ההקלטות המלאות חשפו את ה’פייק ניוז’: כתב חדשות 13 התנצל

הרב אסף נאומבורג הוצג בחדשות 13 כרב קיצוני המטיף להתבדלות מחילונים ולהחרמת הצבא, פוליטיקאים חגגו ושפכו דם - והארץ רעדה • אלא שעיתונאי פרסם את הקלטות המלאות - והאמת נחשפה • לכתב עמרי מניב לא נותר אלא להתנצל • ב'ימינה' דורשים גם מ"ניצן, איווט ולפיד" להתנצל
חרדים 10
ט' אלול התשע"ט / 09.09.2019 01:08

עמרי מניב, כתב חדשות 13, התנצל הערב (ראשון), בציוץ בחשבון הטוויטר האישי שלו, על שידור הכתבה שהכפישה את הרב אסף נאומבורג והציגה אותו כמי שתוקף את הציבור החילוני ומתנגד לשירות בצה”ל.

״אני מבקש להתנצל”, כתב מניב. “צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..). צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי.

”אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק”, הדגיש מניב. ”כשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל”.

ההתנצלות הגיעה לאחר שהעיתונאי חנן עמיאור מאתר ‘פרספקטיבה’ חשף בתכנית ‘קלמן וסג”ל’ של קלמן ליבסקינד ואראל סג”ל המשודרת בכאן 11, את הקלטות המלאות של הרב אסף נאומבורג – הקלטות מהן נלקחו ציטוטים חלקיים.

באמצעות הצגת קטעים חתוכים וערוכים משיעוריו בחדשות 13, הוצג הרב נאומבורג כרב קיצוני המטיף להתבדלות מוחלטת מחילונים ואף להימנעות משירות בצבא. הציטוטים המסולפים – ‘אסור להתגייס לצה״ל’, ‘אסור להתקרב לחילוניים’ – הכפישו בצורה חסרת תקדים את הרב נאומבורג ואת מכינת ‘עצם’ שבה נמסרו שיעוריו.

בעקבות הכתבה בחדשות 13 השתלחו פוליטיקאים מהשמאל, כמו גם אביגדור ליברמן, בפראות במכינות הדתיות ושפכו את דמו של הרב.

הערב, לאחר חשיפת הקלטות המלאות שחשפו את התרמית, קראו במפלגת ‘ימינה’ לחדשות 13 להתנצל בפני הרב אסף נאומבורג ולפטר את העיתונאי עמרי מניב, שפרסם את הכתבה עם הציטוטים המעוותים.

״כפי שאמרנו לאורך הדרך, דמה של הציונות הדתית הותר. המכינות הקדם צבאיות מחנכות לממלכתיות ולנאמנות למדינה. הקמפיין של השמאל הרדיקלי חדר למהדורות החדשות במסווה של ידיעות בלעדיות – פייק ניוז מהמעלה הראשונה. אנו דורשים ממערכת חדשות 13 להתנצל בפתיחת המהדורה בדיוק כפי שפרסמו את ההקלטות ולפטר את הכתב עמרי מניב ששפך את דמו של הרב נאומברג בפרסום פייק ניוז שפל”.

ב’ימינה’ הוסיפו: ”ניצן, איווט ולפיד, אנו מחכים גם להתנצלות פומבית שלכם, עשיתם שימוש בפייק ניוז בכל הקמפיין שלכם, הפצתם שנאה והגדלתם את הקיטוב. אנו נמשיך עם האמת שלנו וככה ננצח”.

יו”ר ימינה, איילת שקד, אף התקשרה הערב למנכ”ל ערוץ 13 יוסי ורשבסקי וביקשה ממנו להתנצל בפני הרב אסף נאומבורג, בעקבות שידור הכתבה.

שר החינוך הרב רפי פרץ, שהקים את מכינת ‘עצם’, הגיב: ”לא את עלבוני אני תובע אלא את הניסיון להכתים ולהתיר את דמם של אלפי תלמידי מכינות הציונות הדתית. הערב התברר שניצן הורוביץ ואיווט ליברמן יחד עם חדשות 13 הם מפיצי פייק ניוז – תתביישו ותתנצלו”.

נפתלי בנט הגיב: ”אחד האירועים המחליאים בתולדות התקשורת הישראלית. הארץ כולה רעשה. כעת, מתברר שהכל שקר. זה משחק תפקידים סדור של הרב שהוא בדיוק הפוך ממה שציירו אותו. תתביישו”.

לאחר פרסום ההתנצלות של הכתב עמרי מניב, היו התגובות מעורבות. רבים מהגולשים דרשו כי ההתנצלות תשודר בפתיחת מהדורת החדשות של הערוץ.

יועץ התקשורת אסף פאסי כתב: “התנצלות לא פוטרת מעונש. תתפטר! בפשע שנאה הכפשת ציבור שלם. לך הביתה!”

תהלה פרידמן, מרשימת יש עתיד הגיבה: “סע אליו. תתנצל אישית. זו לא השפלה, להפך, זו לקיחת אחריות מנהיגותית. צעד ראשון לריפוי השיח הכל כך שבור שלנו. אל תפחד. סע אליו”.

והגולשת אורנה כתבה: “עמרי, יצאת רע מאוד. אני יודעת שאתה יודע את זה. אתה יודע בתוך תוכך. וזה כבר מספיק עונש. ההתנצלות הזו כל כך לא אמינה. הכפשת רב. הכפשת מכינה. הכפשת בחורים שלומדים שם. אתה ח ת כ ת חלקים מהסרטים. ידעת מה אתה עושה. ההתנצלות האמיתית תהיה להסביר ל מ ה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות