להציל את הודיה: צעירה שהתחנכה בחינוך חרדי נוצלה לעסקת סמים

הודיה מונסונגו, בת 24, בעלת צרכים מיוחדים, נוצלה על ידי בלדרים מבלי שכלל ידעה שטמונים במזוודתה סמים • מונסונגו נעצרה עם חברה נוספת בשדה התעופה בפרו כשברשותן קרוב ל-30 ק"ג של סמים • בני משפחתה מספרים כיצד נוצלה - ויוצאים לקמפיין מימון המונים
חרדים 10
כ"ח אב התשע"ט / 29.08.2019 01:29

צעירה בת 24 חשודה בניסיון הברחה ענק של סמים מפרו לישראל, יחד עם חשודה נוספת איתה יצאה לטיול.

היא נעצרה בשדה התעופה בלימה שבפרו, כאשר גילו במזוודה שלה כמעט 30 קילו של קוקאין, שלכאורה השתיים ניסו להבריח לישראל.

אלא שהצעירה, הודיה מונסונגו, בעלת צרכים מיוחדים, נוצלה על ידי בלדרים, מבלי שכלל ידעה שהללו טמונים במזוודתה סמים מסוכנים.

למה צורפו הילדים?

הסיפור החל כאשר העצורה השנייה, שאיתה יש להודיה היכרות, הזמינה אותה להתלוות אליה לטיול בדרום אמריקה בתמורה לכך שהיא תשמש כמטפלת לשני אחייניה, בן ובת בגילאי 8 ו-9.

עם תום הטיול, הגיעו שתי הצעירות בלווית הילדים לשדה התעופה שבפרו – שם נעצרו על ידי הרשויות והובלו לבית הכלא.

הילדים שהתלוו לצעירות שוחררו והוחזרו לישראל בליווית דייל, לאחר התערבות הקונסולית בלימה והתגייסות של בית חב”ד המקומי.

הרשויות בפרו חושדים כי הילדים צורפו בכוונת מכוון לטיול, על מנת להסיר חשד מהצעירות וממטענן המסוכן שכלל, כאמור, קרוב ל-30 ק”ג סמים בסכום העולה ל-15 מיליון שקלים.

המזוודה שנשברה

אלא שכעת מפרסמת משפחתה של הודיה בת 24, כי מדובר בצעירה ממפוני גוש קטיף עם סיפור חיים קורע לב ומוגבלויות נפשיות, שנפלה קורבן לרשת של סוחרי סמים.

קרוביה של מונסונגו סיפרו לחדשות 12 שמזוודתה של הודיה נשברה באופן מפתיע, והחברה רכשה לה מזוודה חדשה, שבה למעשה התגלה הקוקאין. הם טוענים כי היא נוצלה על ידי החשודה השנייה, זו שרכשה לה כרטיס על מנת שתצטרף אליה.

קרוב נוסף של הצעירה, תמיר שרם הוסיף: “הודיה אפילו לא ידעה שהם נוסעים לפרו אלא חשבה שהנסיעה היא לספרד. בספרד המכרה שלה הודיעה לה שנוסעים לארה”ב. היא שלחה סמס למשפחה שהיא נוסעת לאמריקה. אנחנו חושבים ששבירת המזוודה היתה חלק מהתרגיל להכניס לה סמים למזוודה.

“מדובר בבחורה עם רקע פסיכיאטרי מובהק שצורכת תרופות. אנחנו רוצים לשלוח עורך דין לפרו בדחיפות, כדי שיציג את המסמכים הרפואיים וינסה להוציא אותה. זאת בחורה שאם לא תקבל תרופות לאיזון, מצבה יחמיר עד כדי סכנת חיים. אוי לנו אם הבחורה תבין שאין מוצא ותתייאש”.

על פי הערכות, מאחורי הברחת הענק עומד עבריין בכיר המתגורר בישראל שבחר לנצל את תמימותה ומוגבלותה של הצעירה.

גיוס המונים למען הודיה

משפחתה של הודיה פתחה בקמפיין גיוס המונים לגיוס תרומות למימון ההגנה המשפטית שלה בפרו והצלתה מהכלא.  “הודיה חוותה חיים לא פשוטים; מגיל צעיר היא מתמודדת עם מוגבלות חברתית והייתה קורבן למספר פגיעות קשות. היא הופנתה ללימודים בפנימייה טיפולית לנערות בסיכון של שירותי הרווחה בהם קיבלה טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי”.

לכניסה לקמפיין גיוס ההמונים – לחצו כאן

בין היתר היא למדה במוסדות חינוך חרדיים. “לאחר סיום לימודיה היא התנדבה כשנתיים בשירות לאומי ולמדה במכללת ספיר בתוכנית מכינה קדם-אקדמית מיוחדת לקורבנות פגיעה  – אותה סיימה בהצטיינות. הודיה מתנדבת בעמותת צדקה ‘נותנים מהלב’ המחלק סלי מזון למשפחות נזקקות. לאחרונה היא נפלה קורבן לרשת של סוחרי סמים שניסתה להבריח באמצעותה וללא ידיעתה סמים, כעת עצורה בפרו וצפויה לעמוד לדין על הברחה”, אומרת משפחתה בקמפיין.

פרקליטה של הודיה, עו”ד מרדכי ציבין , העוסק בטיפול בישראלים בחו”ל, אוסף את המסמכים המוכיחים את מצבה הרפואי והפסיכיאטרי של הודיה ומתכוון לצאת בהקדם לפרו, כדי להציגם בפני הרשויות. ציבין עומד בקשר הדוק עם הרשויות בפרו המצפים לקבל הוכחות למצבה הבריאותי.

“מנסיוני הרב בתחום, אני יכול לומר בבטחון מלא שלהודיה לא היה כל מושג על הברחת הסמים”, אומר עו”ד ציבין. “מדובר בניצול מכפיר של אדם חלש. אני מקווה ובטוח שרשויות האכיפה בפרו, תגענה לאותה מסקנה. אי אפשר שלא לציין לשבח את קונסולית ישראל בפרו לימור שרמן, העושה מעל ומעבר למען הודיה, כיאה למצב מיוחד שכזה”.

עו”ד ציבין אף ביקש, מהחיד”ו וייס מאנטוורפן – מי שחילץ צעירים לא מעטים שהסתבכו בפרשיות סמים – להתערב בפרשה. כמו כן ביקש עו”ד ציבין מעורך הדין הצרפתי הבכיר וויליאם גולדנדל,, בין היתר, עורך דינו בעבר של ארקדי גיידמק, פלטו שרון ואישיים פוליטיים בצרפת ובאירופה, להתערב והוא הביע את הסכמתו  לסייע בהתנדבות.

לכניסה לקמפיין גיוס ההמונים – לחצו כאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות