בית משפט עקום: מופע בהפרדה אסור, אבל הטבלה לנצרות מותר

במרכז הקונגרסים בחיפה, שם בוטל ה'זיץ' לחרדים בגלל הפרדה, ייערך השבוע כנס הטפה של כת 'עדי ה' והטבלה לנצרות • ארגון 'אור לאחים': "חרפה לעיר חיפה. אם האירוע המביש לא יבוטל - נפגין"
יוני גרין
כ"ז אב התשע"ט / 28.08.2019 02:15

במרכז הקונגרסים בחיפה, שם היה אמור להתקיים השבוע ה’זיץ’ בהפרדה שבוטל על ידי בית משפט, ייערך השבוע – בימים חמישי, ששי ושבת – כנס הטפה של כת ‘עדי ה”, הכולל הטבלה לנצרות.

מארגון ‘אור לאחים’ נמסר, כי במהלך הכנס יוטבלו כ-20 יהודים לנצרות – כאלה שהושפעו, למגינת לב, על ידי הפעילות המיסיונרית של הכת לאורך כל השנה.

בנימין וולקן, ראש האגף למאבק בכתות ומיסיון בארגון ‘אור לאחים’, שיגר מכתב אל מרכז הקונגרסים, עיריית חיפה, רבני העיר ואיש ציבור חרדיים בכירים, בו הוא מתריע על מידע שהגיע אל הארגון, שיש בו להחריד כל לב יהודי.

“הכת הנוצרית המיסיונרית ‘עדי ה’ (ארגון המצפה), מתכננת לקיים בימים חמישי-שישי שבת הקרובים, כינוס עם טקס הטבלה, במרכז הקונגרסים בחיפה. יודגש, כי כת ‘עדי ה’ ידועה ככת שלילית”.

וולקן מצטט מחקרים לפיהם “מכל הקבוצות הדתיות המודרניות, הקבוצה שהיתה מעורבת יותר מכולם בהתנגשויות עם אזרחים במדינות מגוריהם, היא הכת הידועה היום בשם ‘עדי השם'”.

הרב וולקן מוסיף וכותב:  “יהודים בכל הדורות מסרו את נפשם ועלו על מוקד האש, ושירת ‘עלינו לשבח’ על שפתותיהם, העיקר לא להמיר את דתם. והנה כאן, בעיר חיפה, נעשית החרפה הזאת בריש גלי.

“אנו דורשים לבטל לאלתר זוועה זו, הפוגעת בעם ישראל ובדת היהודית, ובעיר חיפה”.

חבר מועצת עיריית חיפה מטעם אגודת ישראל, אריה בליטנטל, אמר בכאב: “אוי לנו שכך עלתה בימינו בעיר חיפה, ונורא הדבר שבית המשפט מתייצב לצד אלה המבקשים לקעקע את העם היהודי, רח”ל, ומעניק להם הגנה רחבה ללא כל סייג, הגנה בלתי מובנת בהחלט – ומנגד פוגע בבוטות בציבור החרדי ובזכויותיו”.

במרכז הקונגרסים הפנו את השאלה אל חברת ‘גב ים’, המפעילה את המקום במשותף עם החברה הכלכלית של חיפה – ומשם אל איש היח”צ שלהם, ששיגר את החלטת בית המשפט שכופה לאפשר את כינוסי הכת במקום, כדי למנוע אפליה.

בית המשפט מתייחס לכך שבשנים 2000 עד 2005 ארח המקום את כנסי הכת ללא בעיה. מאוחר יותר נודע הדבר וגורמים דתיים מחו על כך, ואז נעשה ניסיון שלא לאפשר את קיום האירועים המיסיונריים במקום הציבורי העירוני.

בית המשפט אילץ את הגורמים השונים לאפשר את קיום האירוע.

“העובדה שהכת קיבלה את המקום בעבר, והעובדה שהיא מקבלת גיבוי מבית המשפט – מבישה ומעגימה”, אומרים ב’אור לאחים’.

‘אור לאחים’ הודיע, כי אם האירוע המביש לא יבוטל – הארגון יקיים הפגנה גדולה מחוץ למקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפילה וזעקה
    28/08/2019 09:48
    משה
  1. צריך לצאת לרחובה של העיר כל המגזר הדתי החרדי המסורתי לתפילה וזעקה בחדש הרחמים והסליחות בכמות ובמספרים כאלו שלו יוכלו להתעלם מאיתנו ולתקוף אותנו וזה יהיה קידוש שם שמים ולהראות להם שהם לא יצליחו לדכות אותנו ולהמיר את דתינו ואמונתינו , וכל זה במסגרת החוק ובלי אלימות .