לפטירה של הצעיר יצחק זכותא ז”ל יש קשר לאפליה בסמינר? ‘המצאות’

גל שמועות שווא הופץ ברשתות החברתיות בעקבות פטירתו של יצחק זכותא ז"ל, הצעיר שסיפורו פורסם ב'חרדים 10' • רבו וקרוב משפחתו של הצעיר, הרב מוטי עובדיה כועס: "השמועות מצוצות מהאצבע, אנחנו מאמינים ויודעים היטיב שלכל אחד יש תחנה"
אליעזר היון
כ"ח אב התשע"ט / 29.08.2019 00:31

פטירתו אתמול (שלישי) של יצחק זכותא ז”ל, בן ה-19 מבני ברק, הובילה לגל של שמועות שווא, שהכעיסו מאוד את רבו וקרוב משפחתו של הצעיר – הרב מוטי עובדיה.

על פי השמועות שפשטו ברשתות החברתיות, נטל הנער את נפשו בכפו לאחר שאחותו לא התקבלה לסמינר בעיר התורה והחסידות, בגלל שהוא לא למד בישיבה.

הדיווח השקרי עורר במהירות גילויי תגובה יצריים וספונטניים, כאשר מגיבים רבים איחלו למנהלי הסמינרים את כל הרע שבעולם, תוך שהם אינם חוסכים בתיאורים ציוריים במיוחד.

סוף עצוב: נפטר הנער שחבריו ויתרו עבורו על הופעה של הזמר ישי ריבו

אלא שהשמועות, כך מתברר, אינן אלא פרי מוח קודח, שאפילו לא טרח לברר את העובדות לאשורן קודם הפצתן.

“ליצחק אין כלל אחות בגיל סמינר”, אומר הרב עובדיה בשיחה עם חרדים 10. “יש לו אחיות קטנות ואחות אחת נשואה, אינני יודע מהיכן מגיעות השמועות הללו”.

הכל מאיתו

הרב, שזעם על הפרסומים הלא אחראיים, אומר לחרדים 10: “אנחנו מאמינים ויודעים שיצחק הלך לעולמו כי הקב”ה מנהל את העולם והוא החליט שהגיע זמנו, לכל אחד יש תחנה ואנחנו יודעים היטב את הדברים האלו, זו הסיבה שהוא נקטף בדמי ימיו”.

עוד אמר הרב בהתרגשות: “אין לנו שום תלונה. אנחנו מקבלים מה’ הכל באהבה”.

ביחס לסוגיית האפלייה בסמינרים, אומר הרב שטיפל עד כה באלפי בני נוער: “אין ספק כי ישנה בעיה בציבור החרדי בכל מה שנוגע בקבלה למוסדות, זו בעיה שאינני יודע אם כלל תיפתר.  לצערי, היא כבר הפכה לנורמה והתרגלנו לזה. שוב, למרבה הצער, זה כבר לא מזעזע אף אחד, אבל איך אנשים קושרים את שני המקרים הללו ומפרסמים דבר מצוץ מן האצבע?”

יצחק זכותא ז”ל

בהמשך השיחה, גולל הרב את משנתו – הראויה לכתבה בפני עצמה – ביחס לבעיה הכללית של בני נוער במגזר החרדי שפרשו ממסגרות הנורמטיביות, וטען כי בסוגיא אקוטית זו מוכרחים קברניטי החינוך החרדי לטפל.

הנערים שויתרו על הופעה של ישי ריבו

יצחק עליו השלום, שסיפורו המרגש פורסם לראשונה בחרדים 10, אושפז במצב קשה לפני מספר שבועות בבית החולים על-שם שיבא בתל השומר.

עשרות חבריו למכינת ‘חנוך לנער’ התכנסו לפני כשבועיים ליד מיטת חברם החולה, וקיימו שיעור תורה לרפואתו, כשבכך הם מוותרים על הופעה מתוכננת של הזמר  ישי ריבו.

ביום שלישי חלה הידרדרות במצבו הבריאותי והוא השיב את נשמתו לבוראה,  כשהוא רק בן 19 שנים.

היום, שוחח נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, עם אביו של יצחק – הרב שלמה זכותא, ומסר לו דברי ניחומים: “שמענו בצער גדול על השמועה, הקב”ה ינחם אתכם ולא תוסיפו לדאבה עוד, הקב”ה עושה את הטוב… צער גדול… לא תוסיפו לדאבה עוד וכל צאצאיכם יהיו שמחים לעבודתו יתברך, לא תוסיפו לדאבה עוד”.

‘חנוך לנער’ בראשות הרב מוטי עובדיה הינה מכינה לצעירים, בוגרי החינוך החרדי שפרשו מעולם הישיבות – ומצאו את מקומם במסגרת החינוך הייחודית של הרב עובדיה.

במסגרת המכינה, טיפל הרב עובדיה בשנים האחרונות במאות צעירים, כאשר חלק מהפעילות נעשית בשעות הקטנות של הלילה כשהרב מסתובב בעשרות אתרים בהם נמצאים הצעירים.

השיעור בבית החולים. צילום: באדיבות המצלם

בשיחה עם ‘חרדים 10’ לפני כשבועיים, סיפר הרב: “אנחנו בחופשת אוגוסט, יש לא מעט מה לעשות… אבל החניכים ויתרו על החופשה שלהם, על הבילויים שלהם כאשר היום באופן קונקרטי תוכננה להם השתתפות בהופעת הזמר ישי ריבו,  הם ויתרו על הכל – והם רוצים רק דבר אחד, שיצחק יחזור אליהם בריא ושלם”.

פטירתו של החבר האהוב הכתה בהלם את חבריו, ובשיחות עם הרב אמרו כולם, בלשון זו אחרת, כי יצחק אהב כל אחד בלב שלם וללא כל אינטרס: “הוא היה נסיך, בחור טהור”.

“המקור לאחדות שקיימת בין החבורה, הדוגמא של כולם – זה הוא”, אומר לחרדים 10 הרב הכואב, “הכל ממנו. יצחק דאג לכולם תמיד נתן ונתן, אפשר לומר נתינה בלי גבול. עצוב מאד, אנחנו נתחזק בעזרת ה’”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יצחק זכרונו לברכה
    29/08/2019 00:50
    דוד קשת
  1. אוי יצחק כשמך כן אתה היית תמיד שמח ומשמח עצוב מאוד אך מאמינים שהיית צדיק ואתה כפרה על כל העדה נוח על משכבך בשלום ובקרוב בבא הגאולה נראה אותך עם החיוך הענק על פניך המאירות

    ת.נ צ.ב.ה.