ליברמן בפניציה: אפעל לפרק ‘הועד לשמירת קדושת שבת’

יו"ר ישראל ביתנו מפריח איומים: "ניצור חרם נגדי, נרתום את התעשיינים וההסתדרות" • "מה שמסתתר פה זה לא קדושת השבת אלא קדושת הכסף של מקורבים לחצר כזו או אחרת" • "אם פה אותה קבוצה קיצונית תצליח, זה יהיה סוף התעשייה. עוד כ-350 מפעלים נמצאים בתור ברשימה שלהם"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשע"ט / 28.08.2019 14:26

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, ערך היום (רביעי) סיור במפעל הזכוכית פניציה בירוחם, והבטיח כי אחרי הבחירות יפעל לפרק את ‘הוועד לשמירת קדושת השבת’. הוא רמז כי מאחורי המאבק במפעל מסתתרים אינטרסים כלכליים.

ליברמן הוסיף גם בתום הסיור הסיעתי במפעל, כי הוא יפעל ליצור “חרם נגדי” ויפנה לשם כך להתאחדות התעשיינים וההסתדרות.

“מפעל פינציה כאן בירוחם, במקום הזה, קיים מאז שנת 68′”, פתח ליברמן. “מ-68′ עד לפני שלוש שנים לא היו שום בעיות. חלק ניכר מהעובדים במפעל פינציה הם גם עובדים דתיים. ולכן כל הדרישה הזאת שצצה פתאום לפני שלוש שנים מאיזשהו גוף בלתי ברור, אותו גוף שקורא לעצמו הוועדה לשמירת קדושת השבת, שלמעשה מי ששם נותן את הטון זה כל מיני חצרות וכל מיני קבוצות הכי קיצוניות בקרב הציבור החרדי”.

לדבריו, “הנהלת המפעל שרצתה להגיע להבנה – להסדרה עם אותם אנשים בנושא השבת, שלוש שנים לא מצליחה להיפגש איתם, ליצור איזשהו דו שיח”.

הוא הבהיר: “מה שצריך להבין, אם פה אותה קבוצה קיצונית תצליח ותכניע את המפעל, זה יהיה סופו של כל הסיפור של התעשייה הישראלית, זה למעשה מבחן ראשון. מה שאנחנו יודעים שבאותה רשימה מופיעים עוד כ-350 עד 400 מפעלים שהם הבאים בתור.

“לכן אנחנו כ’ישראל ביתנו’, אחרי שנקים קואליציה עתידית, נפעל לפירוק של אותו ‘ועד לשמירת קדושת השבת’. אנחנו גם ניצור חרם נגדי, אנחנו נשתדל לרתום גם את התאחדות התעשיינים וגם את ההסתדרות”.

ליברמן הוסיף: לא יכול להיות שמפעל שקיים מ-68 באותו מקום ובאותה מתכונת וכל הזמן הכל היה בסדר, יום אחד מתעורר ומתחילים כל מיני דרישות וכל מיני  באמת אנשים הזויים  ולדעתי הם יותר מהזויים. כנראה מסתתרים מאחורי כל הדרישות האלה כל מיני אינטרסים כלכליים. לי אין ספק שיש מאחורי כל הסיפור הזה אינטרס כלכלי של כל מיני מקורבים לחצר כזו או אחרת – ולכן אנחנו גם בחוק נפעל לפרק את הוועד הזה.

“הגוף היחיד שחייב להיות מוסמך זה גוף ממלכתי, גוף של המדינה, יש גוף כזה הנקרא הרבנות הראשית. זה שהם הפכו לשוליה והם מזדנבים אחרי קבוצות קיצוניות, זה גם אחד הדברים שחייבים לשנות.

“יש פה מבחן חשוב לכל התעשייה הישראלית וצריך להבין שמה שמסתתר פה זה לא קדושת השבת אלא קדושת הכסף של כל מיני מקורבים לחצר כזו או אחרת, ודבר שלישי, המפעל הזה הוא קריטי לא רק כמפעל העוגן לעובדים מדימונה וירוחם, הוא מפעל עוגן לכל נושא איכות הסביבה פה באיזור. אותה זכוכית  אם לא יביאו לכאן  יצטרכו פשוט לקבור בתוך האדמה. גם מבחינת איכות הסביבה, אני חושב שיש כאן פגיעה נוספת שאנשים פחות מודעים לכך”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברשימת חוברת שומי שבת 300-400 רפתות שרוצות לשמור שבת
    28/08/2019 16:33
    חזון איש ניק
  1. מי שמונע מהם זה המחלבות והפרסומאים חרדים ורבנים נותני כשרות לחילולי שבת למהדרין שמתפרנסים מלתת כשרות לרפתות כמו יטבתה שיהודים חולבים שם בשבת

  2. אל תאמינו לליברמן השקרן
    28/08/2019 17:03
    רמי
  3. אחרי כל ההבטחות שלו אסור להאמין לו ולתמוך בו!!! למחוק אותו מהמפה הפוליטית בישראל

  4. איש קטן
    28/08/2019 17:17
    אוהד
  5. רבים וטובים ממך ניסו במשך אלפי שנים לצאת חוצץ נגד קדושת ישראל קדושת השבת.
    כולם נעלמו וככל שיכו בו כן ירבה וכן יפרוץ.
    כנראה שצריך לבדוק את הגוי החבוי בתוך גופך הרקוב שצועק כנגד ישראל הקדושים חבל שנגררים אחריך יהודים טובים ותמימים שעדין לא זיהו את עומק שנאתך (הגוי שמדבר מפנימיותך)

  6. איש קטן
    28/08/2019 17:20
    אוהד
  7. רבים וגדולים ממך ניסו במשך אלפי שנים לצאת חוצץ נגד קדושת ישראל וקדושת השבת.
    כולם נעלמו וככל שיכו בו כן ירבה וכן יפרוץ.
    כנראה שצריך לבדוק את הגוי החבוי בתוך גופך הרקוב שצועק כנגד ישראל הקדושים חבל שנגררים אחריך יהודים טובים ותמימים שעדין לא זיהו את עומק שנאתך (הגוי שמדבר מפנימיותך)

  8. יסגור את וועדת הרבנים, תוך 48 שעות
    28/08/2019 19:41
    אלי
  9. אולי ניתן לו לטפל בוועדה של התקשורת?

  10. בוא נתפלל שאלוקים יקח אותך
    28/08/2019 20:24
    רובי
  11. שמן רוסי