בביתו של הרבי מגור: בנו של האברך שנרצח מרסיסי רקטה נקרא על שמו

ארבעה חודשים אחרי שנרצח: בבית האדמו"ר מגור נערכה ברית לבנו של האברך הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, שנהרג מרסיסי רקטה • התינוק נקרא על שם אביו: פנחס מנחם
חרדים 10
י' אלול התשע"ט / 10.09.2019 12:24

ארבעה חודשים לאחר שנרצח: בירושלים נערכה הבוקר (שלישי) בבית האדמו”ר מגור ברית לבנו של האברך הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי”ד, שנהרג מרסיסי רקטה שירו מחבלים מעזה לאשדוד.

התינוק נקרא על שם אביו: פנחס מנחם.

הברית התקיימה בתוך בית האדמו”ר, כדי שהאלמנה תוכל להיות קרובה לכיסא הסנדק.

פנחס מנחם הי”ד היה ההרוג הרביעי של סבב הלחימה בחודש מאי האחרון מול ארגון הטרור חמאס. רסיס רקטה שנפלה בפתח בניין שאליו רץ כדי לתפוס מחסה, פגע בחזהו, והוא נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.

בריאיון לתוכנית ‘ערב ערב’ בכאן 11 עם דב גיל-הר, סיפר הסבא – הרב חיים פשווזמן, על התחושות המעורבות: “זה לרקוד ולבכות ביחד, בכי ושירה מעורבבים, תחושות לא מוגדרות, רוצים לשמוח וצץ העצב. בוכים ושמחים”.

הוא הוסיף: “קרה הגרוע מכל שיכול לקרות לכל אבא. ציפינו לעתיד הזוהר שלו, ונולד לו ילד. הוא היה בתחילת הדרך של החיים שלו, שנקטעו בצורה טראגית וכואבת”.

האב שחזר: “פנחס נהרג במקום מהרסיסים של הרקטה, הוא תפס מחסה, היה בדרך מתפילת מנחה. הוא התחבא בתוך בניין יחד עם עשרות אנשים. אף אחד מהם לא קיבל שום רסיס, רק הוא. מי שעמד חצי מטר ממנו לא קרה לו כלום. לכל קליע ולכל רסיס יש כתובת ומוכתב במי הוא יפגע”.

הוא הוסיף וסיפר: “בלידה ולפניה היינו בסערת רגשות. איך ייראו חיים של ילד שבא לעולם בלי אבא? שלא יידע מה זה אבא? רק יידע שאבא שלו נהרג כקורבן לטרור וככה בצורה זו הוא בא לעולם. יחד עם זאת, זו תחושה של תקומה אחרי האובדן והשכול, יש המשך למשפחה. התינוק שנולד, למרות שלא יידע את אבא שלו, יידע איזו דרך חיים הוא רוצה לבחור כדי להיות המשך למה שאבא שלו שאף כל החיים”.

הסב סבור: “לבן יש למה לשאוף, ובטוח שהוא יהיה המשך. אספר לו את מעלות האבא והחיים התוססים והפורחים, והרצון לשלמות והנתינה לזולת”.

על אלמנתו של פנחס הוא אמר: “לא יודע מאיפה היא שואבת את הכוחות, אבל היא מחזיקה מעמד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות