כך ניסו “לשבור” את אלוביץ’ I ראש לשכת עוה”ד: “נחצה כל גבול”

ב'אולפן שישי' נחשף: כך נרמסו זכויותיו של שאול אלוביץ' במהלך חקירתו בתיק 4,000 • השיחה שהוקלטה מבלי שידע בחדר ההתייעצות עם עורך דינו, והניסיון לגרום לו להחליף את סנגורו - כדי שיהיה עד מדינה נגד נתניהו • ראש לשכת עוה"ד ליועץ: "בדיקה מקיפה של האירועים החמורים"
חיים טוויל
ח' אלול התשע"ט / 07.09.2019 21:20

ב’אולפן שישי’ של חדשות 12 נחשף כיצד ניסו במשטרה “לשבור” גם את שאול אלוביץ’, הבעלים של בזק לשעבר וה’יהלום שבכתר’ בתיק 4000.

במתקן המעצר שבו שהה אלוביץ’, קיים חדר היוועצות עם עורכי הדין שהמשטרה לא מאזינה לו. בחדר הזה התקינו במשטרה מכשירי הקלטה, ואליו נשלח אור אלוביץ’, בנו של שאול, כדי שיכנע את אביו להחליף את פרקליטו, עורך הדין ז’ק חן שייעץ לראש הממשלה נתניהו בתיקי 1000 ו-2000.

זאת, משום שהמשטרה חשבה שהוא זה שמונע מאלוביץ’ לחתום על הסכם עד המדינה.

על פי הכתבה שפורסמה באולפן שישי, נפלו פגמים משמעותיים בזכויותיו של אלוביץ.

 

הנה תמליל השיחה שנחשף בכתבה, המעלה תהיות קשות על התנהלות המשטרה:

הבן, אור אלוביץ’: אני לא רוצה שהוא יפרש את זה שאני יד אחת איתכם. הוא פרנואיד.

חוקרת: זה חדר היוועצות של עורכי דין. אין עוד הזדמנויות פז כאלה, זו ההזדמנות שלך

בשלב זה יוצאת החוקרת מהחדר ושאול נכנס.

אור אלוביץ’ לאביו: הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיכול לחלץ אותי. הבנתי שז’אק (- חן, פרקליטו של שאול אלוביץ’) יש לו בעיה.

אור אלוביץ’: אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד. כרגע מנסים לגרום לי להודות להודות להודות.

ראש לשכת עורכי הדין, עו”ד אבי חימי, קרא הערב (מוצ”ש) ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד אביחי מנדלבליט, לערוך בדיקה מקיפה של האירועים החמורים שנחשפו בפרשת דרכי חקירתו של שאול אלוביץ’ ב’אולפן שישי’ בסוף השבוע.

עו”ד אבי חימי: “הפעם נחצה כל גבול אפשרי. לא יעלה על הדעת שהמשטרה תנסה לפגוע בזכותו של אדם לייצוג משפטי הולם, ותנסה לגרום לפיטוריו של עורך דין כדי להשיג את מטרותיה.

“בדרכה אל המטרה, המשטרה רמסה ברגל גסה את הזכות החוקתית להליך משפטי הוגן, תוך פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין ובעצמאותם.

“כל אדם זכאי להליך משפטי הוגן. זכותו לבחור את עורך הדין המייצג אותו, וזכותו המלאה שעורך הדין שבחר, ייעץ לו כמיטב חוכמתו וייצגו ללא מורא כי אם לא ישא חן בעיני המשטרה יפוטר”.

ראש הלשכה הוסיף: “אי אפשר להישאר אדישים לניצול תחושת המוגנות של אדם בחדר שיוחד למפגש עורכי דין. זו פגיעה חמורה בהגנתו וניצול ציני ובלתי ראוי של אמונו כי זכויותיו נשמרות. בוודאי שאי אפשר להישאר אדישים לגבולות המוסריים שנחצו, בהפעלת בן כנגד אביו בהיותה התנהגות נפסדת שעלולה להוביל לפגיעה בתא המשפחתי יקר הערך.

“אני מגנה בתוקף כל פעולה החותרת תחת ערכי היסוד של הליך משפטי הוגן וזכותו של כל אדם לייצוג משפטי הולם, ומגנה בכל תוקף פעולות החותרות תחת חובתם של עורכי הדין לתת ללקוחותיהם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, ללא מורא ופחד מלבד מורא החוק.

“לאור הדברים שציינתי, אני קורא בזאת ליועץ המשפטי לממשלה לערוך בדיקה מקיפה של האירועים החמורים שנחשפו, ולנקוט בפעולות ממשיות שיעקרו תופעות שכאלה מן השורש אחת ולתמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטרה משטרה משטרה
    08/09/2019 09:51
    ציפי
  1. השחיתות הן בבגצ והן בבמשטרה עובר כל גבול ברצון להוריד את בנימין נתניהו כראש ממשלה לא בדרך דמוקרטית אלה תפירת תיקים שאותם תיקים ניתן בגדול ליאיר לפיד וחמור מזה לגנץ 50 מיליון זיופי מכרזים ופשיטת רגל בחברה לא גדולה מה יהיה ניהול מדינה . זיופים ופשיטת רגל במפעל שמן לאשכנסי . יעלון רודף כיסא שר ביטחון לא מכיר בחסרוניתיו . נכון שנתנייהו בשיא שנת כהונה כראש ממשלה . אבל צריך מחליף הולם