הונאת מע”מ של 50,000,000 אירו: הוסגר לצרפת בשל 2 פרשיות מרמה

מיכאל אלי עקנין, אזרח צרפת וישראל, שנעצר בישראל בספטמבר 2018, הוסגר היום מישראל לצרפת • עקנין הורשע בהונאת לקוחות חברת טלפוניה ונידון בהיעדרו ל-30 חודשי מאסר בפועל • בנוסף הוא צפוי לעמוד לדין בגין העלמת מע"מ בשווי של 50 מיליון אירו
חיים טוויל
כ"ז אב התשע"ט / 28.08.2019 18:03

מיכאל אלי עקניןאזרח צרפת וישראל, שנעצר בישראל בחודש ספטמבר 2018, הוסגר היום (רביעי) מישראל לצרפת לאחר שממשלת צרפת ביקשה את הסגרתו אליה כדי שיעמוד שם לדין בגין שתי פרשיות הונאה שונות.

 מדובר בפרשייה שעניינה הונאת מע”מ בסך של כ-50,000,000 אירו, במסגרתה מתבקשת הסגרתו של עקנין לשם העמדתו לדין בעבירות הונאה, הלבנת הון וקשירת קשר לפשע, ופרשייה שעניינה הונאת לקוחות חברת טלפוניה, במסגרתה מתבקשת הסגרתו של עקנין לשם העמדתו לדין בעבירות הונאה ופשיטת רגל פלילית, שבהן הורשע בצרפת בהיעדרו, ונדון לעונש מאסר בן 30 חודשים.

 לאחר מעצרו בספטמבר 2018, ומעצרו של שותפו לעבירות דוד בלומברג, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על הסגרתם של עקנין ובלומברג לצרפת לצורך העמדתם לדין בגין עבירות הונאה חמורות.

בעתירה נטען בין היתר, כי בין השנים 2009-2008 עקנין ושותפו בלומברג ניהלו מספר חברות לצורך הוצאה לפועל של הונאת מע”מ רחבת היקף שבאמצעותה העלימו מיליוני אירו מרשויות המס הצרפתיות.

בינואר 2019 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, והכריז על עקנין ובלומברג בני-הסגרה לצרפת.

בלומברג, שנעצר בארץ בחודש נובמבר 2016, כשנה לאחר שנמלט מבית הסוהר בצרפת, לא ערער על הכרזתו ובחודש מרץ 2019 הוסגר לצרפת.

עקנין הגיש ערעור על הכרזתו בר הסגרה לצרפת, אך לאחר דיון בערעור הודיע, באמצעות באי כוחו, כי הוא מסכים להסגרתו לצרפת ועל כן הוא מושך את ערעורו.

בהתאם לכך הערעור נמחק והיום הוסגר עקנין לצרפת כאמור, בגין שתי הפרשיות.

תיק ההסגרה טופל על ידי עורכי הדין אבי קרוננברג ותם כהן מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף המחלקה לתיאום מבצעי (מת”מ) באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות