר שנשלחה לעוקבים של עמוד הפייסבוק של נתניהו: “הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים”.

טל שניידר, הכתבת הפוליטית של ‘גלובס’, כתבה: “חברת פייסבוק השעתה את הצ׳ט-בוט של ראש הממשלה נתניהו למשך 24 שעות, בשל שיח שנאה הנוגד את כללי פייסבוק. זה אומר שרק הצ׳ט בוט, שיש לו פעילות אל מול כמאות אלפים – על פי הערכות שקיבלתי מגורמים רשמיים – יחסם.

“הודעות השנאה נשלחו למספרים גדולים מאוד, מתוך מאות האלפים, אך לא לכולם. הפעילות בעמוד שלו תימשך כרגיל. אחרי 24 שעות הצ׳ט-בוט יחזור לפעול”.

בהודעת פייסבוק נאמר: “לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לשיח שנאה.

“כמו כן, מצאנו שהבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במידה ויהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה”.

בריאיון ברשת ב’ אמר הבוקר נתניהו: “הטעות תוקנה מיד. זו טעות של אחד מעובדי המטה. תחשוב בהיגיון, אתה חושב שאני באמת כותב דבר כזה? אני אדם רציני. יש לי ידידים במדינות ערב, ויש לי כבוד לאדם באשר הוא, בין אם הוא יהודי, ערבי מוסלמי או נוצרי. מה זה השטויות האלה? זו המחשבה שלי? אז עובד עשה שטות ואמר את זה – ‘אה, נתניהו ככה חושב'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות