בליכוד החליטו: חקיקה מהירה כדי שיוכלו להציב 1,300 מצלמות בקלפי

יו"ר ועדת הבחירות מתנגד, הזמן שנותר קצר מאוד, אבל בליכוד מתעקשים: מתכוונים לחוקק חוק מהיר שיתיר לנו שימוש במצלמות ליד הקלפיות • אביגדור ליברמן: "היום יש 'האח הגדול' בכל פינת רחוב, אז לא רואה סיבה למה לא" • עקץ: "אני מוטרד מהנעשה בחברה החרדית והערבית בנושא"
חרדים 10
כ"ו אב התשע"ט / 27.08.2019 17:42

למרות התנגדותו של יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, במפלגת הליכוד הוחלט ללכת למסלול של חקיקת בזק של ‘חוק המצלמות’ לקראת הבחירות לכנסת ה-22.

שר התיירות יריב לוין אמר לאריק בנדר ממעריב: “אנחנו רוצים להעביר חוק, ומקווים שזה יצליח בזמן הקצר שנשאר”.

מוקדם יותר היום אמר גורם בכנסת כי ישנה “היתכנות נמוכה מאד” לאפשרות של חקיקת בזק בנושא המצלמות. בשיחה עם ‘מעריב’, אמר הגורם: “הסמכות הפורמלית של הכנסת לחוקק קיימת, אך נראה שההיתכנות המעשית לכך נמוכה מאד. מסובך מאד פרוצדורלית ומורכב מדי מהותית לסד זמנים כל כך קצר”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ איבגדור ליברמן, הבהיר הערב כי הוא תומך ביוזמת הליכוד לחוקק חוק שיאפשר הצבת מצלמות בקלפיות.

בראיון לגלי צה”ל הסביר ליברמן את תמיכתו בחקיקה כזו: “היום יש ‘האח הגדול’ בכל פינת רחוב, אז לא רואה סיבה למה לא”.

ליברמן הוסיף ועקץ גם את הציבור החרדי, ורמז כי יש זיופים בקלפיות במגזר: “אני מוטרד מהנעשה בחברה החרדית והערבית בנושא הזה”.

גם במפלגות החרדיות תומכים בחוק.

בכוונת הליכוד להציב כ-1,300 מצלמות בקלפיות במגזר הערבי במסגרת מה שמכונה מבצע ‘טוהר מידות’, אותו מוביל משרד האסטרטגיה ויחסי הציבור קייזלר ענבר שאף הכשיר לכך מאות עובדים בשכר.

ברשימה המשותפת ובארגון עדאלה הביעו התנגדות עזה למהלך, זאת משום שהצבת מצלמות ליד הקלפיות בבחירות לכנסת ה-21 גרמה לירידה חדשה בשיעורי ההצבעה במגזר הערבי.

אמש דחה מלצר את בקשת מפלגת הליכוד להציב מצלמות בקלפיות במגזר הערבי וקבע כי אסור למפלגות ולרשימות המועמדים להציב מצלמות במקומות הקלפי, וכי “הצבת מצלמות באופן שיטתי בקלפיות טעונה חקיקה ראשית”.

עמדה דומה הציג היועץ המשפטי לממשלה.

במקביל הורה מלצר על הקמת יחידת פיקוח מטעם הוועדה שתפקח על טוהר הבחירות, וביקש  ”להכין תוכנית פיילוט להקמת יחידה של מפקחי טוהר הבחירות מטעם ועדת הבחירות אשר יהיו מצוידים במצלמות גוף ויפעלו רק במקרים חריגים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות