2,354,000 תלמידים חזרו ללמוד; 470,000 מהם – חרדים

168 אלף ילדים מתחילים היום את כיתה א' - מתוכם כ-35,000 חרדים • את התלמידים יקבלו כ-200 אלף עובדי הוראה • בציבור החרדי: כ-32,000 עובדי הוראה • ח"כ ד"ר שלמה קרעי נגד משרד החינוך: "ממשיכה ההזנחה הפושעת כלפי ילדי החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי, בניגוד לחוק"
יוני גרין
א' אלול התשע"ט / 01.09.2019 01:31

אחרי חודשיים של חופש גדול – היום זה קורה: כ־2,354,000 תלמידי הגנים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים יתייצבו הבוקר (ראשון) במוסדות הלימוד – ושנת הלימודים תש”פ תצא לדרך.

מתוכם – 168 אלף ילדים יעלו לכיתה א’.

את התלמידים יקבלו כ-200 אלף עובדי הוראה ושר חינוך חדש – שהכריז ששנת הלימודים הזו תהיה בסימן ערבות הדדית וחיזוק הערכים.

במערכת החינוך החרדית כ-470,000 תלמידי בית ספר וגנים צפויים לפתוח את שנת הלימודים הקרובה – מתוכם כ-35,000 תלמידי כיתה א’ שיעשו את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך החרדית.

יחד אתם יפתחו את השנה כ-32,000 עובדי הוראה.

ב’אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש’, רשת החינוך של חב”ד בישראל, נפתחה הבוקר שנת הלימודים בהצלחה ב-86 בתי ספר, מתוכם ארבעה חדשים שנפתחו לשנת הלימודים החדשה.

ברשת חב”ד – 458 גני ילדים (מתוכם 18 חדשים), 114 כיתות א’ ו-35,800 תלמידים ותלמידות בסך הכול.

לצד מוסדות החינוך בקהילות חב”ד, מפעילה רשת חב”ד שהקים הרבי מליובאוויטש זצ”ל שורת מוסדות לאלפי תלמידים מכלל האוכלוסיות בישראל.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר מיד לאחר צאת השבת: “בעידן הזה האתגרים גדולים ומורכבים, ולכן עבודתנו אינה נגמרת בתום יום הלימודים. תפקידה של המערכת בליווי התלמיד ובעיצוב דמותו גם מחוץ לכתלי בית הספר הוא מכריע. אנחנו רוצים לעצב פה חברה מוסרית, אוהבת אדם וחברה שמרימה על נס את ערך הערבות ההדדית, ולכן הנושא המרכז שבחרתי לשנת תש”ף הוא ערבות הדדית”.

מנכ”ל המשרד, שמואל אבואב: “מערכת החינוך החרדית מצויה בהתקדמות מתמדת. לחינוך זה צביון ואופי ייחודי, ולכן אנחנו דוגלים בשיח משותף עם מנהיגי החינוך החרדי. הודות למדיניות זו,  אנו עדים לשינויים רבים וחשובים שחלים במערכת. הובלנו את השינוי בתחום הרישיונות ונמשיך אותו גם השנה, הגענו להסכם היסטורי עם איגוד הסמינרים שיביא לפתיחה של  סמינרים לבנות ושלוחות לסמינרים וותיקים. נמשיך לסבסד חוגים אחר הצהריים וגם את הצהרונים.

“לצד אלה, נפתחו בשנה החולפת שישה מרכזי פסגה חדשים שיהוו עוגן בקידום הכשרת עובדי הוראה במגזר. אנחנו נמשיך לשקוד על עוד שינויים, תוך שיח משותף עם ראשי החברה החרדית”.

במשרד החינוך נפתח חדר מצב שבמסגרתו יינתן מענה להורים, לתלמידים ולעובדי ההוראה על אודות תמונת המצב העדכנית של פתיחת שנת הלימודים.

לשאלות בנושאי פתיחת שנת הלימודים, הציבור מוזמן להתקשר למוקד פניות הציבור: 1-800-222-003.

ב־17 בספטמבר ייצאו התלמידים שוב לחופש של יום אחד, אז יתקיימו הבחירות לכנסת ובסוף החודש תחל חופשת חגי תשרי עם ראש השנה, יום כיפור וחג הסוכות.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי אמר הערב: “שר החינוך ומנכ”ל משרד החינוך לא אומרים אמת לציבור בהצהרות החגיגיות שהם מפרסמים. זה יכול היה להיות יום חג מושלם אילולא המשך ההזנחה הפושעת של משרד החינוך כלפי ילדי החינוך המיוחד במוכר שאינו רשמי בניגוד לחוק.

“אלפי ילדים מיוחדים, יקבלו פחות, הרבה פחות, רק כי הם לא מעניינים מספיק את התקשורת הישראלית, ומשכך, הרי שהם לא מעניינים את המנכ”ל או השר”, אמר קרעי.

הוא הוסיף: “אני בטוח שאם היתה כנסת פעילה, היינו מצליחים להשוות את תנאיהם על פי החוק. לא אפסיק להיאבק על כך מול אטימות הלב, מיד עם השבעת הכנסת החדשה בעזרת ה'”.

כבכל שנה, יום פתיחת שנת הלימודים מתאפיין בתנועה ערה של כלי רכב והולכי רגל בסביבות בתי הספר ומוסדות החינוך.

במהלך היום, תיערך משטרת ישראל בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ. אלפי שוטרים, לוחמי מג”ב ומתנדבים, יתפרסו בקרבת מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של ילדי ותלמידי ישראל שיחזרו לספסל הלימודים.

השוטרים יפעלו לאבטחה, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה והכל בכדי לאפשר את פתיחתה של שנת הלימודים באופן בטוח ותקין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זהו? רק 20% ילדים חרדים?
    01/09/2019 09:24
    ?
  1. כמה זה בלי הערבים?