‘הזיית הסיפוח… יש למגר את הנגע שנקרא נתניהו’ • השמאל בפאניקה

במפלגות ותנועת השמאל תוקפים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הודעתו על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח • ברק: "‫ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות. אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים"
אריה ריבקינד
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 19:33

במפלגות ותנועת השמאל תוקפים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הודעתו הערב (שלישי) על כוונתו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח.

יו״ר העבודה גשר, ח״כ עמיר פרץ, תקף: “״אנחנו מחכים ליום שבו ביבי יעשה ספין בנושא מצב החירום החברתי ביוקר המחיה. אנחנו מציעים להחיל את הריבונות על מעמד הבניים הקורס ועל מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני. ביבי אחוז פחד להפסיד בבחירות כי הוא יודע שבני בגין היה הסמפטום לעזיבת עשרות אלפי מצבעי ליכוד בשבועות האחרונים אל העבודה גשר. ביבי רואה את עצמו. אנחנו רואים בני אדם לפני הכל”.

‏תגובת כחול לבן: “תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד. נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב-2014. אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן”.

ח״כ אחמד טיבי: ״סיפוח בכפוף לשימוע, נתניהו מצית את האזור, תוך נסיון הימלטות נואש מאימת הדין, יש למגר את הנגע שנקרא בנימין נתניהו״.

יו”ר הרשימה המשותפת ח”כ איימן עודה, אמר:  “זה לא רק ספין בחירות. חזון האפרטהייד של הימין מורכב משני מהלכים מקבילים – מחיקת מעמדם האזרחי של הערבים בישראל וסיפוח השטחים. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית. מציאות בה מיעוט של אזרחים יהודים ששולטים ברוב של נתינים פלסטינים נטולי זכויות”.

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי: “‫ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות. אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל.‬ ‫קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי. כך אמר, בצדק, נתניהו עצמו. בזמנו, על אולמרט”.

ב’שלום עכשיו’ אמרו: “הזיית הסיפוח של נתניהו ביום שאחרי הבחירות היא עוד עדות לציניות האין סופית של ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בפרשות שחיתות חמורות ובמשך שנים התנגד בעצמו לסיפוח. זוהי הצהרת בחירות של ראש ממשלת מעבר זמנית שמדי ערב מציג מופעים הזויים של חוסר אחריות לאומית. מה לא יעשה המושחת לכאורה מבלפור כדי לקושש את הקולות של בן גביר ושל סמוטריץ בניסיון נואש נוסף לסדר לעצמו חסינות בכנסת הבאה”.

בתנועת השמאל הקיצוני הוסיפו: “סיפוח חד צדדי של בקעת הירדן או כל חלק אחר מהגדה המערבית רע לישראל מדינית, ביטחונית ובינלאומית. גם אם מדובר במקומות שיש שאיפה שיישארו בריבונות ישראלית, סיפוח חד צדדי יפגע אנושות בסיכוי לשלום ויקרב אותנו למציאות של מדינת אפרטהייד ומכאן קצרה הדרך להסלמה. נראה שנתניהו מוכן למכור את העתיד של כולנו ושולח מסר לאזרחי ישראל, לפלסטינים ולעולם כולו שהישרדותו הפוליטית משמעותה המשך הסכסוך המדמם וריסוק הדמוקרטיה והסיכוי לשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תעמולת בלירות
    10/09/2019 22:37
    איציק
  1. כן השמאל ועוד איך בפאניקה איך הם יצליחו לחלק את המדינה העוקרי ישראל האלה כל הכבוד לראש ממשלתנו היקר ואבו זקן הזה מר ברק כבר אחרי ההודעה הדרמטית התחיל לקשקש מי שישמע איזה נקי כפיים איך אמר לו עמית סגל את פרפוצף הסתרתה מהקור אבל ביידים לא שמתה כפפות בביקור אצל אפשטין שיסתום את הפה שלו לגמרי הרמאי הזה לא בקרסוליים של ביבי הציבור הבין טוב מי זה ברק