הפריצה לטלפונים של גנץ I ראשי חברת החקירות: “אצלם הכל דולף”

יעקב פרי, ראש חברת החקירות ששכרה כחול לבן, דוחה טענות על פברוק הדוח והודף ההאשמות כאילו החברה מדליפה פרטים לא נכונים: "השמצה גסה. איתרנו 4-5 טלפונים שזוהמו" • מנכ"ל החברה נווה: "אני מבין שהם לא אהבו את הממצאים שלנו, אני לא מבין את הקו הזה של להשמיץ אותנו"
חרדים 10
כ"ח אב התשע"ט / 29.08.2019 11:26

פרשת הפריצה לטלפונים של חברי כנסת מכחול לבן מעוררת סערה: במפלגה מאשימים את חברת CGI, אותה שכרו לצורך בדיקת ההדלפות, בכך שהיא מדליפה פרטים לא נכונים, ורומזים כי ייתכן וישנם גורמים פוליטיים העומדים מאחורי ההדלפות.

נשיא חברת החקירות CGI, השר לשעבר יעקב פרי, התייחס הבוקר (חמישי) לחשיפה של חדשות 12 לפיה רוסיה פרצה לכאורה למחשבים ולמכשירי טלפון של בכירי כחול לבן, בהם יו”ר המפלגה, בני גנץ – ודוחה מכל וכל את האשמות מצד המפלגה כי החברה פועלת בשירות גורמים אחרים.

בריאיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב’, אמר פרי, מי שהיא חבר כנסת מטעם ‘יש עתיד’ בעבר, המהווה כיום חלק מכחול לבן: “אני מתקשה להבין מאיפה ההמצאות הזדוניות האלה”.

פרי הוסיף: “פתאום אני עד לגל עכור ומכפיש של החברה, זה בבחינת מבחינת – ‘הכי טוב לירות בשליח’. מצטטים דברים שלא היו ולא נבראו. קיים הסכם בינינו לכחול לבן, עמדנו בהסכם והם עומדים בהסכם ואני מתקשה להבין מאיפה השמועות על החברה שאני עומד בראשה, שהיא כאילו מדליפה. זו השמצה גסה ללא בסיס ורחוקה מהאמת. עשינו את עבודתנו המקצועית ואני מתקשה להבין מאיפה ההמצאות הללו”.

פרי הבהיר: “העסקנו חברת סייבר שזו תפקידה ואנחנו משוכנעים שהייתה חדירה. לא דיברנו על רוסים, דיברנו על מזרח אירופה וגורמים עוינים שקרוב לוודאי ממזרח אירופה. איתרנו חשד לזיהום של 4 עד 5 טלפונים מכיוון רוסיה או מזרח אירופה”.

פרי תקף שוב את כחול לבן, בתגובה להאשמות מצד המפלגה כי CGI פועלת מטעם גורמים אחרים: “אני לא יודע מי בכחול לבן (אמר את הדברים). אם כך נאמר זו הכפשה גסה. צריך לשאול את הלקוח למה לא הייתה פנייה למשטרה עם הממצאים שהבאנו להם”.

בריאיון גילה פרי שבמפלגה ביקשו מחברת החקירות שבבעלותו גם מידע על מתמודדים מתחרים, בו יוכלו להיעזר בקמפיין הבחירות: “כשכחול לבן שכרו את שירותינו, שעדיין נמשכים, הם ביקשו גם הדלפות וגם מידע שיעזור לקמפיין – מידע על מתחרים”.

פרי הדגיש: “מי שהגיע אלינו זה כחול לבן, לא אני ולא שותפי פנינו אליהם. ביקשו מאיתנו להביא חומר שנוגע לביטחון המידע ואם אפשר להביא עוד חומר שיכול לשרת אותם ויכול להיות ריגול עסקי נגד אחרות”.

פרי הבהיר כי הדיווח על חבר כנסת שאסף מידע מכפיש על גנץ לא הגיע מחברת CGI ואמר כי ייתכן שמידע מהחקירה דלף. “לא התבקשנו לעשות מעקב אחרי עומר ינקלביץ’. כשאתה עובד במערכות יחסים של אבטחת מידע, אני לא יכול להישבע שלא עברו חומרים לליכוד. נכון לעכשיו אנחנו ממשיכים לעבוד עם כחול לבן”.

נשיא חברת אבטחת המידע הוסיף: “אני עדיין בקשר עם יאיר לפיד ועם חבריי הפוליטיקאים”. על הטענות כי שירותי החברה נשכרו על ידי חוסן לישראל, מתוך מחשבה שהוא כועס על לפיד, הגיב: “זה שטויות”.

בתגובה לדברי פרי, אמר ח”כ חילי טרופר מכחול לבן בריאיון לירון דקל ועמית סגל: “קיבלנו את הדוח, ובדקנו עם גורמי מקצוע – אף טלפון של כחול לבן לא נפרץ. היה חשד וכנראה ניסיונות, אבל צריך לשאול למה רוצים לפרוץ לנו לטלפונים. יש פער גדול בין מה שמעניין את התקשורת לבין הציבור”.

צביקה נווה, מנכ”ל CGI התייחס אף הוא לפרשה בראיון לגל”צ: “נשכרנו בזכות המוניטין שלנו. לעיתים השרותים המסופקים ללקוח לא מוצאים חן בעיניו. אנחנו לא הדלפנו שום דבר. אצלם (כחול לבן) הכל דולף.

“המלצנו ללקוח שלנו המלצה ברורה – להעביר את הטיפול למשטרת ישראל. התלונה לא נעשתה עד עצם היום הזה. מה שמאוד מפתיע הוא שיועצי התקשורת של כחול לבן רוצים להרוג את השליח”.

נוה אישר כי הייתה פריצה רוסית למכשירים של בכירי כחול לבן ובני גנץ. “אני מבין שהם לא אהבו את הממצאים שלנו. הבדיקה שלנו הייתה מקצועית ונעשתה ברמה פרטנית. על מה אנחנו צריכים להתגונן? עצם זה שהם צריכים להתגונן כנראה שיש להם מה להפסיד.

“הדרך של הלקוח במקרה הזה הוא לתקוף את השליח. הטענות שמשמעים בכחול לבן כלפינו הן מופרכות. אני לא מבין את הקו הזה של להשמיץ אותנו. לא יעקב פרי ולא אני הדלפנו את הממצאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך גנץ הגיע אליהם?
    30/08/2019 19:18
    שרה
  1. שתולים של המושחת מבלפור?