ליברמן: דרישה ראשונה – לא ניתן תמיכה ממשלתית לחרדים בלי ליב”ה

יו"ר ישראל ביתנו הגיע לביקור במעלה אדומים, הצדיק את ראש והנהלת העיר "שלא הסכימו לתת לתת לרשת של ש"ס להקים פה בית ספר" • הכריז: "הדרישה הראשונה של 'ישראל ביתנו' תהיה התניה של לימודי הליב"ה בכל המסגרות"
אריה ריבקינד
ח' אלול התשע"ט / 08.09.2019 10:35

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (ראשון) לסיור בחירות במעלה אדומים, כאורחו של סגן ראש העיר, בוריס גרוסמן.

הורים חרדים המבקשים להקים תלמוד תורה במעלה אדומים, הפגינו יחד עם ילדיהם בזמן ההצהרה שמסר יו”ר ישראל ביתנו לתקשורת. העירייה טענה שהוצע להם מבנה ללימוד, אך הם סירבו. נסים זאב, לשעבר ח”כ מטעם ש”ס, אמר: “זאת שנאת חרדים ויהודים, לא יכולים לראות פה חרדים עם פאות”.

ליברמן אמר: “אני בטוח שבקדנציה הבאה נוכל להחיל ריבונות ישראלית ולפתור את כל הבעיות, גם של תעסוקה, גם של הבנייה וגם של מעבר חופשי בין הישובים לירושלים.

“דבר שני, אם כבר נתקלנו בהפגנה כאן לידנו, ברור שהדרישה הראשונה של ‘ישראל ביתנו’ תהיה התניה של לימודי הליב”ה בכל המסגרות. לא ניתן תמיכה ממשלתית, לא ל’חינוך העצמאי’ ולא ללימודי ‘אל המעיין’ מבלי שיכניסו את לימודי הליב”ה, קרי אנגלית, מתמטיקה ומדעים לתוכנית הלימודים.

“אני חושב שראש העיר מעלה אדומים, הנהלת העיר ומועצת העיר, פעלו נכון מאוד כשלא הסכימו לתת לבית ספר של ש״ס ושל רשת אל המעיין להקים פה בית ספר.
מעלה אדומים היא עיר גדולה עם אופי פלורליסטי. רוב האוכלוסייה חילונית ואין שום סיבה להקים פה בית ספר של אל המעיין. לכן אנחנו תומכים ומזדהים בעמדה זו של העירייה”.

על חוק המצלמות אמר ליברמן: “ברור שלנתניהו סיפור המצלמות זה תחליף ל’ערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות’. כמו שאז הוא רץ והתנצל אח”כ מול הערבים, ברור שבמקרה הזה יש תיאום מוחלט בין הרשימה המשותפת לליכוד. שתיהן בעלות אינטרס עליון ללבות את האש וכל זמן להתקוטט על נושא מצלמות. לכן, אותו שיתוף פעולה בין הרשימה המשותפת לליכוד כפי שכתב נתן אשל, זו דוגמה קלאסית”.

הוא הוסיף: “אני חוזר ואומר שבנושא המצלמות יש תיאום מוחלט בין הערבים: אותם הערבים שנתניהו כל כך חושש מהם, לבין מפלגת הליכוד, בין איימן עודה לנתניהו. אנחנו סבורים שבנוסף לסיפור המצלמות חייבים להעביר חוק הצבעת חובה. ואני חוזר ואומר שאנחנו נתמוך בחוק המצלמות, למרות שברור שהוא לא יעבור, אבל ‘ישראל ביתנו’ תתמוך בו.

“יחד עם זאת, חייבים לעשות מהלך נוסף ולחוקק חוק חובת ההצבעה. אין שום סיבה שאותם אנשים שמקבלים חופש ביום הבחירות לא ימלאו אחרי החובה האזרחית. בהרבה מדינות זה נהוג כמו אוסטרליה ובלגיה שחוק שם קיים, ואנחנו רוצים את אותו חוק אוסטרלי ליישם אותו קופי פייסט במדינת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן חרדים
    08/09/2019 13:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליברמן אתה כנראה משועמם קודם כל תעבור את החסימה בטוח שלא תעבור אתה ועוד כמה פלצנים. לדוגמה ביטן לפיד תרדו מהבמה אתם מורידים את הרמה בכנסת אין תועלת מכם אוכלי חינם עד כאן רות עבור

  2. ליברמן יעבור ובגדול לצערי
    09/09/2019 04:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. השימוש הציני בכאב אמיתי של העם שלא אוהב אוטומטית אנשים שלא משרתים בצבא לא שמאלנים לא ערבים ולא חרדים עם העובדה שאנחנו ממנים את האברכים,קשה לרוב העם להכיר בזה כאמת אבל ליברמן ושאר הפוליטיקאים עושים בזה שימוש ציני מתי יבוא הבן אדם שלא ירוויח מפילוג שיבוא ויפתור תבעיות.