יומיים אחרי שתמך, ליברמן מזגזג: נגד חוק מצלמות, ביבי גונב בחירות

ליברמן בתום ישיבת סיעה: "מה שנתניהו עושה זה לא חוק הפיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות" • "לא יכול להיות שהפיקוח יתקיים על ידי מליציה פרטית של נתניהו, מי שצריך לפקח זו ועדת הבחירות"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 10:31

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו הודיע הבוקר (שני), בתום ישיבת סיעת ישראל ביתנו, כי מפלגתו מתנגדת לחוק המצלמות בנוסחו הנוכחי, כפי שאושר בממשלה.

בשבוע שעבר הודיע ליברמן כי מפלגתו תתמוך בחוק, אבל כעת מגיע ה”אבל”.

ליברמן הסביר: “ברמה העקרונית ישראל ביתנו תומכת בפיקוח על הבחירות, אבל פיקוח על ידי גורם ממלכתי, גם במגזר החרדי, גם במגזר הערבי, גם בחיפה, גם בתל אביב וגם בבאר שבע”.

לדבריו, “מה שנתניהו עושה זה לא חוק הפיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות. המצלמות במגזר הערבי זה תחליף ל’ערבים נוהרים לקלפיות'”.

ליברמן טען: “ברור שנתניהו מתואם עם איימן עודה. שני הגורמים היחידים שמרוויחים מההתכתשות זה הרשימה המשותפת והליכוד. צריך להבין שכל המהלך נועד לשבש את הבחירות. נסו לדמיין את עוצמה יהודית שולחת משקיפים עם מצלמות לאום אל פאחם והרשימה המשותפת ומרצ שולחות משקיפים עם מצלמות לקרית ארבע”.

יו”ר ישראל ביתנו הודיע כי יתמוך בחוק רק אם “כל המצלמות יוצבו על ידי ועדת הבחירות וגם במקומות שעליהם יחליט יו”ר הוועדה. אנחנו שותפים לפיקוח אבל נעשה הכול למנוע שיבוש בחירות או גניבת תוצאות בחירות. מי שצריך לפקח זו ועדת הבחירות ולא נתניהו. אם נתניהו יחליט מי מפקח והיכן יהיו מצלמות זה יתן יתרון לא הוגן. כוונת נתניהו לפגוע במהלך התקין ולא ניתן לזה יד”.

הוא הדגיש: “אנחנו כרגע, בפתיחת הדיון בנושא חוק המצלמות בוועדה המסדרת – נדרוש מיו”ר הועדה מטעם הליכוד להתחייב שהמצלמות יוצבו רק מטעם ועדת הבחירות המרכזית בפריסה אחידה בכל המקומות ובכל המגזרים.

“לא יכול להיות שהפיקוח יתקיים על ידי מליציה פרטית של נתניהו. אם רוצים לפקח על הבחירות אנחנו שותפים, אם רוצים לשבש את הבחירות אנחנו נגד שיבוש בחירות”.

ח”כ אוסנת מארק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “‏הוא הפיל ממשלת ימין, הוא חתם על הסכם עודפים עם גנץ ולפיד, הוא הצהיר שימליץ עליהם ועכשיו הוא חובר לבל”ד ומתנגד לחוק המצלמות שנועד לשמור על טוהר הבחירות. מה הצעד הבא של ליברמן? התפקדות למרצ?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות