רשעים ארורים: מה שקורה בשכונת החרדיות בברוקלין בגלל ‘שטיסל’

תושבי השכונות החרדיות של ברוקלין מתלוננים כי המוני תיירים נוהרים אל השכונות, בוהים בהם ומצלמים אותם - בעקבות עליית הסדרה 'שטיסל' • חסיד: "מצלמים תמונות שלך כאילו אתה בגן חיות"
אבי כץ
ט' אלול התשע"ט / 08.09.2019 23:20

האם עלייתה של הסדרה ‘שטיסל’ בשירות הסטרימינג הפופולרי נטפליקס הפכה את השכונות  החרדיות של ברוקלין ל’תחנת חובה’ לכל תייר שמגיע לניו יורק?

לפי דיווח בעיתון ‘הניו יורק פוסט’, תושבים חרדים טוענים כי חלה עלייה דרמטית בכמות התיירים המגיעים אל השכונות כדי לצלם ולהתבונן בלבושם ובאורח החיים שלהם,

הסדרה ‘שטיסל’, אותה יצרו יוני אינדורוסקי  – תלמיד ישיבת פוניבז’ לשעבר, ואורי אלון – מתארת באמינות רבה את אורח החיים החרדי.

לפי הדיווח ב’פסט’, תושבי הקהילות החרדיות בוויליאמסבורג ובקראון הייטס, סיפרו לכתב העיתון כי אוטובוסים של סיורים מביאים לשכונות מידי יום המוני תיירים, על מנת לצפות ולהתרשם מאורח החיים החרדי.

“אנשים מצלמים תמונות שלך כאילו אתה בגן חיות”, צוטט חסיד בשם חיים, בן 42, חסיד סאטמר. “אנחנו בני אדם, לא בעלי חיים שצריך לצלם”.

בדיווח נאמר כי חברות תיירות מקומיות מפעילות את הסיור כבר שנים, אך לדברי התושבים בתקופה האחרונה כמות התיירים ותדירות הסיורים עלתה באופן משמעותי.

תושב אחר בשכונה אמר כי בעקבות עליית הסדרה ‘שטיסל’, “אנשים רואים אותי כמשונה”. לדעתו, משום שהתיירים רואים בחרדים בני אדם ש”הגיעו מעולם אחר”, הם לא מהססים לצלם אותם בלי הסכמתם ולבהות בהם.

עם זאת, קשה להניח כי בשכונת קראון הייטס, מרכזה של חסידות חב”ד בניו יורק, מתנגדים לתופעה. החב”דניקים ידועים כמכניסי אורחים ומזה שנים שכונתם מהווה מוקד תיירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יעקב
    09/09/2019 10:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני גר בנתניה במתחרדים מדי פעם מצלמים אותי תיירים שלא ראו אף פעם משפחה חרדית עם בגדי שבת יפים ומכובדים אלא רק איך שהראו אותם בתקשורת