האחות מספרת: “היא הפיצה חיים ושמחה בכל מקום שאליו הגיעה”

מוריה שנרב סינגר, אחותה של רינה שנרב הי"ד שנרצחה בפיגוע ביום שישי: "רינה הפיצה חיים ושמחה בכל מקום" • מצבם של הרב איתן שנרב ובנו דביר שנפצעו ביום שישי קשה ובינוני במעיין דני - משתפר, והם יועברו היום מטיפול נמרץ למחלקה הכירורגית
חרדים 10
כ"ד אב התשע"ט / 25.08.2019 10:49

מוריה שנרב סינגר, אחותה של רינה שנרב הי”ד שנרצחה בפיגוע במעיין דני סמוך לדולב ביום שישי, סיפרה הבוקר (ראשון), בריאיון שהעניקה לערוץ 13 על אישיותה המיוחדת של אחותה.

“רינה הייתה ילדה שמחה מאוד. הדבר שהכי זוכרים ממנה זה החיוך הענק שלה. היא פשוט הפיצה חיים והפיצה שמחה בכל מקום שאליו היא הגיעה. בבית, באולפנה ובהתנדבויות השונות שהיא הייתה פעילה בהם”, סיפרה האחות.

“אנחנו מרגישים שאיבדנו כולנו אבידה גדולה מאוד ברמה האישית. אבל יש פה גם אבידה לאומית כי רינה הייתה מיוחדת ברמה הלאומית וגם כי זה פיגוע בעם היהודי – זה משהו שאמור לכאוב לכולנו”.

מוריה התייחסה גם לתעצומות הנפש שאביה מגלה חרף האירוע הקשה שעברה המשפחה: “אבא שלי תמיד ככה. אנחנו תמיד אומרים שההורים שלנו הם אנשים חזקים שמובילים את עם ישראל בשקט שלהם.

“הם מיוחדים, הם מפעילים פה המון מפעלי חסד בעיר ומהבית המיוחד הזה שההורים שלי הקימו, רינה יצאה להפיץ את האור שלה”.

לפני מספר חודשים קיבל האב, שנפצע באורח בינוני בפיגוע, תעודת הוקרה על כך שהצליח לסכל פיגוע, כשמנע חדירת מחבלים ליד מוצב: “הוא לא רואה בכך איזה מעשה הירואי או מעשה חד-פעמי, זו התנהלות חיים שלו, זו ההתנהלות של ההורים שלנו כזוג מאז ומתמיד”.

האב, הרב איתן שנרב,  סיפר הבוקר בראיון ל’חדשות הבוקר’ בקשת 12, כי הפיצוץ פגע בעיקר בבת רינה, וכך ניצלו הוא והבן דביר: “היא הייתה שלווה ויכולנו להיפרד ממנה. היה לנו הרבה זמן עד שהגיעו אלינו.

“אמרתי שהדבר הטוב ביותר לעשות חוסם עורקים לדביר הוא הציצית שהיא הארוכה ביותר. באמבולנס אמרו לנו שזה מה שהציל אותו. ברור שהקב”ה הציל אותו. רינה ספגה את כל המטען כדי להציל אותנו”.

ד”ר עקיבא נחשון, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, עדכן הבוקר על שיפור במצבם של הרב איתן שנרב ובנו דביר.

“מצבו של האב איתן טוב, הוא מוגדר כקל והוא יעלה במהלך השעות הקרובות למחלקה כירורגית”, סיפר ד”ר נחשון. “מצבו של הבן אף השתפר, הוא מוגדר כרגע קל עד בינוני. הוא צפוי לעלות גם כן למחלקה הכירורגית במהלך השעות הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות