מדען ניו-זילנדי פתר את התעלומה הגדולה של ‘המפלצת מלוך-נס’?

מדען ניו-זילנדי שאסף דגימות מהאגם המפורסם טוען כי ייתכן בהחלט כי 'המפלצת מלוך-נס' אינה אלא צלופח ענק שחי במעמקי האגם • החל מראשית שנות ה-30 של המאה הקודמת הפכה 'המפלצת' לאחת החידות התיירותיות המעניינות שבסקוטלנד
אליעזר היון
ז' אלול התשע"ט / 07.09.2019 20:54

האם סוף-סוף נפתרה תעלומת המפלצת מלוך-נס המסעירה את העולם כבר קרוב למאה שנים?

על פי מדען ניו-זילנדי שאסף במשך תקופה דגימות DNA ממעמקי האגם, המפלצת המפורסמת אינה אלא צלופח ענק.

המדען, פרופסור ניל גמל, שדבריו צוטטו באתר voanews.com אמר, כי בדגימות אותן בדק נמצאו עדויות לצלופחים רבים במים.

האם מדובר בצלופחים קטנים רבים או בצלופח ענק? קשה לדעת, הסביר המדען, אולם ייתכן בהחלט שאותה ‘מפלצת’ שנראתה או לא נראתה והפכה לאגדה עם השנים היא אותו צלופח גדול.

המדען שבדק מיליוני רצפי ד.נ.א כדי למפות את כל החיים במעמקי האגם שלל מכל וכל כי קיימת אפשרות כי אכן מפלצת מסתתרת במעמקי המים.

המפלצת מלוך נס הידועה גם בשם “נסי” (Nessie) היא מפלצת אגדתית שחיה, כביכול, בלוך נס שבסקוטלנד.

הדיווח המודרני הראשון על “מפלצת” התרחש ב-2 במאי 1933. העיתון אינברנס קוורייר פרסם סיפור על זוג מקומי שראה, לדבריו, “חיה ענקית מתגלגלת וטובלת באגם”.

הדיווח הפך לסנסציה עיתונאית והעיתונים הלונדוניים שלחו כתבים רבים לאגם בנסיון להשיג תמונה של ה”מפלצת” (כינוי שהעניק לחיה עורכו של הקורייר).

קרקס אחד הגדיל לעשות והציע פרס בסך עשרים אלף פאונד למי שילכוד את המפלצת.

לוך נס הוא אטרקציה תיירותית ורבים מגיעים לאזור בנסיון לצפות במפלצת. חוקרים רבים בדקו ברצינות את רעיון הימצאותה של מפלצת באגם באמצעות מחקרים גאולוגיים, סונאר וצלילה, ולא הצליחו להוכיח שהיא קיימת או לספק ראיות משכנעות לכך [על פי ויקיפדיה].

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות