הרב ישראל גולדשטיין מחב”ד פאווי שאיבד אצבע בפיגוע – קיבל חדשה

לרב ישראל גולדשטיין, שליחו של הרבי מליובאוויטש  זצ"ל, שאיבד אצבע במתקפת הטרור הרצחני בבית חב"ד - הושתלה אצבע חילופית • הרופא: "כבוד לפגוש את הרב ישראל גולדשטיין מחב"ד בפוואי ולעזור לו להחזיר את ידו ולתפקד"
נתן פרל
כ"ט אב התשע"ט / 30.08.2019 01:18

ארבעה חודשים לאחר הפיגוע הרצחני בבית חב”ד שבפרבר פאווי שבס’ דייגו קליפורניה, במהלכו נקטעה אצבע בידו של הרב ישראל גולדשטיין, שליחו של הרבי מליובאוויטש  זצ”ל –  הושתלה לו בניתוח אצבע חלופית.

“זה היה כבוד לפגוש את הרב ישראל גולדשטיין מחב”ד בפוואי ולעזור לו להחזיר את ידו ולתפקד”, כתב המנתח. “אצבעו האבודה במהלך ההתקפה המחרידה בבית הכנסת שלו היא תזכורת פיזית לשנאה, אך מתקפת הנגד שלו, של כוח פנימי, אמון באלוהים והבאת הטוב לעולם – ברה על הכל שוב ושוב”.

הפיגוע האנטישמי התרחש בבית חב”ד בצהרי חג אחרון של פסח. ג’ון ארנסט, אנטישמי בן 19, פתח בירי, רצח  את חברת הקהילה לורי גילברט קיי הי”ד ופצע שלושה יהודים נוספים.

ארנסט ירה בין שמונה לעשרה כדורים ורק מעצור בנשק מנע ממנו לירות עוד חמישים כדורים, כאשר המחסנית שהייתה ברשותו הכילה כשישים כדורים.

בראיון שהעניק לאחר הפיגוע, התייחס הרב גולדשטיין לרגעים בהם ניצב אל מול הרוצח ג’ון ארנסט, ולרצח של חברת הקהילה.

“שמעתי פיצוץ גדול וחשבתי ששולחן נפל”, סיפר. “הסתובבתי והייתי פנים מול פנים עם הרוצח הטרוריסט הזה. הוא היה נראה דיי שמח. ברגע שהוא ראה אותי הוא החל לירות לעברי, הרמתי את ידיי להגנה והאצבעות שלי התפוצצו. אני פשוט העמדתי את הידיים למעלה, והאצבעות שלי ספגו את הירי. את לורי קיי הוא הרג במקום”.

גולדשטיין, שסיפר כי הוא לא מצליח למחוק את פניו של הרוצח מראשו, סיפר כי זיהה קבוצה של ילדים במהלך הירי, בהם היו גם נכדיו. “רצתי לעברם והוצאתי את כולם החוצה למקום בטוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות